czkjoanna Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Witajcie :) Jak tytuł sugeruje, jestem kobietą i mam niemały problem w znalezieniu przyzwoitego, niedrogiego gravela. Od razu przyznam, że duży obszar wiedzy rowerowej u mnie jeszcze nie odkryty. Zdecydowałam się na ten typ roweru, bo zakręciłam się mocno w podróżowanie z sakwami, a rekreacyjnie w weekendy lubię jeździć zarówno szosami, jak i leśnymi drogami. Dodatkowo dojeżdżam 15km do pracy rowerem. Do tej pory miałam dosyć starego crossa, a jako że nie jestem wybredna, na sakwy i do lasu się sprawdzał, ale na szosie już mi czegoś brakowało :) Na asfaltówki czasem pożyczałam męską szosę, oczywiście za dużą (170cm). Zależy mi bardzo, żeby rower był lekki. Na osprzęcie się nie znam, liczę na wasze wskazówki. Możliwość zamontowania grubszej opony i bagażnika niezbędna, ale tym chyba właśnie cechuje się gravel? Nurtuje mnie bardzo jedna kwestia - czy naprawdę muszę szukać tylko i wyłącznie gravela damskiego? Na rynku jest takich modeli naprawdę bardzo mało, zastanawiam się czy geometria rzeczywiście znacząco się różni, czy spokojnie mogę szukać męskiego z małą ramą? A może jednak celować w inny typ roweru? Doradźcie proszę, na co zwracać uwagę, gdzie szukać, jakie firmy - każda porada jest dla mnie na wagę złota :) Mój budżet wynosi do 4000zł. Póki co znalazłam decathlonowy, podejrzewam że niecieszący się dobrą sławą: https://www.decathlon.pl/rower-gravelowy-120-damski-id_8603085.html I seria esker krossa, która wpadła mi w oko: https://www.goride.pl/rowery/kross-esker-2-0-2019?gclid=CjwKCAjwhOD0BRAQEiwAK7JHmBY7gI8-6IiXo0CrQquByla_Mypbkf2Id8sPngqY2fn94zf8-jbiqRoCkV0QAvD_BwE Z góry dziękuję wszystkim, Asia Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Nie ma żadnego znaczenia czy męski czy damski poza kolorami. Zwróc uwagę żeby był dopasowany do Twojej budowy ciała. Jak masz długie nogi i krótszy tułów to rower wyższy (większy parametr stack) i krótszy. Jak krótkie nogi i długi tułów to niższy i dłuższy (większy parametr reach). Są pewne poziomy poniżej których bym nie zszedł. To znaczy jeśli chodzi o osprzęt to poniżej poziomu Shimano Sora. Więc takiego Krossa bym nie kupił. Z tego samego powodu ten Triban 120 odpada jak dla mnie. Marin Four Corners wydaje się dobrym wyborem do tego zastosowania.https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-four-corners Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Nie musi to być typowo damski rower. Popatrz też na takie rowery jak Cube Nuroad, Merida Silex. Całkiem fajną opcją może też być Liv Avail AR Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Jak Ci zależy żeby był lekki, to modele stalowe bym sobie raczej darował, są zwykle 1-2 kg cięższe od aluminiowych. Model na Twój wzrost (170 cm jak rozumiem ?) kupisz bez problemu, będzie to rozmiar w okolicach 52 zależnie od producenta. Pytanie też, co dla Ciebie znaczy grubsza opona ? W większości graveli mieszczą się max w okolicach 40 mm , czasem więcej, ale czasami tylko 35. W tej cenie możesz jeszcze spojrzeć na https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-gestalt-1 Z Decatlonu: Triban RC 520 : https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc-520-gravel-id_8504030.html , ewentualnie RC520, albo RC 500, w tych dwóch ostatnich fabrycznie są opony 28 mm, ale można założyć max 36mm. Tutaj też fajny model : https://allegro.pl/oferta/romet-boreas-1-2019-52cm-rower-sport-pl-8827610728 Niezła cena, napęd 1x10, do rekreacyjnej jazdy po płaskim wystarczy, a mniej zachodu ze zmianą przednich przełożeń, do tego fabryczne opony 40 mm, fajna waga: 10 kg (o ile prawdziwa ). Odnośnik do komentarza
