Skocz do zawartości

co zrobić i wymienić zserwisować w rowerze który przez 5 lat nie był serwisowany tylko użytkowany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój rower to rockrider340 rama większa, przez 5 lat nie serwisowałem go tzn łańuch od nowośći w amorze nic nie czyśćiłem i tak dalej. i teraz pytanie ile dokładnie musiałbym wydać  kasy na płyny smary i inne pierdoły żeby to wszystko teraz zaczęło chodzić jak w nowym rowerze łańcuchy i tak dalej, i dajcie odrazu nazwy albo linki do aukcji z tymi rzeczami. Druga sprawa to opony jakie wybrać z jakim bieżnikiem?  dajcie odrazu aukcje z allegro, iżeby opona była do 3 dych, jeżdże nim po wsi więc asfalt + drogi polne.

 

aha i polećcie amortyzator do 200-300 używany który będzie fajnie tłumił jak jade i co chwila w małe koleiny wpadam?

Odnośnik do komentarza

Wątpię by ktoś odpowiedział ponieważ tak naprawdę przyszedłeś  dosłownie prosto z ulicy i tylko dej dej. Link do specyfikacji twojego roweru trzeba znaleźć samemu bo pan dej dej tylko chce dostać nic nie dając od siebie. Koła, stery trzeba rozłożyć, wyczyścić, nasmarować samemu lub w serwisie. Łańcuch, przelicz ogniwa i sprawdź ile masz przełożeń z tyłu a następnie poszukaj łańcucha do tego typu napędu a długość jest standardowa lub inna i na tej podstawie szukasz łańcucha i skracasz lub musisz przedłużyć. Smar wystarczy zwykły ŁT 43 do większości łożysk. Amortyzator to trochę inna sprawa. Większość zagadnień jeżeli nie wszystkie jest dostępna po użyciu wyszukiwarki na tym forum lub gdziekolwiek indziej.

Bez jaj. Poszukałem specyfikacji tego roweru i pisze jak byk jaki tam jest łańcuch. Możesz sprawdzić fizycznie bo mogą być błędy lub zmiana w specyfikacji. Można dopytać o jakieś szczegóły, może kilka detali ale ty chcesz cały kosztorys na tacy bez praktycznie żadnych danych. Najlepiej niech ktoś wszystko zrobi za ciebie. Skąd ktoś ma wiedzieć ile przejechałeś, czy są jakieś luzy, jakie zużycie napędu itd.

Odnośnik do komentarza

Przy takim przebiegu na 90 % do wymiany łańcuch i kaseta tył. Łańcuch w granicach 25-30 zł, polecam KMC, nie wiem ile masz tam rzędów. Kupuj KMC X7/X8/X9, do tego skuwacz, skracasz do długości swojego starego łańcucha.

Kupujesz jeszcze smar do łożysk i robisz serwis piast oraz sterów. Sprawdzasz jeszcze jak wyglądają hamulce, jak jest potrzeba kupujesz nowe klocki.

Jeśli zajechałeś korbę to będziesz miał jeszcze blaty na korbie do wymiany, ale to zobaczysz po wymianie łańcucha.

Amor możesz rozłożyć, wyczyścić i dać do niego smar stały, jeśli masz tłumik olejowy, to możesz wymienić olej na zwykły samochodowy, jeśli to był tani rower, to tłumika raczej nie ma.

Tanie opony w cenie do 30 to chyba tylko jakiś model Kendy, ja jednak preferuje schwalbe albo continentale, ale to wydatek koło 50zł/oponę.

Z używanych amortyzatorów możesz szukać w rockshock 30 na stalowej sprężynie, mało jest ich jednak w sprzedaży. Nowy kosztuje koło 600 zł. Możliwe, że jak masz słaby osprzęt, łatwiej sprzedać ten rower i kupić coś używanego na lepszym osprzęcie i lepszym amortyzatorze.

Innych rzeczy okresowo się nie wymienia.

Odnośnik do komentarza

Wątpię, aby się opłacało. Jak masz tourneya to prawdopodobnie masz napęd 3x7 i wolnobieg. Wszystko jest lepsze od Tourneya ? U mnie rowery rodziny jeżdżą na Alivio, przerzutkę alivio można kupić od 50 zł za nową, ostatnio do testu kupowałem alivio w wersji shadow za 38 zł z przesyłką. Do tego manetka za około 50, do tego nowe koło (od 120 zł, ale lepsze koło koło 200 na piastach deore), do tego nowa kaseta 9 rzędowa. Jak chcesz mieć lepsze przerzutki - sprzedaj rower, dołóż 200 zł i kup coś lepszego używanego.

 

Moje niedopatrzenie, pancerze i linki masz jeszcze do wymiany. Pancerze kosztują jakieś 2-3 zł za metr, linki po 2 zł za sztukę. 2x linka do przerzutek, 2x do hamulców, 3metry pancerzu do przerzutek i 3 metry pancerzu do hamulców, możliwe, że 2 metry by starczyły jednego i drugiego, ale nie jestem pewien. Do tego potrzebujesz jakieś ostre cęgi aby te pancerze dociąć i kupić końcówki do pancerzy hamulcowych (zakończenia linek, ilość zależnie od tego, jak pociągnięte są pancerze, jeśli do linki hamulca tylnego masz 3 pancerze, to kupujesz 6x końcówkę, około 1zł za sztukę + 2 końcówki na przód, tak samo musisz policzyć końcówki dla przerzutek, końcówki dla przerzutek i hamulców się różnią, linki do hamulców i przerzutek też się różnią, pancerze też się różnią). Dodatkowo 4x końcówki do kabli do zaciskania (takie małe aluminiowe coś, zaciska się na obciętym przewodzie, aby się nie rozczapił.

Odnośnik do komentarza

Ze się wtrącę od czapy bo czytam i czytam i w sumie nie za bardzo rozumiem po co się chłopaki dla Ciebie brandzlują ze szczegółami - nie dość że jesteś rzeczywiście mało wylewny, skąpisz informacji które w pewien sposób poprawiają bilans cenowy "naprawy" rowerka (znienacka nagle i wtem wyskakujesz jak zając z buraków że masz linki i pancerze - a skąd my mamy wiedzieć co jeszcze masz w szafie, w szufladach i u somsiada na działce?).
Kolejne "niuanse" - zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz ( pytasz o sprzedaż roweru potem że może używany se jednak kupić i cyk znowu wyskakujesz z jakimś trupem za 400 zł - POKAŻ GO chociaż do oceny czy warto) - w tej sytuacji to wygląda jak monodrama - jak teatrzyk jednego aktora.

Ja bym chłopakom odpuścił dalsze pytania bo dosłownie żebrzesz o info nie podając nic w zamian - doceń chociaż to że im się chce w ogóle odpisywać.

Konkret jest taki - podajesz info, rozbudowywujesz je w ramach kolejnych postów = dostajesz konkret - w każdym innym przypadku rozmawiasz sam ze sobą ...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...