314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Mam jeszcze pytanie o tegoroczne Cube Acid https://cube.pl/2019/rowery/mountainbike/hardtail/acid/cube-acid-greynorange-2019/ Czy stożkowa główka ramy równoznaczna jest z taperowaniem czy nie, bo w samym opisie ramy nie ani słowa o tym? Więc jaka różnica pomiędzy ramą chociażby Attention a Acid? Z góry dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 40 minut temu, 314ter napisał: Czy stożkowa główka ramy równoznaczna jest z taperowaniem czy nie, bo w samym opisie ramy nie ani słowa o tym? Tak to to samo jest. 40 minut temu, 314ter napisał: Więc jaka różnica pomiędzy ramą chociażby Attention a Acid? W osprzęcie. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 thalcave pytałem o ramę tylko ? Chodziło mi o kwestię sposobu opisu ram przez Cube: Dla przykładu: 1) model Attention SL - Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready 2) model Acid - Aluminium Lite, AMF, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready 3) model Reaction Pro - Aluminium Lite, AMF, ARG, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready, Tapered Headtube, PressFit BB Ale tylko w przypadku ostatniego już na poziomie podawania zastosowanych systemów pojawia się magiczne "Tapered Headtube", choć właśnie w przypadku niżej plasowanego modelu Acid w opisie samego modelu jest jak byk "Dlatego w nowym Acidzie 2019 też wprowadzono innowacje: suport PressFit i stożkową główkę ramy, co przekłada się na wiekszą efektywność pedałowania i precyzję kierowania". Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Suport PressFit zwany popularnie PressShit to pomysł oszczędnościowy bo taniej jest produkować takie ramy niż gwintowane. Po kilku latach zabawy z nim, czołowi producenci, tacy jak Specialized, wycofują się z tego chorego pomysłu. Aluminium Lite to nazwa marketingowa w Cube. Jest to bardzo przeciętna, ciężka rama, taką jaką ma większość producentów na tym poziomie cenowym. Tania i przeznaczona do rekreacji z lekkim plusem. Stożkowa rura sterowa jest de facto standardem. Warto mieć jeśli chce się potencjalnie wymienić amor. Nie przeceniałbym jednak jej znaczenia jeśli ktoś się nie ściga. Napęd Deore M6000 różni się od SLX 7000 tylko ilością przełożeń. Budowa jest niemal identyczna. Mają nawet wspólną instrukcję użytkownika. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ostatnie pytanie odnośnie Cube: do jazdy rekreacyjnej (sugerując się Waszymi opiniami) dla pana w średnim wieku z lekką nadwagą lepiej iść w kierunku rekreacyjnego MTB niż crossa (większa uniwersalność), więc sztywne osie to fajny gadżet dla miłośników jazdy stricte terenowej jak rozumiem? Pytam wyłącznie pod kątem dylematu Cube Attention SL za ok. 3500 zł i wałkowany Unibike Flite, który już ma to wszystko na pokładzie. Pozycja za kierownicą podobna (Gate od Kellysa kompletnie mi nie pasuje pod względem geometrii niestety). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Mając za sobą przejechane blisko 100 tys km na crossach i kilkanaście na MTB, jestem przeciwnikiem crossów i wielkim zwolennikiem MTB. MTB 29 cali robi po prostu wszystko co co cross tylko lepiej. Bo jeszcze daje sobie świetnie radę w terenie. Jeśli potencjalnie rozważasz agresywną jazdę w grupie lub okazjonalny start w maratonie to sztywne osie, piasty Booost i różne nowinki technologiczne mogą mieć znaczenie. Jeśli nie, to nie potrzebujesz nawet stożkowej rury sterowej. Ważniejszy będzie komfort i niższe koszty eksploatacji. Rower z amortyzatorem powietrznym przyzwoitej firmy takiej jak RockShox czy Manitou daje komfort. Każdy rower czy to mtb czy cross ma podobny kokpit i jakby była potrzeba zawsze można zmienić mostek na taki, który da bardziej wyprostowaną pozycję. Im lżejszy rower tym w terenie jedzie się łatwiej. Rowery Cube, te takie do 5k to rowery typowo rekreacyjne, z bardzo krótką górną rurą dające stosunkowo wyprostowaną pozycję. Sugeruję olać wszystkie rowery z amorami Suntour jeśli nie chcesz mieć bólu głowy. Nawet taki Indiana X-Pulser 6.9 to bardzo fajny rekreacyjny rower. Szukaj taki co ma Deore, nic więcej nie potrzeba i amor powietrzny RockShoxa lub Manitou. I w kolorze , który ci się podoba. