leszek89 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Witam wszystkich, od jakiegoś czasu przy wjeździe pod górkę i na najniższej przerzutce z przodu dzieje się coś takiego jak na zdjęciu (łańcuch zawija się na koło zębate powodując zablokowanie możliwości pedałowania) z tyłu oczywiście też w tedy mam ustawiony najniższy lub prawie najniższy bieg. Rower to Kellys Spider 20 2014 jeżdżony 4 sezon głównie po mieście w okresie letnim, nie żyłowany. Proszę o pomoc bo nie wiem w czym tkwi problem ? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Po pierwsze masz usyfiony do granic możliwości łańcuch - w szczególe ogniwa a właściwie walce na których obracają się ogniwa są tak zapchane mieszaniną smaru z kurzem że "obracalność" ogniw jest żadna. Ponieważ w takiej konfiguracji giętkość łańcucha bliska jest metalowemu prętowi to podwija się on na zacierających się miejscach. Łańcuch należy ściągnąć i umyć w nafcie/benzynie ekstrakcyjnej aby nabrał "konsystencyjności mientkiej" czyli trzeba wypłukać brud z ogniw. Tylko tyle i aż tyle... Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Zębatki też by można było przeczyścić ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 A to nie jest przypadkiem tak, że masz odkręconą jedną ze śrub mocujących środkową zębatkę ? Na zdjęciu tak to wygląda, jakby ta śruba pociągnęła łańcuch. Odnośnik do komentarza
leszek89 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Co do czystości to może na zdjęciu to wygląda kiepsko, ale w rzeczywistości nie jest tak źle ? Łańcuch był dość dobrze wykąpany w benzynie ekstrakcyjnej jakiś miesiąc temu na błysk, a zębatki czyściłem szmatką zmoczoną również w benzynie ekstrakcyjnej z tym że zębatki nie umyłem już aż tak dokładnie (zostało nieco brudu ale nic większego) + miesiąc miejskiego kurzu (po błotku w deszczu nie jeżdżę) i efekt widoczny jest na zdjęciu. Do smarowania łańcucha używam Brunoxa Top-Kett. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, jestem teraz w pracy więc nie mam jak sprawdzić tej śruby, ale jak tylko dotrę do domu to to sprawdzę i napiszę czy o to chodzi, bo faktycznie na to nie zwróciłem uwagi. Dodam jeszcze że ogniwo łańcucha blokuje się w zębatce i trzeba użyć sporej siły żeby go z niej uwolnić, obstawiałem że to dla tego że łańcuch na zębatce nie wchodzi idealnie w głąb, widać nawet na zdjęciu że jest lekko przesunięty, a między dolną częścią zębatki a ogniwem łańcucha prześwituje światło - nie wiem dlaczego tak się dzieje... No nic najpierw sprawdzę tą śrubę. Odnośnik do komentarza
leszek89 Opublikowano 20 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Już wszystko wiem - nie chodzi o śrubę ani o zabrudzenie. Łańcuch klinuje się na jednym zębie tarczy mechanizmu korbowego. Ząb jest dość mocno wyrobiony i jeśli najdzie na niego łańcuch tym ciaśniejszym ogniwem powoduje jego zablokowanie. Zębatka jest do wymiany, poradźcie mi proszę jak ją dobrać do mojego roweru aby pasowała ? Moja korba to KLS Master, 44-32-22T, czy da się w ogóle wymienić samą najmniejszą zębatkę ? Reszta wydaje się ok. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się