SanSalwero Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Witam wszystkich Zrobiło się ciepło po zimie przybyło kilka kilogramów które trzeba zrzucić a rower jest w tym bardzo pomocny. Mam Waganta 3 ale mam ochotę na coś lepszego Przeczytałem artykuł o rowerach do 4000pln i wpadło mi kilka, zastanawiam się nad Kross Trans 10, Northtec Bergon DB XT, Scott Sub Sport 30 lub 20 najbardziej wizualnie spodobał mi się Kross no i polska firma. Możecie coś doradzić ? Moja waga to 95kg i wzrost 180 Najczęściej jeżdżę po mieście ale zdarza się że wyjadę gdzieś w dłuższą trasę na drogi nie asfaltowe ale żadne góry czy coś w tym stylu. Ważne jest by bagażnik był solidny i dało się zamontować albo już był na wyposażeniu pająk Powiedzcie mi jeszcze jedno bo nie znam się na rowerach jest np. ten kross trans 10 z 2018 i 2019 no i 2020 czym się różnią tu chodzi tylko o rocznik dlatego są te starsze tańsze czy może zmienia się konfiguracja/ osprzęt ? Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje rowerów trekingowych do kwoty 4k z lekkim haczykiem Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Co prawda nie o trekkingowych ale poczytaj to co poniżej bo trekking w obecnym wydaniu w PL to zwykle cross z błotnikami i oświetleniem:https://roweroweporady.pl/f/topic/6666-cross-dobre-i-przyzwoite-do-5k-jacek-kapela/?tab=comments#comment-49646 Odnośnik do komentarza
SanSalwero Opublikowano 25 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Dzięki za odpowiedz ale jak pisałem wcześniej jestem zielony więc fajnie by było podać konkretny odpowiednik trekingowca Ponawiam pytanie z tym rocznikiem czy płaci się za to że rower jest młodszy czy za to że ma inną konfigurację tak jak tutaj z 2018 a ten 2019 Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 26 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2020 Starsze roczniki są tańsze, a przynajmniej jest to dobry argument w negocjacjach. Odnośnik do komentarza
SanSalwero Opublikowano 27 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Więc mogę śmiało brać nawet z 2018 roku i niczym nie będzie się różnił od modelu z bieżącego roku ? Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 To już zależy od modelu. Odnośnik do komentarza
SanSalwero Opublikowano 27 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 Mam na myśli Kross Trans 10.0 dużo się różnią modele 2018, 2019 od 2020 ? Odnośnik do komentarza
Woytek Opublikowano 27 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2020 3 godziny temu, SanSalwero napisał: Więc mogę śmiało brać nawet z 2018 roku i niczym nie będzie się różnił od modelu z bieżącego roku ? Kupilem w tym roku nowego evado 4.0 (2017) i ma lepszy osprzęt niz nowy model a przez rocznik byl o 600 zl przeceniony! Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 28 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2020 Na moje oko, to Trans 10 z 2018 roku ma odrobinę lepsze hamulce, reszta taka sama. Ten z 2019 i 2020 niczym się nie różnią. Odnośnik do komentarza
SanSalwero Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Wybrałem nareszcie i kupiłem Unibike Globetrotter 2018. Złożyłem zamówienie na rowerek w pewnym sklepie a wczoraj przyszła paczka i już coś było nie tak bo kierownica typu baranek a w wersjach nowszych jest inna. Udało Mi się złożyć nawet i jakie było moje zdziwienie jak się dobrze wpatrzyłem że to jest wersja z 2016 roku więc coś tu jest mocno nie tak. Powiedzcie mi bo chce się upewnić tak wygląda Unibike Globetrotter 2016 a tutaj fotka tego co przyszedł jak na moje oko są takie same. Powiedzcie czy on ma dużo gorszy osprzęt od wersji z 2018 roku bo naprawdę nie chce mi się bawić w odsyłanie Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Różnice są nieduże: SHIMANO DEORE XT 8000 SHADOW - nieco lepsza przerzutka tylna do napędu 11-rzędowego - u Ciebie i tak jest 10 (w obydwu rowerach), gdzie ów "shadow" to: cytat" Mechanizmy przeznaczone do bardziej agresywnej jazdy Niski profil W trudnych warunkach przerzutka nie uderza o tylne widełki Praca układu jest płynna i cicha Mniej