Skocz do zawartości

Cross do 4700


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry, 

w zeszłym roku się nie udało kupić bo jak już się zdecydowałem modeli nie było. W tym roku siadłem do tematu wcześniej i jakieś promocje jeszcze są ale dalej po analizie i przeczytaniu tutaj podobnych tematów nie widzę dokładnej odpowiedzi dlatego spróbuje i mam nadzieję dzięki WAM podejmę tę decyzję w pełni świadomie i łatwiej. 

Nie mogę jeździć na gravelu ani MTB ze względu na ich geometrię. Po prostu na dłuższą metę są dla mnie niewygodne i tyle. Próbowałem za radą forumowiczów w tym roku zamieniając się z kolegami na trasie i nie da rady, po prostu to nie dla mnie. 

Po rozenaniu się i przejechaniu się tymi rowerami zawęziłem do tych 3 modeli. 

KTM LIFE ACTION 1964  vs Unibike XENON (przyszłoroczny biorąc pod założenie, że dalej będzie to ta sama grupa osprzętu) vs Scott SUB Cross 10

KTM jest na miejscu, Scott w wersji 2020 jest we Wrześniu do kupienia, a geometrię ma mieć praktycznie tą samą co poprzednik na Xenona mogę poczekać do Kwietnia bo i tak przez zimę jeżdżę MPK. Teraz to co ja widzę jako plusy
 
+ KTM 
+ równy osprzęt
+ wygląd
+ cena - 4500 do dorwania już jest
- brak blokowania amortyzatora na manetce

+ Unibike
+ osprzęt
+ blokada amora na manetce
+ cena
- najmniej sztywna rama(?)
- nie znana speca na przyszły rok

+ Scott
+ cena
+ blokada amora na manetce
+ waga (najlżejszy z całej 3)
- hamulce tylko klasy Alivio

Teraz pytanie - ile jest różnicy w sztywności tych ram między Unibikem, a pozostała 2 bo już mi zrobili sprzedawcy taką wodę z mózgu, że nie ogarniam. Czy te różnicy w ramach robią, aż takie różnice? Czy Scott z całej trójki faktycznie będzie miał najlepszą ramę? Czy ten hamulec o 3 klasy niżej jest rzeczywiście tak ważna zmienną? 

Czy może ktoś dorzuci jeszcze jakaś propozycję Crossa?

Dziękuje z góry za odpowiedzi i przeczytanie tematu.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli stawiasz na komfort, to za bardzo bym się nie przejmował sztywnością ram, nie ma to aż takiego znaczenia w tym typie roweru. Odnośnie hamulców podobnie. Gdybyś planował jakieś mega zjazdy wyczynowe w Alpach, to może miałoby znaczenie, ale do zwykłej jazdy rekreacyjnej ?  Ja całe lata jeździłem na v-breakach, hamują słabiej od tarczowych i to znacznie. Pomimo to i tak były na tyle dobre, że wystarczyły i do jazdy w zimie i na szutrach w górach z rowerem zapakowanym na dwutygodniową wyprawę. Wystarczyło kupić dobre klocki i robić regularny serwis. 

Ja osobiście wolałbym jednak mtb z rekreacyjną geometrią. Być może zbyt pochopnie je odrzuciłeś. Mogłeś trafić na bardziej sportowy model, wtedy faktycznie pozycja będzie mocno pochylona. Jednak w rekreacyjnych Cube 29er jest zupełnie inaczej. Np. w tym modelu : https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-bluenorange-2019/  Pozycja jest podobna jak w crossach, a dostajesz lepszy amortyzator a do tego dużo większe możliwości terenowe (szerokie opony, duży skok amortyzatora). Takim rowerem można też bardzo wygodnie jeździć po mieście, lesie, itp. Ale nie namawiam, możesz moim zdaniem wybrać dowolny z przedstawionej trójki. Drobne różnice w ramie czy osprzęcie raczej nie będa dla Ciebie istotne.

