marcino285 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Panowie mam problem. Szukałem w necie, ale niestety nic nie znalazłem ile mam napompować swojego Raidona pod moje 100 kg. Być może szukałem nieudolnie. Nie mam pojęcia. Z rowerem nie dostałem nic na temat tego amorka. Na nim też nie ma niestety żadnej tabelki z podanymi wartościami ciśnienia. Jeśli ktoś ma jakąś tabelkę, jakąś instrukcję to niech podrzuci. Jestem też ciekaw jak kręcić pokrętełkiem, aby ustawić tłumienie odbicia. Z góry dziękuję za pomoc i porady. Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Ustaw tak, żeby przy twojej normalnej pozycji było ugięcie około 20% skoku. Najlepszą metodą, jest próbowanie co będzie dobre. Poczytaj o ustawieniu SAG amortyzatora. Odnośnik do komentarza
Jeden Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 PDF instrukcja od 50 strony po polsku nie mam pojęcia czy jest tam odpowiedź na Twoje pytanie. Ale może Ci się przyda. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Dzięki za odzew. Muszę jeszcze doczytać o tym ustawieniu SAG. Instrukcję też przejrzę. Może coś się znajdzie. Przejrzałem tę instrukcję. Wszystko jest przejrzyście opisane i dokładnie o to mi chodziło. Dzięki kolego Jeden. Jeśli mogę mieć do ciebie jeszcze jedną prośbę, bo przyznam się szczerze, że nie mam już cierpliwości żeby kopać dalej. Jak byś miał taką instrukcję dla amorka SR Suntour NRX D RL 700c. Z góry serdeczne i wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza
Teresa Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Też bym prosiła o link do takiego NRX. Była bym wdzięczna. Odnośnik do komentarza
Jeden Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Proszę bardzo, PDF SUNTOUR NRX. ;) Odnośnik do komentarza
tobo Opublikowano 1 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2016 Widelce nie potrzebują tabeli ciśnień, są one wręcz utrudnieniem, gdyż z reguły podane wartości ciśnień są za wysokie. Do ustawienia widelca potrzebna jest pompka, trochę czasu i parę jazd, by dobrać ciśnienie do własnych potrzeb i stylu jazdy. Widelce oprócz regulacji ciśnienia mają często dźwignię blokady ewentualnie jeszcze regulację tłumienia powrotu (często czerwone pokrętło oznaczone "rebound", dodatkowo plus/minus i/lub symbolem zając/żółw). Przy ustawieniu w chwili obecnej należy mieć na uwadze że sprężyny powietrzne są wrażliwe na niższe temperatury i z reguły ciśnienie trzeba podwyższyć a wiosną obniżyć. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 tobo tak myślałem z tym ciśnieniem. Dzięki za odpowiedź. Dla Raidona jest podane ciśnienie 180 psi. Już samo to wydawało mi się wartością dość wysoką. NRX nabiłem jak w instrukcji co też było za dużo. Tradycyjna metoda prób i błędów będzie jednak najlepsza. Czekam teraz tylko na sensowną pogodę. A jak jest z tym pokrętłem? Plusem utwardzam, a minusem nie? Czy na odwrót? Nigdy nie miałem amorka z takim bajerem. Odnośnik do komentarza
Teresa Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Dzięki kolego za linka. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
tobo Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 tobo tak myślałem z tym ciśnieniem. Dzięki za odpowiedź. Dla Raidona jest podane ciśnienie 180 psi. Już samo to wydawało mi się wartością dość wysoką. NRX nabiłem jak w instrukcji co też było za dużo. Tradycyjna metoda prób i błędów będzie jednak najlepsza. Czekam teraz tylko na sensowną pogodę. A jak jest z tym pokrętłem? Plusem utwardzam, a minusem nie? Czy na odwrót? Nigdy nie miałem amorka z takim bajerem. Plus i minus to zwiekszanie lub zmniejszanie wartości tłumienia powrotu czyli spowalnianie lub przyspieszanie pracy widelca. To nie jest utwardzanie ani zmiękczanie tylko zdolność widelca do śledzenia nierówności bez opóźniania i podskakiwania. Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Później w pracy do mnie dotarło, że źle się wyraziłem z tym utwardzaniem. Czyli będzie tak, że jak pokręce na plus to widelec będzie pracował szybciej, a minus wolniej? Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Odwrotnie: + (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) - większe tłumienie - (przeciwnie) - mniejsze tłumienie Najlepiej przejechać ten sam odcinek trasy dwa razy, na skrajnych ustawieniach +/-, żeby zrozumieć działanie tłumienia. Potem szukać "swojego" ustawienia gdzieś pośrodku: http://www.1enduro.pl/3-zasady-ustawien-sprzetu/ Odnośnik do komentarza
marcino285 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Odwrotnie: + (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) - większe tłumienie - (przeciwnie) - mniejsze tłumienie Najlepiej przejechać ten sam odcinek trasy dwa razy, na skrajnych ustawieniach +/-, żeby zrozumieć działanie tłumienia. Potem szukać "swojego" ustawienia gdzieś pośrodku: http://www.1enduro.pl/3-zasady-ustawien-sprzetu/ Dzięki. Krótko i na temat. Z tymi tabelkami to tak jest. Niby mam 180 psi. Nabiłem 140 i normalnie praktycznie kamień. Jednak na moje 100 kg to trzeba trochę mniej. Będzie sensowna pogoda to będzie się kombinować. Dzięki wszystkim za odzew. Odnośnik do komentarza
Wooyek Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Załóż zipa (tyrytytkę) na goleń i zmierz SAG (powinien ugiąć się o ~25% w pozycji "tygrys" - na stojąco). To jedyna skuteczna metoda. PS. Jak już ustawisz i zapiszesz swoje ciśnienie, zdejmij zipa. Odnośnik do komentarza
LeserGD Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Z tego co pamiętam 180PSI to maksymalne ciśnienie które Raidon może ogarnąć, więc nic dziwnego że był twardy jak kamień. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się