Ntkgzd Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Mam pytanie do specjalistów ;). Przejrzałem artykuły i tabele kompatybilności ale nie jestem pewien czy to co chcę zrobić zadziała. Dużo jężdzę na swoim e-bike'u Kross Trans Hybrid 5.0 z 2019 roku i wstępnie sprawdziłem koszty eksploatacyjne i stwierdzam, że wolę zejść z komponentami Shimano do tańszych wersji tym bardziej, że chcę katować rower zimą. Rower ma legalne wspomaganie elektryczne, dlatego 9 i 10 bieg to jak dla mnie przerost formy nad treścią gdy nie jeźdzę szybciej niż 30 km/h dlatego wymieniłbym (nie muszę pedałować zjeżdzając z górki) tylną przerzutkę na np. Shimano Deore RD-M591 wówczas po wymianie kasety na każdej wymianie łańcucha oszczędzę ok. 150 zl pakując tam taki Shimano CN-HG40, który mógłbym wymieniać nawet co miesiąc w tej cenie. Nie wiem tylko czy z korbą będę musiał coś zrobić i czy będę mógł coś zrobić (dostępność części). Będę wdzięczny za pomoc w ocenie czy to rozwiązanie będzie działać. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Jak masz napęd 10x, a chciałbyś przejść na 8x, to praktycznie wszystkie elementy musiałbyś wymienić łącznie z korbami, manetką. Raczej się nie kalkuluje, W sumie to zależy jeszcze od tego jak dużo jeździsz. Łańcuch w miarę dobry (nie HG40) wytrzymuje kilka tys. km. Kaseta drugie tyle (o ile wymienisz łańcuch odpowiednio wcześnie). Kaseta 10x kosztuje 100 zł https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-tiagra-cs-hg500-pd16175/ , łańcuch 65 zł https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-deore-cn-hg54-pd3227/?v_Id=34054 Jeżeli przejdziesz na napęd 8x, to na dzień dobry zapłacisz +- kilkaset zł za części i robociznę. Kasety 8x są owszem tańsze, dobrą kupisz za 50-60 zł. Ale za łańcuch zapłacisz już podobną cenę co za 10x. Nie mówię o CN-HG40, bo to jest badziew totalny. dobry łańcuch ośmiorzędowy który wytrzyma kilka tys. to koszt około 60 zł, np. HG-71: https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-cn-hg71-pd2764/?v_Id=74189 Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Dziękuję za informacje. Doprecyzuję - hobbistycznie zajmuję się dostawami - przesiadłem się z auta na rower głównie ze względu na ogromne korki w Poznaniu i brak miejsc parkingowych - rowerem mogę dojechać do klienta praktycznie pod drzwi. Wybrałem e-bike, ponieważ przebiegi w weekendy w mieście potrafią sięgać ponad 100 km dziennie co na moim Kross Trans 3.0 bywało męczące. Moje średnie przebiegi to ok. 800 km miesięcznie (jeśli nauczę się prawidłowo ubierać na rower zimą to rocznie planuję robić po 10 tysięcy kilometrów - swoją drogą taki przebieg uzmysławia mi ile bez sensu robi się kilometrów autem w mieście szukając miejsc parking czy jeżdżąc na około zgodnie z przepisami (zakazy skrętu, zakazy zawracania czy drogi jednokierunkowe)). Pomysł na zejście z napędem Shimano o kilka grup niżej w stosunku do tego co mam w Kross Trans Hybrid 5.0 zrodził się po podliczeniu orientacyjnych kosztów eksploatacyjnych. Ku mojemu zaskoczeniu (zauważyłem już po napisaniu tego posta) Kross do najniższej wersji Trans Hybrid wrzuca właśnie takie rzeczy jak łańcuch Shimano CN-HG-40, kasetę Shimano CS-HG31-8 11-32T czy manetkę Shimano Altus SL-M310 czyli to wszystko działa z tą samą korbą tj. Shimano Steps 38T. Moje przemyślenie jest takie, że skoro Kross wrzuca to o czym myślałem do tańszych modeli - oznacza to, że to