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Jacku dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Ostatnia kwestia: mając do wyboru Cube Acid, Attention SL i Unibike Flite (wszystkie AD 2019) z wyłączeniem jazdy choćby pół profesjonalnej w terenie Twój wybór to...? Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Attention SL. Acid ma osprzęt trochę lepszy/wyższej grupy ale to do jazdy rekreacyjnej nie ma większej różnicy. Przy takim wyborze brałbym Acida tylko jeśli malowanie bardziej by mi się podobało i gdyby różnica w cenie w ogolę by mnie nie powodowała chwili zawahania. Do MTB Unibike'a nie jestem przekonany. Odnośnik do komentarza
Cineos Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ja zamiast Cube Acid wybrałem Meride Big Nine 500. Porównaj specyfikacje. Zapłaciłem za niego 3k (cena detaliczna 4k). Negocjacje są kluczowe w kwestii zakupu roweru. Odnośnik do komentarza
alanmacan91 Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 W budżecie ustalonym na 4000 zł skupiamy się tylko i wyłącznie na hardtailach. Co więcej - tylko i wyłącznie na hardtailach z aluminium. Za taką sumę możemy spodziewać się już całkiem ciekawych, solidnie wykonanych ram, które są wykonane z dobrej jakości materiałów, potraktowanych nowoczesnymi technologiami. Ramy obrabiane w technologi hydroformowania oraz cieniowania są lżejsze. Wielu producentów w swoich góralach ze średniej półki stosuje rozwiązania konstrukcyjne, odpowiedzialne za sztywność całości - stożkowa główka ramy to podstawa (tzw. tapered). Często spotkamy też już dość sztywne węzły suportu. Oko z pewnością cieszyć będą linki poprowadzone wewnątrz ramy, jednak jeśli tego zabraknie, to nie będziemy kręcić szczególnie nosem, ciesząc się z uproszczonego serwisu roweru. Wszystkie ramy rowerów do 4000 zł przystosowane są pod hamulce tarczowe. Niestety tylko nieliczne posiadać będą sztywną oś 12 mm w tylnych widełkach. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Cineos napisał: Ja zamiast Cube Acid wybrałem Meride Big Nine 500. Porównaj specyfikacje. Zapłaciłem za niego 3k (cena detaliczna 4k). Negocjacje są kluczowe w kwestii zakupu roweru. Unibike biorę pod uwagę tylko dlatego, że paradoksalnie nie będę wykorzystywać go w terenie, a większość zgodnie twierdzi, że do takich zastosowań nawet "paskudny" SR SUNTOUR XCR-AIR wystarczy, choć nie wiem, czy z wagą 90 kg nie przekraczam jego widełek. Więc umownie lepszy MTB do zastosowań uniwersalnych czy to ma sens? (pisząc lepszy mam na myśli ofertę z Bydgoszczy). Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Cineos napisał: Ja zamiast Cube Acid wybrałem Meride Big Nine 500. Porównaj specyfikacje. Zapłaciłem za niego 3k (cena detaliczna 4k). Negocjacje są kluczowe w kwestii zakupu roweru. Siedziałem na Meridzie, nawet na zwykłej 500 siedziało mi się gorzej niż na wcześniej wymienionych, o lite nie wspomnę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ponieważ amortyzatory Suntour XCR i Raidon zwykle nie posiadają oleju w goleni, to pracują tym gorzej im większa jest waga jeźdźca. Więc dla mnie przy 90 kg odpada. Do rekreacji kupiłbym Attention SL. Nie widzę powodu dopłaty do Acid. Odnośnik do komentarza
MarcinKlejny Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Nie chce zakładać nowego tematu, dlatego napiszę tutaj. Mam 30 lat i chciałbym rozpocząć moją przygodę rowerową, ale nie mam zielonego pojęcia jaki będzie najlepszy rower dla amatora z lekką nadwagą. Wstępny budżet na zakup roweru to około 3000 zł z wstępnych oględzin udało mi się znaleźć jedynie coś takiego https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/17902/test_crossowy_unibike_viper_2019?strona=3, ale nie wiem czy taki rower będzie dobry dla amatora oraz chciałbym poznać wasze propozycje rowerowe. Odnośnik do komentarza
314ter Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Tutaj taniej i jest to zdecydowanie dobry wybór, choć ja ostatecznie wybrałem co innego ? https://www.rowerzysta.pl/rower-crossowy-unibike-viper-man-2019.html Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się