dekoncentrujący, cichy napęd - stabilizator zmniejsza uderzenia łańcucha Proste rozwiązanie przeciwko spadaniu łańcucha - lżejsze i bardziej wydajniejsze niż napinacze Ogólnie "sprawia" lepsze wrażenie podczas jazdy po bezdrożach i pokonywaniu trudniejszych odcinków - nie majta łańcuchem. I napęd w 2016 to 11-34 a w 2018 11-36 co przy "trzyzębie" z przodu miałoby znaczenie gdybyś codziennie zaliczał 20% podjazdy. Pozostałe elementy typu błotniki, elementy wyposażenia w tym kierownica baran są nieco lepsze w 2016 - szczególnie "wielopozycyjna" kierownica przydaje się na długich trasach - zmiana "trzymania" co jakiś czas odciąża kręgosłup, prostuje lub jeśli mocno pochylisz daje głębsze pochylenie i zmniejsza opór powietrza = nieco większa szybkość (bardzo przydatna na zjazdach gdy chcesz wziąć kolejne wzniesienia prędkością") Moim zdaniem sama kierownica warta byłaby dodatkowych 100 zł dopłaty ? - nie dostałes kota w worku - może zamiast czarnego z czerwonymi oczami ten ma piwne ? a więc subtelne różnice ... Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 @Mociumpel Dopłaty? Skoro zaoferowali mu za jakąś kwotę rower z 2018 roku, a przysłali o 2 lata starszy, to raczej powinni mu coś zwrócić. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 A skąd wiesz że rower jest z 2016? Autor się tylko "domyśla" bo nie zapodał dowodu wsparcia domysłu. Poza tym spytał czy różnice są diametralnie różne i dyskwalifikujące - odpowiedziałem po "analizie wzrokowej" że baranek nawet lepszy bo od niego zależy wygoda, pozycja i prędkość. Sprawa kolejna - jeśli autor jest nieprzekonany zawsze może odesłać - ma na to minimum 2 tygodnie wedle ustawy - moim zdaniem nie ma sensu ALE zapytać majlowo może motywując swoje podejrzenie zdjęciami sugerującymi nieścisłość daty produkcji z karta katalogowa produktu i próbować "wydusić" zejście z ceny lub w przypadku braku reakcji "zagrozić" zwrotem. Z punktu widzenia kupującego to NOWY rower z gwarancjami (niech dokładnie przeczyta czy nie przysługuje mu przedłużona http://www.unibike.pl/unibike2016/img/download/warunki.pdf ) z bardzo dobrym osprzętem "prosto z fabryki" ale jeśli autor chce walczyć to MUSI być zdecydowany nawet na zwrot - ma do tego prawo, a z tego czytam ogólnie mu sie rower podoba. Ja osobiście dodałbym do tej kwoty z 1000-1500 zł i kupił prawie nowy rower poziomy który kompletnie wywraca perspektywę wygody, szybkości i "zatowarowania" sakwami (i to wszystko w JEDNYM rowerze a nie w trzech osobnych ) np. - no ale to moje spojrzenie ? już powzięte i dymane od lat stąd wiem że wywrot miał sens. Odnośnik do komentarza
SanSalwero Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 @Mociumpel kurde Ja nawet nie wiem jakbym na tym czymś jeździł, zapewne bym zaliczył glebę? Moje podejrzenia okazały się słuszne i sklep zaproponował 150zł zwrotu ale Ja jeszcze zadzwoniłem i wynegocjowałem rabat 50zł na jakąś rzecz z sklepu to niedużo ale zawsze coś. Wczoraj była pierwsza jazda i nie było źle ale kierownica i przerzutki to totalna porażka pomyślałem. Dopiero później się skapczyłem że kierownice jej wysokość reguluje się kątem nachylenia wspornika (nie wiem czy to dobrze nazwałem) i kątem nachylenia samej kierownicy a nie jak w moim starym Wagancie wysuwając rurę. Dziś wyregulowałem i przejechałem się tylko kawałek bo pada i wstępnie jest ok. No ale nie obędzie się bez serwisu niestety bo przerzutki nie wskakują jak powinni i bynajmniej nie koszę łańcucha a nie wchodzą płynnie albo wcale, hamulec na tył też mógłby być twardszy bo wole jak działa prawie na zasadzie 0, 1 a łańcuch to aż dosłownie się lepi od smaru. Wiadomo że jeszcze wszystko się okaże na dłuższej przejażdżce ale ogólnie jestem zadowolony. Musze się wczytać ale chyba nie łapię się na przedłużoną gwarancje bo rower został zakupiony drogą wysyłkową Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Czyli wyszło na moje ? Łańcuch wyczyść i nasmaruj. Nowe rowery mają łańcuch nasmarowane smarami zabezpieczającymi przed korozją, a nie do jazdy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się