musi działać skoro dają na rower nawet do 5 lat gwarancji. Pytanie do powyższego postu pepe - jakie są argumenty przeciw takim rozwiązaniom jak łańcuch CN-HG-40, co sprawia, że trafia do kategorii "badziew totalny", czy nie wytrzyma on 2000 km w terenie takim jak Poznań? Chciałbym przygotować osprzęt do pierwszej wymiany, czyli kupić całą grupę - wychodzi na to, że jestem tylko zmuszony do korby Shimano Steps 38T, baterii i silnika STEPS a tak to mam pełną dowolność (jeśli dobrze orientuję się w zakręconym świecie Shimano - to wynik mojej analizy tego co Kross wrzuca do tańszej wersji Trans Hybrid). Rozumiem, że moje rozwiązanie jest skrajne i może wynikać z mojej niewiedzy na temat sprzętu rowerowego, dlatego może ogólnie podsumuję co chcę uzyskać: 1. Chcąc korzystać z Shimano STEPS muszę zostawić w napędzie silnik i korbę Shimano Steps 38T. 2. Chcę kupić całą grupę napędu Shimano (oczywiście bez korby) i włożyć do mojego roweru aby uzyskać najniższe koszty eksploatacyjne (Altus?) 3. Z luksusu i komfortu wystarczą mi hamulce tarczowe. 4. Założenie jest takie, że do napędu wkładam tylko markowe części Shimano czyli najniżej np. łańcuch CN-HG-40. I najważniejsze pytanie - jak ja mam się odnajdywać w grupach Shimano? Czy są dostępne jakieś katalogi dzięki którym będę znał kody części Shimano aby móc je znaleźć w sklepach co pozwoli mi skompletować kompatybilny i kompletny sprzęt z tego samego rocznika - gdzie tego szukać? Z góry serdecznie dziękuję za wskazówki, które pozwolą mi sprawnie poruszać się w produktach Shimano i ogólnie w świecie rowerowym. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 W dniu 27.08.2019 o 10:51, Ntkgzd napisał: łańcuch CN-HG-40, co sprawia, że trafia do kategorii "badziew totalny", ? No, takie są moje osobiste doświadczenia z tym łańcuchem. Jest takie przydatne narzędzie : przymiar do łańcucha. Normalnie wykazuje zużycie po 2-3 tys. przebiegu. W przypadku HG-40 było to już po 300km. Nie na darmo nazywany jest też gumą od majtek, właśnie z uwagi na szybkie rozciąganie się. Rachunek jest prosty, lepiej jest kupić dwa razy droższy łańcuch tak żeby starczył na znacznie dłużej. Jeżeli nie będziesz wymieniał łańcucha na czas to padnie kaseta szybko. W sumie przy napędzie 8x gdzie kasety są tanie można jeździć do oporu na jednym łańcuchu i kasecie. U mnie taki pojedynczy zestaw starczał na jakieś 4 tys. km, łącznie z jazdą w zimie (z tym, że nie HG40, tylko to co podlinkowałem na końcu) . W dniu 27.08.2019 o 10:51, Ntkgzd napisał: Rozumiem, że moje rozwiązanie jest skrajne Niekoniecznie, nie widzę w tym nic niezwykłego. Mieszanie grup osprzętu jest typową praktyką producentów. Nie musisz mieć wszystkiego z budżetowej Altus. Z tym, że najtańsze części Shimano nie są przeznaczone do intensywnej eksploatacji, raczej do rowerów na których jeździ się od święta, wtedy są ok. Lepiej unikać Tourney. Altus już może być, Acera czy Alivio są lepsze (z wyjątkiem HG-40). W dniu 27.08.2019 o 10:51, Ntkgzd napisał: Czy są dostępne jakieś katalogi dzięki którym będę znał kody części Shimano aby móc je znaleźć w sklepach co pozwoli mi skompletować kompatybilny i kompletny sprzęt z tego samego rocznika - gdzie tego szukać? Generalnie praktycznie wszystkie elementy ośmiorzędowe są ze sobą zgodne , na pewno w ramach grup trekking/mtb, czyli (od najsłabszej) Tourney, Altus, Acera, Alivio, Deore i wyżej. Dodatkowo można wybierać z