Skocz do zawartości

Rower za 2000 - 3500 zł na miasto i okolice


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Piszę do Was z prośbą, ponieważ chcę po 12 latach wymienić mój rower, a nie za bardzo się na tym znam :) Serce ciągnie mnie do czegoś sportowego, ale rozsądek do roweru trekkingowego. 

Gdzie jeżdżę:

  • 90% czasu to trasy po mieście - dojazd do pracy - większość asfalt, ale czasem kocie łby (Kraków) albo dziurawy asfalt.
  • 10% czasu to wycieczki poza miasto - asfalt / drogi leśne utwardzane / szutrowe.

Potrzebuje też:

  • Błotników, żeby nie przyjechać do pracy ubłocony.
  • Sakw, bo po pracy robię czasem zakupy.
  • W niedługiej przyszłości pewnie też fotelika dla dziecka :)

Marzy mi się, żeby rower był bardziej "sportowy" niż obecny trekking, bo lubię sobie czasem szybko pojeździć. Ale czy ma sens kupowanie Gravela (czy czegoś w tym rodzaju) i ładowanie na niego tego całego ekwipunku? Czy dać sobie spokój i kupić rower Trekkingowy? Czy da się to jakoś pogodzić? Co myślicie?

Moje propozycje (bazujące na blogu Łukasza):

Co myślicie i czy macie jakieś inne propozycje rowerów?

Kiedy jest najlepszy okres do kupowania roweru? Lepiej kupić już w marcu czy poczekać do jesieni?

Dzięki wielkie za Waszą pomoc!

 

Odnośnik do komentarza

Z trekkingów bym raczej zrezygnował jeśli chcesz coś odrobinę bardziej sportowego. Są po prostu za ciężkie. Lepiej już taki cross jak Fuji z Twojej listy https://rower.com.pl/fuji-absolute-1-7-968894  Tutaj masz dodatkowo sztywny widelec który daje jakieś 1,5 kg lżejszy rower niż dla wariantu z amortyzatorem. Gravel umożliwi jeszcze bardziej sportową jazdę, bez rezygnowania z bagażnika, błotników, itp. Jednak kierunek ten jest trochę trudniejszy. Np. w wielu modelach błotniki da się teoretycznie zamontować, ale w praktyce może to być problematyczne z uwagi na mało miejsca w tylnych widełkach. Kierownica jest węższa, co w ruchu miejskim wymaga większej wprawy. Pozycja też jest często dość sportowa (pochylona) co może być niezbyt wygodne przy dłuższej jeździe a dodatkowo utrudnia obserwację drogi (istotne w mieście). Da się jak najbardziej na takim rowerze jeździć po mieście (sam tak robię), ale wymaga i trochę więcej wprawy i ewentualnie dostosowania roweru (ja np, dla wyprostowania trochę pozycji zmieniłem i kierownicę i mostek w swoim gravelu). Ewentualnie gdybyś szedł w kierunku graveli, to lepiej do tych zastosowań coś o bardziej rekreacyjnej geometrii,. np. Marin Four Corners, 

Odnośnik do komentarza

Nie ma roweru do wszystkiego. Do miasta najlepiej sprawdza się rower ze sztywnym widelcem, prostą kierownicą, błotnikami, oświetleniem i na szerszych oponach. Czyli coś co się dziś nazywa hybrid/fitness. Albo typowy trekking. Poza miasto na asfalty turystycznie najlepiej gravel. Da on sobie też radę na gruntówkach, szutrach i okazjonalnie w lesie. Jak piachy, korzenie, zjazdy i podjazdy to już rower mtb.

