karol1994czx Opublikowano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2020 Witam. Chciałbym skonstruować sobie gravela, pojawiła się możliwość kupienia tanio ramy giant anyroad. Chciałbym przerzucić graty z poprzedniego roweru do nowej ramy. Koła jakie założę to będą mavic ksyrium i pytanie jest takie czy takowe koła nadają się do zastosowań innych niż jazda po asfalcie? Odnośnik do komentarza
Pawelkryst Opublikowano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2020 Przyłączam się do pytania. Z tym, że w moim przypadku chodzi o koła MAVIC AKSIUM. Mam szosę z takimi kołami. Jeżdżę w 90% po asfalcie. Jednak są takie sytuacje, że asfalt się kończy i zaczyna się droga gruntowa, np tak to wygląda: Teraz w takiej sytuacji wolę zawrócić, bo jednak boję się trochę o opony i przy okazji koła. Jednak chciałbym mieć możliwość przejechania po takich gruntowych czy szutrowych odcinkach. Mój rower to B'Twin Ultra AFGF 500. Jeździ mi się na nim świetnie i nie chcę zmieniać go na typowego gravela, bo jednak jeżdżę przede wszystkim po szosie i chcę zachować wszystkie zalety szosówki. Myślę o tym, aby zmienić w nim opony na Schwalbe G-One Speed 700x30C W tej chwili mam opony Mavic 700x28C. Moje pytanie jest takie. Po pierwsze, czy po założeniu takich opon mogę bezpiecznie (dla roweru) jeździć po takich właśnie gruntowych i szutrowych odcinkach, przy założeniu, że byłoby to ok 10-20% całej jazdy, reszta to asfalt? Nie jeździłbym nim po żadnym trudniejszym terenie (nawet po ścieżkach leśnych), tylko po ubitych drogach. Nie oczekuję nadzwyczajnego komfortu tylko chodzi mi o bardziej o rower. W obecnych oponach pompuję do ok 7 barów, natomiast w tych Schwalbe pompowałbym do ok. 5 barów (max zalecane ciśnienie 5,5 bara). Opony Schwalbe są ok. 100 g (jedna) cięższe, więc rower przytyje o 200 g. I w związku z tym drugie pytanie. Czy po założeniu takich opon (z takim bieżnikiem jak na zdjęciu) i stosując takie ciśnienie odczuję zauważalny spadek prędkości na szosie? Wiem, że zawsze musi być coś za coś, ale zależy mi jednak przede wszystkim na efektywnej jeździe po szosie? Jeśli spadek prędkości miałby być znaczący to wolę zrezygnować z możliwości wjazdu w taki teren. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 6 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Na pytanie Pawła odpowiedziałem w tekście na Rowerowych Poradach: https://roweroweporady.pl/opony-gravelowe-w-rowerze-szosowym/ Karol - model Ksyrium Mavic zalicza w poczet kół endurance, czyli są to wytrzymałe koła, bez nastawienia na maksymalnie niską wagę. Nie wiem jaki dokładnie masz model kół, niemniej np. przy Ksyrium UST Disc: https://shop.mavic.com/en-int/ksyrium-ust-disc-rr1182.html#1028=3283 widnieje informacja, że limitem jest 120 kg (liczone razem z rowerem), czyli wytrzymają sporo. Do tego podają, że koła znajdują się w kategorii: "road and offroad with jumps less than 15 cm", czyli - asfalt lub bezdroża z uskokami nie większymi niż 15 cm. Ciekawe, że Mavic do obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm zaleca opony tylko od 25 do 32 mm. Trochę to dziwne, zważywszy na to, że taka obręcz przyjmie oponę o szerokości nawet ponad dwóch cali. Więcej na temat szerokości opon i obręczy pisałem tutaj: https://roweroweporady.pl/rozmiary-opon-rowerowych/ Odnośnik do komentarza
karol1994czx Opublikowano 6 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2020 Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się