łańcuchów/kaset różnych producentów : Shimano, Sram, KMC, Connext. Tak że nie jest źle. Możesz zamontować to co jest w najniższej wersji Trans Hybrid. Jeżeli masz tą samą korbę, to powinno grać. Z tym że wg mnie warto dać trochę droższe, ale za to sporo lepsze części, czyli: kasetę Alivio : https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-pd16041/?v_Id=32196 też 11-32, łańcuch HG71 https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-shimano-cn-hg71-pd2764/?v_Id=74189 albo Connex 808 https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch-connex-808-pd12543/?v_Id=4448, manetka prawa Acera : https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-shimano-acera-sl-m360-pd940/?v_Id=21746 U mnie musiałem wymieniać łańcuch i kasetę po około 4 tys. , czyli wychodziło około 120 zł. Korby z suportem wytrzymują kilka razy dłużej. Dość często (co 8 tys.okolo, trzeba też wymienić kółka przerzutki tylnej, bo się wycierają. Piast raz na rok trzeba przejrzeć, to samo hamulce. Cały napęd trzeba czyścić co jakieś 2 tyg, w zimie częściej i smarować. Dobry jest to tego Rohloff, zarówno na suche warunki jak i na deszcz : https://www.centrumrowerowe.pl/olej-rohloff-pd15495/?v_Id=4661 Generalnie koszty eksploatacji są nieduże, szczególnie gdy porównasz np. z samochodem. Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Dobra, zdam się na Twoje doświadczenie i kupię elementy o których piszesz (łańcuch Connex'u widzę jest dobrym pomysłem na zimę, ale czy ma sens jeśli po sypaniu dróg solą po prostu wymienię łańcuch i kasetę?). Jakbyś był jeszcze uprzejmy pomóc mi z listą zakupów elementów eksploatacyjnych tak aby na przestrzeni następnych kilku lat nic mnie nie zaskoczyło a dokładnie chodzi mi tutaj o moment w którym w sklepach będzie brakowało nowych części to będę wdzięczny. Lista zakupów potrzebnych do konwersji aktualnego napędu: Tylna przerzutka: (nie mogę wklejać linków - ta ze specyfikacji Kross Trans Hybrid 2.0) Manetka prawa: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś) Kaseta: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś) Łańcuch: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś) Pytanie co z hamulcami - teraz mój rower jest na przeglądzie zerowym ale jeśli dobrze pamiętam mam klamko-manetkę więc wypadałoby prawą wyrzucić na poczet samej dźwigni hamulca. Jakie są najtańsze hamulce tarczowe Shimano (cały komplet), które są tanie w eksploatacji i dobrze hamują i będą kompatybilne z moim rowerem? Od razu je wrzucę kiedy padną te co mam. Lista zakupów elementów eksploatacyjnych na kolejne 4 lata przy przebiegu 10 tysięcy kilometrów rocznie: 10 łańcuchów: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś). 10 kaset: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś). 4 korby Shimano Steps 38T - nie widzę ich w sklepie, który linkujesz - na Allegro są dwie wersje Shimano Steps SM-CRE60 38T z tarczą SG albo DG - nie wiem jaka jest różnica. 1 silnik Shimano Steps DU-E6001 (nie wiem jaka jest żywotność, dlatego zakupię go po ukończeniu gwarancji na mój obecny a może i model wyżej - z tego co wiem obudowa silnika ma być zawsze taka sama) - nie wiem gdzie go szukać. Baterii nie liczę bo mam dwie a zgodnie z informacją od Shimano jedna powinna dać radę przez 1000 cykli a mając dwie baterie to spokojnie starczy na 4 lata ładując codziennie jedną. 5 przerzutek tylnych: (nie mogę wklejać linków - ta ze specyfikacji Kross Trans Hybrid 2.0). 