Problem z rowerem z prostą kierownicą za miastem jest taki że nie ma jak się ukryć przed wiatrem. A z kolei kierownica baranek która da szybszą jazdę i ukrycie się przed wiatrem, wymusza pochyloną pozycję i daje mniej kontroli niż prosta. Trekking też może być.  Ale sakwy można też zamontować na gravelu i fitnessie.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Dziękuję bardzo za Wasze fachowe porady! Temat roweru umarł na 2 miesiące, ale teraz do niego wróciłem z nowymi przemyśleniami ? stwierdziłem, że jeżdżę głównie po mieście i szukałem czegoś pomiędzy fitnessem, a trekkingiem. Długo szukałem i w końcu zatrzymałem się na kilku rowerach, między którymi mam problem wybrać:

MARIN Muirwoods
https://allegro.pl/oferta/marin-muirwoods-miejski-czarny-cr-mo-rozmiar-xxl-8860269627#
Jest lekki i ładny, ale nie posiada wielu potrzebnych elementów. Czy mam pewność, że da się w tym rowerze zamontować błotniki oraz bagażnik? Czy ich montaż (+oświetlenie) nie sprawi, że Rowerowi przybędzie ~2kg? Cena też również urośnie z tego powodu.

CUBE Town Pro
https://allegro.pl/oferta/nowy-cube-town-pro-shimano-nexus-8-2019-34-8827498490
Podoba mi się to, że jest tani i ma Shimano Nexus (żona ma podobny w swoim rowerze i wydaje się bardzo praktyczne do jazdy w mieście i przy czyszczeniu roweru).
Wydaje mi się, jednak że reszta osprzętu nie jest wysokiej klasy i z tego powodu się waham.

CUBE Touring Pro
https://bikeatelier.pl/rowery-trekkingowe/46051-rower-cube-touring-pro-brownnsilver.html
Wydaje mi się, że to porządny rower trekkingowy w dobrej cenie.

Co o nich myślicie?

Ponownie będę bardzo wdzięczny za porady!

 

 

Odnośnik do komentarza

Muirwoods ma otwory do montażu bagażnika (nawet przedniego), do montażu błotników też. Widać na zdjęciach. Czy przybędzie 2 kg po montażu akcesoriów ? Może tak być, podobnie jak w rowerach które już te dodatki mają. Muriwoods jest ze stali, więc w porównaniu z rowerem aluminiowym będzie jakiś kilogram cięższy. Chyba że porównasz z takim aluminiowym który ma amortyzator, to już wyjdzie podobnie, albo nawet na korzyść Marina. 

Obydwa Cube są modelami trekingowymi, do spokojnej jazdy. Marinowi bliżej w stronę fitnessów, czyli trochę bardziej sportowo. Dodatkowo do Marina możesz wrzucić opony do 2.0 włącznie i używać do jazdy w terenie (taki odpowiednik gravela, tylko z prosta kierownicą).

Odnośnik do komentarza

Właśnie jestem w trakcie kupowania Muirwooda tylko, że w wersji "kolorowej". W przyszłości pewnie pomyślę o bagażniku (lub dwóch) i będzie rower na miasto i wycieczki rodzinne.

 

Myślę, że to fajna alternatywa dla gravela jeśli nie chcesz baranka. Taki Four Corners (także polecany) z płaską kierownicą ?

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

 

@thalcave  @krzyk  jak oceniacie po kilku miesiącach użytkowania Muirwooda? Szukam dla siebie jakiegoś crossa w cenie do ok. 2500 zł, głównie na ścieżki rowerowe i nawierzchnię asfaltową. Zależy mi też na lekkości i wygodnej pozycji. Muirwood będzie pewnie z 2 kg więcej ważył od innych z ramą stalową, a jak jego geometria? Pozwala na wygodną pozycję? 

Odnośnik do komentarza

Hej, dla mnie był to świetny zakup, ale nie mam doświadczenia w jeżdżeniu rowerami, więc ciężko mi to ocenić obiektywnie. Na pewno musiałem wymienić sobie mostek, bo pozycja była dla mnie trochę zbyt pochylona - byłem przyzwyczajony do wyższej. Rower jest wygodny, byłem na kilku kilkugodzinnych wycieczkach i daje radę na asfalcie i w terenie. Ogólnie bardzo polecam ?

Odnośnik do komentarza

Rozważałem te rowery, które są wypisane przeze mnie w pierwszym i czwartym poście tego wątku. Jak widzisz jest tam dużo rowerów trekkingowych albo z napędem Nexus. Wybrałem ten, ponieważ zdecydowałem, że chce dla siebie coś bardziej crossowego i że Nexus jednak nie jest dla mnie. Poza tym ten rower jest według mnie estetycznie piękny ? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...