Odnośnik do komentarza

Z moich blisko 100 tys km przejechanych na rowerach typu trekking/cross, mam takie zalecenia:

Napęd Deore M6000. Lepszy nie jest potrzebny w tego typu rowerze. Pomiedzy Deore i SLX nie ma w zasadzie różnic jakościowych a jedynie różnica jednego biegu. Jeśli ma to być rower do szybkiej jazdy po nawierzchniach asfaltowych bez bagażu to korba trekkingowa 48x36x26, Jeśli z sakwami to korba mtb np. 40x30x22. To nie jest rower do ścigania więc ani SLX ani XT nie są potrzebne.

Hamulce Deore. Lepsze nie są potrzebne.

Jeśli taki budżet to wyłącznie amor powietrzny RockShox Paragon. Każdy Suntour w porównaniu do niego to dno.

Rama ma tu małe znaczenie w sensie jej jakości. Większość ram to taniocha bo nie jest to półka wyścigowa, więc większość producentów nie dba o jakość tych ram. Chyba że ktoś ma ramę z utwardzanego aluminium T6. Ale wątpię. Specialized miał takie, nazywane alu M4 lub alu E5 ale chyba się wycofał z nich i tłucze wszystkie z najtańszego alu 6061.

Nie interesuję się od dawna rowerami typu cross ale chyba Cube Cross jest jednym z lepszych i prawie spełniających te założenia.

Odnośnik do komentarza

@pepe
Tak jak mówię znawcą nie jestem natomist po prostu próbuje sprawdzić to co mówi sprzedawca. A sprzedawcy twierdzą, że Unibike ma mało sztywną ramę i będzie się gorzej prowadził przy wyższych prędkościach, a dwa szybciej sie zmęcze przy dłuższych trasach. Próbowałem znaleźć jakieś konkretne porównania dla tych "sztywności" i czegoś takiego nie widzę więc po prostu się pytam ile w tym prawdy. 

Co do hamulców. Ja wiem, że można nawet bez hamulca jeździć i się da ale po prostu próbuje znaleźć informacje o tym jak dużej klasy jest to różnica i czy rzeczywiście Alivio starczy przy takiej knfiguracji. 

Tak jak napisałem próbowałem MTB i po prostu odpada. Kilka modeli u sprzedawców. Dwie sztuki kolegów na jakiejś wycieczce. MTB mówię nie. 

@jajacek 
Dzięki za podpowiedzi. No ten Rose fajny ale niestety poza budżetem. 

Czyli Scotta olać skoro amor jest od Suntoura i do tego hamulce to tylko Alivio? 

Odnośnik do komentarza

Firm sprzedających takie rowery jest dziesiątki jeśli nie setki. Marka nie ma tu istotnego znaczenia bo są to rowery rekreacyjne. Możesz napisać do Rose czy nie sprzedaliby niższego modelu, który kosztuje 899 euro na Deore z amorem RockShox Paragon. U nich wszystko jest konfigurowalne pod zamówienie klienta więc sądzę że się zgodzą. Mają przedstawiciela we Wrocławiu, który może służyć pomocą. A ich rama z utwardzanego alu, jest z pewnością lepsza niż 99% ram na rynku.

Do rekreacyjnej jazdy po asfalcie amor Suntour powietrzny da radę i hamulce Alivio też.

Odnośnik do komentarza

@jajacek
Napisałem do nich o dane tego przedstawiciela we Wro bo na szybko nic nie znalazłem. 

Dzięki za informację ale skoro w tych pieniądzach można mieć coś lepszego to skorzystam z rady i spróbuje dorwać tego Rose. Natomiast jak się okaże, że się nie da to pewnie zostanę ze Scottem. Tak czy siak z roweru na pewno będę zadowolony bo będzie ogromna różnica z tym co mam teraz. 

Jeszcze raz dzięki za opinię. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...