2 prawe manetki: (nie mogę wklejać linków - to co podałeś). 10 tarcz hamulcowych? Jakie? 20 okładzin hamulcowych? Jakie? Pewnie jeszcze sporo więcej - będę wdzięczny za pomoc w przygotowaniu kompletnej listy. Elementów, których raczej nie będzie potrzeba wymieniać w tym okresie kupiłbym po jednej sztuce na wypadek gdym sam niechcący coś uszkodził a sprzęt miałby być już niedostępny. Zakupiłem już przymiar do łańcucha i łyżki do wymiany opon a wymiany komponentów będę raczej zlecał w serwisie. Do tego mam już opony Schwalbe Marathon Mondial na rowerze i dwie sztuki awaryjnie gdyby coś się stało + dętki Continental AV. Co jeszcze muszę dokupić i w jakiej ilości? Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 59 minut temu, Ntkgzd napisał: łańcuch Connex'u widzę jest dobrym pomysłem na zimę, ale czy ma sens jeśli po sypaniu dróg solą po prostu wymienię łańcuch i kasetę?). Nie bardzo rozumiem w czym problem. W zimę wszystko się trochę bardziej zużywa, trzeba częściej myć i smarować i tyle. Łańcuch niklowany (taki jak Connex 808) lepiej wytrzymuje w tych warunkach. Tak jak pisałem zapłacisz dwa razy tyle co za tani, ale wytrzyma kilka razy dłużej. 59 minut temu, Ntkgzd napisał: Lista zakupów potrzebnych do konwersji aktualnego napędu: Odnośnie tylnej przerzutki, jest dość prawdopodobne że ta która masz będzie działać prawidłowo z napędem 8x. Nie mam pewności, trzeba by poszukać po forach. Możesz zapytać na konkurencyjnym forum forumrowerowe.org w tym wątku : https://www.forumrowerowe.org/topic/221228-kompatybilność-napędów-temat-do-dyskusji-zadawania-pytań-etc/ Jak nie dostaniesz odpowiedzi po 10 minutach niezależnie od pory dnia i nocy, to będzie dziwne. Trzeba tylko na tym forum uważać, bo nie brakuje hejterów. Manetki i klamki : ze specyfikacji Twojego roweru wygląda na to, że masz osobno klamkę hamulca (https://www.bikestacja.pl/pl/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-t6000-komplet-50086.html) i osobną manetkę do biegów. To by ułatwiało sprawę, bo hamulce mogłyby zostać. Ale czy to się na pewno spasuje, nie mam pewności. 59 minut temu, Ntkgzd napisał: Lista zakupów elementów eksploatacyjnych na kolejne 4 lata przy przebiegu 10 tysięcy kilometrów rocznie: Trochę przesadziłeś z tą listą zakupów. Łańcuchy i kasety faktycznie dość szybko się zużywają, klocki też, ale reszta, to już niekoniecznie. Na pewno nie przerzutki czy manetki. Z korbami różnie może być. Do tej co masz można zdaje się dokupić same zębatki. Nie wiem czy jest sens robić kompletną listę. Musiałbyś dorzucić jeszcze linki, suport korby, może piasty, itp. Ale ile która część dokładnie wytrzyma to nie wiadomo. Przy tych przebiegach, to wypadałoby pewnie co jakieś 6 miesięcy dać rower do serwisu i wymienią ci co trzeba. Tyle tylko, że możesz kontrolować jakie konkretnie części wstawiają i dawać te bardziej sensowne. Z niedostępnością części nie ma się raczej czego obawiać, chyba że tych związanych z elektryką. Te zwykłe mechaniczne łańcuchy, kasety, itp są dostępne bez żadnych problemów i raczej się to nie zmieni.Nie widzę sensu robienia zapasów, co najwyżej po jednej sztuce do szybkiej wymiany. Ja bym zrobił na Twoim miejscu tak : idziesz do serwisu ze swoim pomysłem konwersji na 8x i propozycją komponentów. Po ewentualnym skorygowaniu naszych pomysłów robią konwersję (da się na 99% zrobić) . Za robociznę powinieneś zapłacić