Oskarr Opublikowano 27 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 11 godzin temu, lukasz.przechodzen napisał: Za to polecam poszukanie dobrych, szybkich opon, które pozwolą na zjechanie z asfaltu. Ja jeżdżę na Goodyear Connector 40 mm i na asfalcie jest okej. Nie tak szybko jak na szosowych, ale i nie narzekam. Continental Terra Speed albo Terra Grip (zwłaszcza te pierwsze) zapierdzielają po asfalcie, pożyczałem od sąsiada i były super. Według testów Continentale 5000 mają opór 10 wat przy 29 km/h, Ultrasporty 14 wat, connectory nie były badane, terra speed przy 2,8 bar ma 20 wat. Prędkościowo różnicę według matematyki będą takie: Terra 27,6 31,0 34,0 Ultra 28,5 31,6 34,6 5000 29 32,0 35,0 Powyżej 30 km/h opór z opon to około 20% oporu jaki musimy pokonać, reszta to opór aerodynamiczny. Sytuacja się zmienia, gdy jedziemy w grupie i jedziemy w cieniu aerodynamicznym. Wtedy przy 40km/h jadąc na ultrasportach opór opon to około 25-30% oporu a gp 5000 już tylko 14% oporu. Wychodzi, że jest sens inwestować w lepsze opony jeśli często jeździmy w grupie z większymi prędkościami. Do tego gp 5000 znajomi wymieniają co 2k km. Ultrasporty wytrzymują spokojnie 10 k km. GP 5000 są świetnymi gumami do ścigania, ale do treningów czy jeżdżenia wkoło komina wybieram Ultrasporty. W Ultrasportach mam też lepszą ochronę przed przebiciami. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2021 No więc ja latami jeździłem na Roubaix Pro. Zwykle przebiegi 12-15k km. Mój kumpel co waży 60, 30k km. Przy naszej zwykle turystycznej jeździe były ok. Natomiast obecnie mam Spec Turbo Cotton z tyłu, bardzo szybką oponę napędową, które wytrzymuje jakieś 5k km i Vittoria Corsa Control z przodu, mega przyczepną, mega komfortową, wytrzymującą jakieś 8k km, z dobrą wkładką antyprzebiciową ale trochę wolniejszą Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 W zeszłym sezonie odpadłem z 2 wyścigów XC przez przebicie ultra lekkiej opony schwalbe, mleko nie dało rady załatać dziury. Szybciej się dojeżdża do mety jednak z powietrzem. Nowe opony pod XC (pod szosę tak samo) zdecydowanie kupuję o 50gram cięższe ale z wkładkami anty przebiciowymi. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się