Skocz do zawartości

Wyprawa zagraniczna - pomoc w wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nadszedł ten czas, że na przełomie sierpnia/września wybieram się na wycieczkę do Wiednia. Potrzebuję jednak zakupić rower, ponieważ od lat pożyczam je od innych. Będzie to rower na parę lat, ponieważ planuję więcej wypadów.

Rower jakiego szukam to trekkingowy albo crossowy. Do przejechania mam ok. 550 - 600km. 
Niestety w wyborze roweru jestem totalnie zielony. Chciałbym, aby miał dobry napęd. 
Mam 170cm wzrostu, więc myśle ze rozmiar M może być trochę za duży.

Budżet niewielki, bo ok. 1200zł. 
Edit: jakie możecie polecić modele/marki?

Pozdrawiam wszystkich serdecznie ?

 

Odnośnik do komentarza

Z nowych może taki : https://allegro.pl/oferta/nowosc-lazaro-aero-v3-wypas-na-szose-alivio-19-7440285799  Z tym, że nie wiem, czy 19 cali nie byłby za duży przy Twoim wzroście. Bardziej pasowałby w rozmiarze 17 cali. Można też poszukać w używanych, z tym że wtedy jest ryzyko, że wprawdzie tanio kupisz, ale koszty serwisu mogą być znaczne. W każdym razie czegoś takiego tym szukał jak ten Lazaro, czyli sztywny widelec, klasa napędu Alivio, ewentualnie Acera (z używanych da się Deore znaleźć).

Odnośnik do komentarza

Za 1200 zł NIC nie kupisz wartego uwagi - taka prawda i powie CI to każdy jeżdżący w długie trasy podróżnik - wszystko to pod warunkiem że NIC NIE UMIESZ przy nim zrobić. Dla osoby znającej rowery i umiejącej przy nim grzebac ŻADNA kwota nie jest przeszkodą - nawet 600-700 zł jest wystarczająca - powód? po prostu jak coś się "rypnie" to se wyciągnie z sakwy i naprawi (po druciarsku czasem) na miejscu lub zapyta kogokolwiek na drodze i jakoś do jedzie do najbliższego miasta.
W Twoim przypadku jeśli nic nie umiesz przy rowerze zrobić rower powinien być DOBRY od samego początku (te zaczynają się od kwoty ok 1600 zł z wyrzeczeniami ze wskazaniem na minimum 1800 zł)