nie więcej niż około 200 zł bo to są bardzo proste prace. Potem masz już do wyboru, albo wszystko robi serwis co kilka miesięcy, albo zaczynasz robić sam. wymiana łańcucha ze spinką (tak jak ma Connex) jest bardzo prosta, bez narzędzi. (chyba że musisz skrócić łańcuch, to potrzebny jest skuwacz). Do wymiany kasety potrzebne są dwa klucze po 20 zł każdy, plus trochę wprawy. Kółka przerzutki wymieniasz za pomocą imbusa. Jak opanujesz te trzy rzeczy, plus regulację przerzutki, wymianę klocków, to do serwisu mógłbyś jeździć może raz na rok albo i rzadziej. Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Dziękuję bardzo za pomoc. To działam w temacie. Myślę, że dzięki Twojej wiedzy i doświadczeniu zaoszczędziłem wiele godzin poszukiwań i kombinowaniu jak to wszystko złożyć do kupy - jeszcze raz dziękuję. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Spoko, nie wiadomo jeszcze co w serwisie powiedzą. W sumie warto w Twoim przypadku znaleźć sensowny serwis, bo jest z tym bardzo różnie. Samodzielnie też można ogarnąć, ale trzeba na to trochę czasu i narzędzi. Gdybyś był zainteresowany, to polecam świetną książkę Zina : https://bukrower.pl/sklep/zinn-i-sztuka-serwisowania-roweru-gorskiego . Do tego zakupy narzędzi w sklepie Bitul : http://www.bitul.pl/ Sam tam jeszcze nic nie kupiłem (ba mam już podstawowe narzędzia), ale mają wiele dobrych opinii na forach i przyjazne ceny. Polecam też zakupy części/narzędzi w Centrum Rowerowym : https://www.centrumrowerowe.pl/ Mieli trochę problemów po przejęciu przez Oponeo, ale widzę, że wyszli z powrotem na prostą, mają dobre ceny i szybko wysyłają towar. Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Co do serwisowania we własnym zakresie to pewnie będę się uczył w sytuacjach awaryjnych gdzie naprawa nie była zaplanowana a serwis będzie zamknięty lub nie będzie wolnych terminów z dnia na dzień. Tak to pracując na dwa etaty wolę wykorzystać czas na jazdę i zarobić na serwis niż samodzielnie dłubać, ponieważ znając moją zdolność do ukręcania śrub i ilość czasu poświęconego na samodzielne naprawy to może mi się nie opłacać w przeliczeniu zł/h a i przyjemność mam większą z samego jeźdzenia. Niemniej jednak dziękuję za namiar na książkę w wolnej chwili chętnie do niej sięgnę. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz w kontekście komponentów do konwersji o której pisaliśmy i które poleciłeś. Szukałem na Allegro po oznaczeniach Shimano, które identyfikują rodzaj części to jest np. CS dla kasety, SL dla manetek przerzutki czy RD dla przerzutki tylnej itd. dodając do zapytania Shimano i cyfrę 8, którą dodają sprzedający w tytule aukcji nakierowując kupującego, że dana część dotyczy napędu 8 biegowego. Po wielu takich zapytaniach zastanawiam się czy to nie jest tak, że kaseta, którą polecasz czyli Alivio jest najdłużej produkowanym (najstarszym technologicznie) elementem? Wnioskuję to po tym, że nie widzę już w sprzedaży manetki 8 biegowej dla Alivio. Dlaczego o to pytam i tak mnie to zastanawia? Nasuwają mi się dwa pytania - czy nie jest tak, że komponenty z tej samej grupy Shimano i z tego samego rocznika działają ze sobą lepiej, ponieważ zostały do tej współpracy stworzone niż różne elementy z różnych grup i/lub różnych roczników? I to może dlatego masz takie doświadczenia z łańcuchem Shimano CN-HG-40, że Ci się tak bardzo rozciągał, ponieważ był używany z elementami napędowymi innej