Skocz do zawartości

Test roweru szosowego Triban RC 520


Polecane posty

Na blogu wylądował test roweru szosowego (z możliwością założenia szerszych opon) Triban RC 520, przygotowany przez Igora, czytelnika Rowerowych Porad. Jeżeli i Ty chciałbyś/chciałabyś podzielić się wrażeniami z korzystania ze swojego roweru/części/akcesoriów, serdecznie zapraszam do kontaktu 🙂

https://roweroweporady.pl/triban-rc-520-test-roweru-szosowego/

 

rower-gravelowy.jpg

Link to postu

Chłop się przyłożył do recenzji 🙂 Ten rower jako koncepcja mi się podobał. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. Odnośnie użytkowania tego typu roweru w mieście to jak widać zdania są podzielone. Wcześniej tez miałem zdanie że rower z barankiem do miasta to średnio. Ale po zakupie przełajówki przez mojego młodego i jeździe na jego rowerze przez 2 tygodnie, kompletnie zmieniłem zdanie. Rower, którym jeździłem to stary aluminiowy Spec Crux, chyba 2012 z hamulcami canti. Włożyłem do niego na przód oponę przełajową Spec Captain 700x33 a na tył Spec Trigger 700x38 (w rzeczywistości 35) z mojego mieszczucha. Jakieś 2,5 bara z przodu i nie więcej niż 3 z tyłu. Napęd niestety SRAM Apex 2x10. Sam rower jeździ po mieście świetnie. Starałem się jeździć specjalnie po parkach, szuterkach, itp. Na kostce Bauma, w parkach i na szuterkach radzi sobie świetnie. Na bruku nie ale na szczęście bruku mamy tyle co kot napłakał. Problemy ma dwa. Nie hamuje. Zmienię jeszcze klocki ale te hamulce canti są kompletnie do d. No i ten SRAM. No niestety nie podoba mi się. Pracuje przyzwoicie ale ten system zmiany biegów w prawej manetce jest chory. A jakie są z tego wnioski odnośnie recenzji kolegi?
1. Opony i ciśnienie w nich do jazdy po mieście i w terenie mieszanym są kluczowe i robią robotę
2. Tarczówki hydrauliczne to jest niestety to. Jeszcze trochę poeksperymentuję z canti i tarczówkami mechanicznymi. Może jednak da się zrobić żeby hamowały
3. Dobrze żeby rower miał napęd Shimano. Autor recenzji nie jest przekonany do 2x11. Do miasta to może i faktycznie 1x wystarczy. Ale poza nim to niekoniecznie.
4. Gruba, żelowa owijka koniecznie
5. Takie rowery świetnie nadają się na wyprawówki. Chodzi mi po głowie dokupienie paru toreb i przygotowanie sobie takowej. Ale najchętniej na bazie gravela z oponami 700x42. No i stal tłumi drgania lepiej niż alu. Ostatnio miałem okazję pojeździć na Marinie Nicasio 2. Bardzo fajny rower.  No i taki Spec Sequioa też do mnie przemawia:

spacer.png

Link to postu
41 minut temu, jajacek napisał:

No i ten SRAM. No niestety nie podoba mi się. Pracuje przyzwoicie ale ten system zmiany biegów w prawej manetce jest chory. 

Mówisz o DoubleTap, w sensie, że małą dźwigienką zmienia się biegi zarówno w górę, jak i w dół? Mam to w swoim rowerze (klamki SRAM Rival) i nie narzekam. Zdarzają się moje pomyłki, zwłaszcza w długich rękawiczkach, ale z taką samą częstotliwością zdarzało mi się to na Shimano. W każdym razie na klamki nie narzekam 🙂

44 minuty temu, jajacek napisał:

3. Dobrze żeby rower miał napęd Shimano. Autor recenzji nie jest przekonany do 2x11. Do miasta to może i faktycznie 1x wystarczy. Ale poza nim to niekoniecznie.

Pisał, że przednia przerzutka działa rewelacyjnie, więc chyba do 2x nic nie ma 🙂 Bardziej chodziło o późniejsze koszty związane z ewentualnymi awariami/uszkodzeniami podzespołów klasy Shimano 105.

Link to postu

Kształt klamek SRAM jest ok. Do niego nic nie mam. Natomiast Double Tap niestety wymaga koncentracji na zmianie biegów. I to z założenia jest jego wadą. W Campie czy Shimano zmieniasz sobie w dół jednym paluszkiem i wszystko jest bezproblemowe. A tu czasem wrzucasz w odwrotną stronę i się wkurzasz. Nie chcę systemu, który mnie wkurza.

Co do 105 no to niestety jak to każda droższa grupa jest droższy. Ale daje 11-biegową kasetę. Do w miarę płaskiego miasta wystarczą 3 koronki  🙂 Natomiast jako adventure bike, dobrze żeby trochę tych biegów miał. Swoją droga natrafiłem na super nieortodoksyjny test graveli. Zachęcam do przeczytania:

https://granfondo-cycling.com/best-gravel-bike/

Link to postu
Dnia 18.11.2019 o 22:32, jajacek napisał:

Kształt klamek SRAM jest ok. Do niego nic nie mam. Natomiast Double Tap niestety wymaga koncentracji na zmianie biegów. I to z założenia jest jego wadą. W Campie czy Shimano zmieniasz sobie w dół jednym paluszkiem i wszystko jest bezproblemowe. A tu czasem wrzucasz w odwrotną stronę i się wkurzasz. Nie chcę systemu, który mnie wkurza.

No to może w Rivalu jest to lepiej zrobione 🙂 

Link to postu
  • 3 weeks later...

W Apex i Rival zmiana biegów wg mnie dziala tak samo (sprawdzałem u kolegi).
Wg mnie kwestia przyzwyczajenia, po kilku dniach/tygodniach robię to odruchowo, bez zastanowienia. W SRAM Łatwiej też zmienia się o kilka biegów w górę, bo dźwignia jest wychylna i dzięki temu i nie brakuje zasięgu dłoni.
Dla mnie super (też mam Rival).

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...