krzyszy691 Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 A te sakwy to jak miałby być mocowane? W gravelach tylko mocowanie opaskami/opasaniem na rurkach. Jak dla kobiety to tylko ten, odrazu się zakocha:https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-rondo-ruut-cf2-czarno-niebieski-2019/37586.983.1.1.pl2.0.htm Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 16 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2020 1 godzinę temu, krzyszy691 napisał: A te sakwy to jak miałby być mocowane? Normalnie, na bagażnik, większość graveli ma odpowiednie otworki do przymocowania bagażnika. Lepsze są torby do bikepackingu, ale jak ktoś woli sakwy, to tez nie ma problemu..Wszystkie które podlinkowałem mają otwory do montażu bagażnika. Odnośnik do komentarza
czkjoanna Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 19 godzin temu, krzyszy691 napisał: A te sakwy to jak miałby być mocowane? W gravelach tylko mocowanie opaskami/opasaniem na rurkach. Jak dla kobiety to tylko ten, odrazu się zakocha: https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-rondo-ruut-cf2-czarno-niebieski-2019/37586.983.1.1.pl2.0.htm Do tej pory mocowałam na tylny bagażnik i wolę mieć taką możliwość, ale zamierzam wypróbować też inne rozwiązania ? Wskazany przez Ciebie rower niestety mocno przekracza mój budżet, dzięki mimo wszystko! 21 godzin temu, pepe napisał: Jak Ci zależy żeby był lekki, to modele stalowe bym sobie raczej darował, są zwykle 1-2 kg cięższe od aluminiowych. Model na Twój wzrost (170 cm jak rozumiem ?) kupisz bez problemu, będzie to rozmiar w okolicach 52 zależnie od producenta. Pytanie też, co dla Ciebie znaczy grubsza opona ? W większości graveli mieszczą się max w okolicach 40 mm , czasem więcej, ale czasami tylko 35. W tej cenie możesz jeszcze spojrzeć na https://www.marinbikes.com/pl/bikes/20-gestalt-1 Z Decatlonu: Triban RC 520 : https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc-520-gravel-id_8504030.html , ewentualnie RC520, albo RC 500, w tych dwóch ostatnich fabrycznie są opony 28 mm, ale można założyć max 36mm. Tutaj też fajny model : https://allegro.pl/oferta/romet-boreas-1-2019-52cm-rower-sport-pl-8827610728 Niezła cena, napęd 1x10, do rekreacyjnej jazdy po płaskim wystarczy, a mniej zachodu ze zmianą przednich przełożeń, do tego fabryczne opony 40 mm, fajna waga: 10 kg (o ile prawdziwa ). Przy karbonie oszczędzam na wadze roweru ale czy nie są mniej wytrzymałe na leśne turbulencje i wszelakie mocowania bikepackingowe niż stal? Według Ciebie te zyskane kilogramy są tego warte, biorąc też pod uwagę o wiele wyższą cenę? Czy lepiej skupić się na stabilności i wytrzymałości konstrukcji, skoro ma być to rower uniwersalny na lata? Przyznam, że nigdy z karbonem jeszcze nie miałam do czynienia, stąd tyle pytań ? Dziękuję za podlinkowane propozycje! Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2020 W tej cenie nie mówimy o karbonie, tylko o rowerze ze stali lub aluminium. Karbonowy będzie co najwyżej widelec, w rowerach aluminiowych za 4 tys. często spotykany. Mam właśnie taki aluminiowy gravel z widelcem z karbonu (Fuji Jari 1,5, dałem za niego 4100 ale po sezonie). Katuję go po największych wybojach bez litości. Do tego są te rowery przeznaczone i o trwałość nie ma się co obawiać. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się