Skocz do zawartości

Pierwszy poważny rower


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do pierwszego poważnego zakupu roweru. Mój budżet wynosi do 3500 zł.

Wzrost 192 cm

Waga 130 kg

Przekrok ok 92 cm

Moim starym rowerem za 150 zł jeżdżę głównie po asfalcie który nie jest zbyt równy oraz sporadycznie po leśnych drogach.

Obecnie zastanawiałem się nad trekkingiem bądź crossem. Skłaniam się jednak ku trekkingowi ponieważ koła są takie same. Myślałem także nad góralem bo ma większe opony i byłoby to lepsze przy mojej obecnej wadze ale góral na asfalcie może być uciążliwy.

Obecnie myślę nad https://www.olx.pl/oferta/gudereit-premium-series-11-0-pasek-gates-alfine-11-hydraulika-okazja-CID767-IDzNsg2.html#20e035560b;promoted

Brat się śmieje że chcę kupić rower dla dziadków.

Odnośnik do komentarza

Trzy Twojej wadze to nie wiem czy byś szybko nie wykończył tej amortyzowanej sztycy. Mostek też lepszy byłby jakiś prosty, bardziej trwały. Moim zdaniem lepiej będzie wybrać jednak jakiś rekreacyjny mtb. Szersze i wyższe opony i mocniejsza rama powinny sprawdzić się lepiej. Wystarczy wybrać taki z oponami z mało agresywnym bieżnikiem żeby nie było zbyt dużych oporów przy jeździe po asfalcie. Np. taki Giant:

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29-1--ge--2019

Z istotnych cech:

 - widelec powietrzny : można go wstępnie napompować pod Twoją wagę, w przypadku zwykłych widelców ze sprężyną stalową nie jest to takie proste, jeśli wogóle jest możliwe

- opony Maxis Ikon: drobny bieżnik, powinny lekko toczyć się po asfalcie

- mieścisz się w limicie wagowym Gianta (cytat: "W przypadku rowerów MTB marek Giant i Liv dopuszczalna masa użytkownika to 136 kg. "  , https://www.giant-bicycles.com/pl/contact) . W przypadku innych marek raczej się nie zmieścisz, limity są zwykle niższe (150-120 kg : rower + rowerzysta ). Nie oznacza to że od razu nie da się jeździć, ale oficjalnie przekroczysz jednak limit.

 

 

Odnośnik do komentarza

10 cm, to wątpię żeby było. Zależy zresztą z jakim konkretnie modelem porównujesz. Patrz raczej na parametr "Reach" a nie długość górnej rury.

Jeżeli chcesz trochę bardziej wyprostowaną pozycję, to może być też taki cross : https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2019 . Też amortyzator powietrzny, trochę węższe opony, ale można dać szersze, powinny w okolicach 47 mm wejść

Chyba że chcesz bardzo wyprostowaną pozycję to w przypadku Gianta, byłby taki model, np. https://www.giant-bicycles.com/pl/tourer-gts-2019 ,  albo : https://www.giant-bicycles.com/pl/anytour-rs-3-2019  z tym że tu jest inny amortyzator, chociaż przy tak wyprostowanej pozycji, nie powinno być raczej problemu ze zbyt dużym ugięciem (choć pewności nie mam).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

W takim razie zdam się na Wasze doświadczenie. Jeszcze zastanawia mnie siodełko i chwyty rowerowe. Siodełko wydaje mi się wąskie. Obecnie mam dosyć szerokie, typ miejski i po 30 km czuję dyskomfort, polecany Giant Talon 29 1 ma wąskie i długie, mam liczyć się z jego wymianą czy się przyzwyczaję? Chwyty zostawić fabryczne czy wymienić sobie na profilowane? Np. Przykładowe chwyty

Jeszcze co sądzicie o rowerze z linku który podałem wyżej?

Odnośnik do komentarza

Dobór siodełka zależy od pozycji. Przy pozycji stosunkowo wyprostowanej szersze, przy pozycji agresywnej, pochylonej węższe. W Decathlonie mają dwa sprawdzone z Comfort w nazwie. Za ok. 70 i 120 zł. Gripy kwestia indywidualna. Ja wole ergonomiczne bo mam zużyte nadgarstki. Ergon się chwali że ma jedne z wygodniejszych. Jak mam Specialized ale one są przeznaczone do jazdy w rękawiczkach bo brudzą dłonie.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Varumax napisał:

Byłem obejrzeć rowery MTB i praktycznie wszystkie mają bardzo szeroką i prostą kierownicę co nie jest wygodne. 

Kierownica to najmniejszy problem, można tanio wymienić na inną, albo obciąć z obu końców. U mnie było oryginalnie 72 cm, trochę za dużo, obciąłem po centymetrze z każdej strony i jest ok. Wymiana chwytów lub dołożenie rogów też jest dobrym rozwiązaniem.  W każdym razie przy  wyborze roweru na takie elementy jak kierownica, chwyty, siodełko, pedały, opony, nie należy zwracać zbyt dużej uwagi, wszystko to jest łatwo i stosunkowo tanio wymienialne. Można sobie stopniowo dopasować po oswojeniu się z nowym rowerem.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, pepe napisał:

  W każdym razie przy  wyborze roweru na takie elementy jak kierownica, chwyty, siodełko, pedały, opony, nie należy zwracać zbyt dużej uwagi, wszystko to jest łatwo i stosunkowo tanio wymienialne.

niby racja, ale jeśli rower kosztuje do 3500PLN to te "tanie" części podnoszą drastycznie cenę całego roweru. Procentowo oczywiście. I ktoś kto wydaje na rower 7-8 tysięcy nie widzi w wymianie siodełka specjalnej dopłaty dla kogoś kto wydaje 3 tysiące PLN jest to już odczuwalny koszt.

Na szczęście można (jak piszesz) wymianę siodła, chwytów rozłożyć w czasie godząc się na brak komfortu przez jakiś czas.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...