Skocz do zawartości

Koła do szosy za ok 1500 zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam rower Domane AL3  (pełna Sora) na kołach Bontrager Affinity z piastami prawdopodobnie Forumula tk 31, tk 32. Są one dość toporne, ok 2,5 kg. Opony seryjne wywaliłem już jakiś czas temu i różnica po zmianie na GP5000 była gigantyczna. Obecnie rozmyślam nad zakupem nowych kół  za +- 1500 zł. Pytanie tylko czy taka zmiana/inwestycja ma sens? Myślę, że ten rower zostanie ze mną przez obecny i następny sezon zanim przeskoczę na coś wyżej, a koła oczywiście zostaną. Moja obecna waga to 92-93kg, ale idzie w dół i finalnie chciałbym zostać na 85 kg. Rower z obecnymi kołami to waga 9-10 kg. Mam kilka opcji na którymi się obecnie zastanawiam:

https://wertykal.com/pl/p/Kola-Campagnolo-ZONDA-C17/3829 są w promocji, ale boję się troche tego oplotu i mojej wagi

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-rr511-2/#configuration

https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r460-straightpull/#configuration tutaj wybrałbym piasty 350

https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-4-C17/5018

- te już troszkę drogie ale może warto dołożyć https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-RACING-3-C17/5976

Prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników o porady. Jeżdżę na pomorzu zachodnim, więc raczej płasko.

Odnośnik do komentarza

Posiadam koła Campagnolo Zonda ze 4 lata. Ważę zwykle 85-90 kg. Zrobiłem na nich pewnie ze 25k km. Są nie do zajechania. Jeździłem na nich po Alpach, po gównianych węgierskich drogach trzycyfrowych, które okazały się gruntówkami, słowackim dziurach, naszych szutrach i brukach, off-roadem w Austrii i nic. Nawet szprychy nie zgubiłem, nigdy nie były centrowane bo nie było takiej potrzeby. W tym roku przeszły pierwszy serwis. Mechanik wymienił tylko smar. Nie było nic poza tym do roboty. Są to koła, które mają specjalne obręcze i szprychy. Obręcze nie są z tego samego stopu aluminium co większość. Dlatego są takie wytrzymałe. Natomiast mają niestandardowe samozaciskowe nyple i szprychy. I jak coś się stanie nie każdy mechanik sobie z tym poradzi. Wada 2: obręcz do tych kół kosztuje prawie tyle co nowe koło.

Racing 4 są ze standardowego alu 6061 i mają inny zaplot oraz niższej klasy piasty na łożyskach maszynowych. Zondy na kulkowych. Ten stożek w nich ładnie wygląda ale niewiele wnosi.

Koła na obręczach DT Swiss mają tę zaletę że można je z łatwością odbudować jak połamiesz obręcz. Obręcze są bez problemu dostępne i nie są drogie podobnie jak szprychy. Ale te obręcze nie są tak wytrzymałe jak Zonda. Piasty DT Swiss 350 można w pewnym sensie upgradować do DT 240s. Kupuje się łożyska SKF i ma się prawie to samo tylko 40 gram cięższe bo korpusy są 40 gram cięższe.

Które bym kupił do jazdy po Pomorzu? Żadne. Bo na płaskim waga ma bardzo znikome znaczenie. To są wszystko koła do jazdy po górach. Na płaskim ma znacznie aerodynamika. Nie pamiętam tych wyliczeń ale 1kg wagi mniej daje jakieś 0,05 km/h do średniej na płaskim. A stożek 45-50 1-1,5 km/h. Co bym więc kupił? To:

https://www.bike24.com/p2227942.html

Odnośnik do komentarza

Dziękuje za sugestie. Ostatecznie zdecydowałem się na Zondy, są akurat w wertykale w promocji. 1540g wg producenta, u mnie pokazało 9 g więcej. Prawie kg mniej niż moje obecne koła. Kręcą się drastycznie lepiej, ale w tych kołach są piasty nonome, prawdopodobnie Forumla. Zondy są "made in italy".

Odnośnik do komentarza

To nie są piasty no name i takowe w kołach Campagnolo w ogóle nie występują ani też nie występują w Campie Formula. Są to bardzo dobrej jakości piasty Campagnolo na łożyskach kulkowych. Campagnolo ma swoje piasty, które mają uznaną renomę od lat. Najbardziej znane były piasty Campagnolo Record używane w kołach Ambrosio Nemesis Reine du Nord, które latami były najbardziej uznanymi kołami do wyścigów po brukach. Potem pojawiły się ultra sztywne koła aluminiowe Campagnolo Shamal na aluminiowych szprychach i na tych samych obręczach co mamy teraz w Zondach. Pierwszy raz kiedy wygrano Paris - Roubaix na karbonowych kołach miało miejsce w 2010 kiedy Cancellara wygrał na karbonowych Zippach. Natrafiłem na info że jeszcze w 2012 grupy Lampre-ISD i Lotto-Belisol ścigały się w Paryż - Roubaix na Ambrosio Nemesis z piastami Campa Record, Movistar ścigał się już na Campa Hyperon i Europcar na Campa Bora. Obecnie prawdopodobnie najszybszym kołem na świecie jest Campagnolo Ghibli na piastach Campagnolo z łożyskami ceramicznymi. To tyle na temat historii ? Campagnolo ma jedną fabrykę we Włoszech, 2 w Rumuniii i jedną na Tajwanie.

Życzę zadowolenia z zakupu.. Jak skończą Ci się GP 5000 to sugeruję zakup Vittoria Corsa G+. Z tym że opona oznaczona jako 25 ma 27mm szerokości. Zdaniem wielu praktyków nie ma bardziej przyczepnych i komfortowych opon. Są to też jedne z szybszych. Z kolei Vittoria Corsa Speed G+ jest bezwzględnie najszybszą oponą na świecie. Tu test robiony przez Niemców w którym wygrały włoskie a nie niemieckie opony, co się rzadko zdarza ?
https://granfondo-cycling.com/the-best-road-bike-tire/

Odnośnik do komentarza

Trochę nie jasno się wyraziłem, chodziło mi o piasty w kołach Bontragera, to w nich są prawdopodobnie piasty formula. Campy kręcą sie jak marzenie, a te bontragery jak koła z taczki w bezpośrednim porównaniu. Po demontażu zważę te bontragery bo w internecie nigdzie nie znalazłem tej informacji.

Dokładnie tak wyczytałem przed kupnem, że piasty w Zondach to naprawdę porządny sort. Co do opon, póki co na GP5000 28c jeździ się bardzo dobrze, fajnie tłumią jakieś małe nierówności, zobaczymy na ile km wystarczą. Te Vittorie  na pewno wypróbuje. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...