grupy i/lub rocznika? Pytam jako laik, ponieważ zastanawiam się czy może używanie elementów napędu z tej samej grupy i rocznika pozytywnie wpływa na jakość pracy napędu i jego żywotność (a jeśli tak może być to korba od STEPS'a komplikuje sprawę ;)). A jeśli tak nie jest to może dla tych elementów, które piszesz, że nie wymagają zbyt częstej wymiany warto wrzucić do roweru coś droższego a nadal kompatybilnego ale poprawiającego kulturę pracy napędu 8-rzędowego jak np. Shimano RD-M4000 Alivio 8/9? Chyba, że to błąd w opisie sprzedającego. Pamiętam też, że pisałeś, że moja obecna przerzutka może też działać tylko będzie to do zweryfikowania. I ostatnie pytanie - skoro wiem już, że przerzutka tylna nie wymaga zbyt częstej wymiany tylko kółka w niej, które prowadzą łańcuch to jakie są ich oznaczenia abym mógł prawidłowo zakupić odpowiednie? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 W dniu 28.08.2019 o 02:26, Ntkgzd napisał: Dlaczego o to pytam i tak mnie to zastanawia? Nasuwają mi się dwa pytania - czy nie jest tak, że komponenty z tej samej grupy Shimano i z tego samego rocznika działają ze sobą lepiej, ponieważ zostały do tej współpracy stworzone niż różne elementy z różnych grup i/lub różnych roczników? Nie zauważyłem takiej zależności. Co więcej komponenty alternatywnych dostawców często działają lepiej. Odnośnie łańcuchów, to sprawa jest dość prosta. Te najtańsze są po prostu wykonany z gorszych materiałów, sta ich mniejsza żywotność.. Jeżeli ktoś jeździ rocznie po 10 km raz na dwa tygodnie tylko latem (w sumie np. 80 lm na rok), to nawet najtańszy łańcuch starczy mu na kilka lat i będzie bardzo zadowolony z jego długiej żywotności. W dniu 28.08.2019 o 02:26, Ntkgzd napisał: A jeśli tak nie jest to może dla tych elementów, które piszesz, że nie wymagają zbyt częstej wymiany warto wrzucić do roweru coś droższego a nadal kompatybilnego ale poprawiającego kulturę pracy napędu 8-rzędowego jak np. Shimano RD-M4000 Alivio 8/9 Zgadza się.. W dniu 28.08.2019 o 02:26, Ntkgzd napisał: I ostatnie pytanie - skoro wiem już, że przerzutka tylna nie wymaga zbyt częstej wymiany tylko kółka w niej, które prowadzą łańcuch to jakie są ich oznaczenia abym mógł prawidłowo zakupić odpowiednie? To można sprawdzić w dokumentacji Shimano do przerzutki. W tej 10x są popularne i tanie kółka 11T (11 zębów) Tu masz jeszcze link do poradnika Łukasza w kwestii kompatybilności : https://roweroweporady.pl/kompatybilnosc-napedow-rowerowych/ . Pisze że w przerzutkach 10x jest inny współczynnik ciągnięcia linki : 1:1 . W takim przypadku gdybyś chciał zostawić przerzutkę (a warto by było, bo dobra), musiałbyś kupić jednak inną manetkę, czyli taką która ma też współczynnik 1:1, np. https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-sram-x4-pd10001/?v_Id=36360 Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 W sumie, to być może można by nawet zostawić obecną manetkę 10x i ustawić ograniczenie na przerzutce, tak żeby działało tylko 8 biegów, ale nie mam pewności czy tak się da. Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 No to pozostaje mi przedstawić wszystko w serwisie i wdrożyć plan w życie. Napiszę jak już coś ustalę i jak to będzie działać. To dzięki wielkie ;). Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Dzisiaj zadanie domowe w temacie przerzutki tylnej odrobione (przynajmniej mam taką nadzieję). Dzwoniłem do kilku serwisów (czasami, niektórzy gadali takie bzdury, że nawet taki laik jak ja od razu to rozpoznał). Moja przerzutka z Trans Hybrid 5.0 czyli Shimano XT RD-T8000 nie będzie działać z łańcuchem Shimano CN-HG71, ponieważ ten jest za gruby - nie wiem ile jest w tym prawdy, ponieważ potwierdził mi to tylko jeden serwis, ale analizując ofertę Kross'a i Unibike'a stwierdzam, że coś w tym musi być skoro Ci producenci w topowych modelach trekkingowych nie wrzucają przerzutek, które obsługują więcej niż +1 rząd w stosunku do tego co ma wylądować w docelowym rowerze. Dlatego wybór stał się oczywisty, że skorzystam z przerzutki tylnej Shimano Deore RD-M591. Jednak coś mnie jeszcze naszło i tą swoją metodą szukania dostępnych części Shimano na Allegro odnalazłem przerzutkę tylną Shimano Deore XT RD-M772. Potwierdzono mi w serwisie, że ta przerzutka tylna będzie działać prawidłowo z łańcuchem Shimano CN-HG71 i kasetą Shimano Alivio CS-HG51. W sprzedaży wyskoczyły mi też w Centrum Rowerowe kółka przerzutki Shimano Deore XT RD-M773 (nie wiem co prawda czy są kompatybilne z Shmano Deore XT RD-M772 ale to zweryfikuję). Podobno Shimano już nie produkuje tych przerzutek ale widziałem, że w sprzedaży jest ich sporo. Nie wiem tylko czy mam kupić do Kross Trans Hybrid 5.0 tę przerzutkę z długość wózka: długi - SGS czy długość wózka: średni - GS. Większa dostępność jest przerzutek i części z długim wózkiem SGS. Wiem, że przerzutka jest dosyć droga a chciałem obniżać koszty eksploatacji, ale dostałem informację, że przy moim jeżdżeniu po mieście żywotność tej przerzutki będzie fenomenalna, dlatego idąc tym co sugerował pepe - coś co wymienia się i psuje rzadziej wychodzi korzystniej finansowo ;). Jakieś ostatnie rady przed zakupem tej przerzutki, góra dwóch na zapas jako, że ma już ich nie być? ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Łańcuch 10s faktycznie jest węższy od 8s, więc może tak być, że nie zmieści się w którymś elemencie przerzutki. Obliczenie pojemności przerzutki : https://roweroweporady.pl/tylna-przerzutka-dlugi-czy-krotki-wozek/ .Oryginalnie masz przerzutkę z długim wózkiem, więc obstawiam że wymienić trzeba też na taką z długim https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-deore-xt-rd-m772-pd3340/ Dwóch bym nie kupował. W moim crossie przerzutka Alivio ma już ponad 15 lat, w tym kilka zim przejeżdżonych i trzyma się dobrze. W tym czasie wymieniłem tylko kilka kompletów kółeczek i nic więcej. Odnośnik do komentarza
Ntkgzd Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Obejrzałem ten poradnik i u mnie wychodzi (38-38)+(32-11)=21 czyli GS starczy. Przemek w tym materiale mówi, że krótszy wózek zwiększa precyzję przełożeń a z tego co widzę przerzutki tylne w Kross Trans Hybrid 3.0 i 2.0 nie wyglądają jakby były na długim wózku (analiza zdjęć katalogowych). Dobrze to rozumiem czy coś pomieszałem? Któryś serwis z tych do których wydzwaniałem dzisiaj mówił mi, że za precyzję przełożeń odpowiada również manetka - to tak teraz zastanawiam się jakiej najlepszej prawej manetki 8 biegowej mam szukać do tej przerzutki, żeby nie "tłumić" jej potencjału. Z dostępnych prawych manetek 8 biegowych Shimano widzę: - Shimano Alfine SL-S7000 - Shimano Acera SL-M360 - Shimano Altus SL-M310 - Shimano Altus SL-M315 Nie wiem czy wszystkie się nadają a jeśli przynajmniej dwie - to która będzie lepsza? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się