Skocz do zawartości

Odświeżenie starego roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

 

Mam do was prośbę. Jestem w trakcie renowacji starego roweru. Jest to giant Sierra rozm 17. Jaki support będzie najlepszy do korby sram nx eagle? Nie znam się za bardzo na tym, słyszałem, ze support wybiera się pod korbę nie pod ramę. Tutaj rama ma już prawie 10 lat. Zastanawiam się tez nad zmiana kół na większe. Nie będzie chyba problemu przy tej ramie i przy zwykłym amortyzatorze ze skokiem 100?

 

Odnośnik do komentarza

Musisz wybrać support który będzie pasował i do korb i do ramy. W ramie masz prawdopodobnie gwint angielski BSA, jeżeli tak faktycznie jest, to prawdopodobnie będzie ten support : https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-sram-dub-pd18984/?v_Id=126571 (przynajmniej w opisie Sram Eagle 34t jest info, że jest kompatybilny ze środkiem supportu DAB). Inna kwestia to opłacalność takiej operacji. Korby + wkład za 500 zł do starego roweru na kołach 26 cali ? Bez eensu moim zdaniem. Jak już koniecznie chcesz coś wymieniać, to korby na kwadrat z supportem można kupić za 80-100 zł.

Kół 26 cali nie zmienisz na 29, jeśli to ci chodzi po głowie. Pomijając inne przyczyny, masz tam z tego co widzę hamulce v-break, które uniemożliwiają zmianę wielkości kół (przynajmniej bez większych kombinacji).

Odnośnik do komentarza

Dzięki za szybka odpowiedz. Z bazowego starego roweru została już tylko tak naprawdę rama, dużo elementów jest wymienionych na nowe. Nie chce zmieniać na 29 tylko na 27,5

mam możliwość odkupić od znajomego zdemontowane z prawie nowego roweru koła 27,5 z tarczami i wyżej wymieniana korbę.Obecnie mam hamulec tylko z tylu, amortyzator z przodu jest w miarę nowy bez wejścia na v break a mam cały czas  stare koła.

Odnośnik do komentarza

Owszem, przemyślałem trochę to i będę musial sobie znaleźć dodatkowo ramę do tego wszystkiego. Nie wiem tylko czy 29 to nie za dużo (mam 177cm wzrostu) dlatego zdecydowałem się na 27,5.