Skocz do zawartości

Miejski przecinak do 5k


Polecane posty

Witam.

Podpowiedzcie proszę rower do miasta w cenie max 5k bez  wypraw i wożenia gratów. Szybki w mieście czasem bardzo rzadko ubita dróżka, prędzej chodnik jakie mamy każdy wie.... 2-3 godziny jazdy i wątpię żeby dłużej, raczej krócej jako przerywnik do biegania i środek transportu.  Wrost 173 przekrok 80 i 90kg. Waham się miedzy:

https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/cyclocross-gravel/cross-race/cube-cross-race-blacknred-2020/

https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-ar-3

może Kellys Soot 30 lub 50 ( w ostateczności)

Teren pagórkowaty więc wolę 2 blaty z przodu.

Siedziałem na Cube Cross Race rozmiar 56 w sklepie nawet wygodnie ale za duży przekrok, według tabel Cuba powinienem brać 53. tabele nie kłamią? można zaufać. Cube  przełaj więc teoretycznie średnio wygodny ale uważany za wygodny Nuroad według mnie geomertie ma zbliżoną https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/road/cyclocross-gravel/nuroad/cube-nuroad-pro-blacknsharpgreen-2020/

czy może coś źle rozumuje ? Ewentualnie jakaś podmiana mostka....

Giant Contend AR rozmiar "M" też był całkiem fajnyi raczej szybszy ale to może opony zrobiły robotę,  lubię szybkie rowery.

Siedziałem jeszcze na Kellys soot 30 też niezły choć wolałbym coś więcej niż Claris może Soot 50 choć wolę tańsze opcje.

Jakieś doświadczenia z tymi rowerkami wiem że różne geometrie... Może jakiś inny rowerek z miejscem na oponek max 37C raczej na więcej się nie nastawiam,prędzej mniej. Wolę szybciej niż po kiepskich drogach. Kiedyś miałem starego Huragana  kółek parę zmieniłem, bo i po mieście musiał sobie radzić... ale to była maszyna i sentyment do baranka pozostał.

Link to postu

Jak masz 5k budżetu to w życiu bym nie kupił mic na Clarisie i Sorze bo to chłam. Przyzwoitość zaczyna się od Tiagry. Do tego wzrostu rama 52-53 będzie idealna. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to Triban 520 RC.

Zobacz co ma w tej cenie holenderska Sensa. Zaraz będzie też Black Friday więc może coś można pocelować w zagranicznych sklepach online. U nas możesz spojrzeć co mają w Martes Sport i Intersport.

A używki wchodzą w grę? Bo w tej cenie to kupisz karbonowego Speca Roubaix.

Link to postu

Używki tak, choć obawiam się że zaraz się zacznie napęd,jakieś drobniejsze rzeczy i pewnie dodatkowe parę stówek nie moje. W większości ogłoszeń ludzie wystawiają rower za kilka tysięcy którym prawie nie jeździli ( kupili żeby móc popatrzeć?) Spec fajny ale chyba za grubych opon nie przyjmie i pewnie osprzęt mocno podstawowy , marka się ceni. Triban 520 RC może nie głupi tylko trochę szkoda że bez sztywnych osi - z tego co czytałem to kółka do wymiany. Co myślisz o Cube Cross racer będzie to  mocno niewygodne (tu rower prawie nowy na 105) dobrze ja czytam geometrie ramy porównując do Nuroda uznawanego za wygodny rower - mi to wygląda na prawie to samo. No i ten Giant AR też kusi włożysz cienką oponkę i szosa...

Link to postu

Ostatnio kolega mnie prosił o pomoc w ocenie używanego Speca Roubaix na tarczach i na 105. Człowiek sprzedawał za 5k. Był w niemal idealnym stanie. Więc można takie trafić. Wersja tarczowa akceptuje opony do 33mm.

w Tribanie podobno nie problem z kołami tylko z oponami. Co do Cube to mamy w domu przełajówkę Spec an której zdarzało mi się jeździć po mieście. Szybki rower ale stosunkowo mało komfortowy. Ale obleci. Zwykle takie rowery mają krótką górną rurę, agresywną pozycję, dobra zwrotność i dużą sztywność.

Link to postu

Ciągnąc tylko temat kół/opon w Tribanie: wymieniałem w trzech opony fabryczne. Na dętkowe Vittorie Randonneur, takież dętkowe Schwalbe Marathon oraz na bezdętkowe Schwalbe G-One i Panaracer Gravelking. Z dętkowymi nie było w ogóle kłopotu, bezdętkowe wchodzą ciasno, ale paluchów ani łyżek nie połamałem, a mam najzwyklejsze plastikowe (łyżki, nie paluchy :D). Sztywne osie w takim rowerze fajnie mieć, ale chyba raczej z racji bezproblemowego układania się tarczy hamulcowej przy zdejmowaniu, zakładaniu koła. No może jeszcze jak ktoś należy do lokalnej koniny i sztywność oraz przeniesienie mocy mają znaczenie, ale w takim wypadku to też koła muszą być sztywniutkie - w Tribanowych czuje się że pracują, ale bez przesady, z plasteliny nie są. Ani wyjątkowe, ani barachło, taka klasyka średniej półki.

Link to postu

Wydaje się że ten, co prawda jest zarezerwowany a nawet jeśli to będę potrzebował wysyłki. Jeśli nie ten dokładnie to może inny taki sam. Jak wpisuje na stronie speca 173 wzostu, 46 kolano i 9 do kostki podaje ramę 52(tyle raczej mam) ale 173/47/9 podaje już 54. Fajny rower, będzie szybki na asfalcie jeśli nie przesadzę z balonami polecasz mówisz... Znowu brak opcji przymiarki.

Link to postu

Mam 175 wzrostu, przekrok 85 i Speca Roubaix 54. I mógłby być w rozmiarze 53, wtedy byłby optymalny. Co nie znaczy że nie można próbować dopasować. Jeźdżę czasem na przełajówce mojego młodego, Spec Crux 56 po mieście i nie ma tragedii. Jesteś IMO bliżej 52 niż 54. Ja bliżej 54. Tu masz bardzo dobrze opisany dobór ramy dla Roubaix. Dla Diverge powininen być zbliżony:
https://www.livelo.cc/pages/3-fundamentals-of-correct-bike-size-specialized-roubaix

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...