Skocz do zawartości

Upgrade - co proponujecie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od czego można zacząć upgrade poniższej konfiguracji?

Pozdrawiam.
Wojtek.

WIDELEC RockShox Recon RL (skok 100mm, blokada skoku w manetce, stozkowa rura sterowa)

PIASTA PRZÓD    Shimano Deore HB-M6010 (15x100mm)
PIASTA TYŁ Shimano Deore FH-M6010 (12x142mm)
OBRĘCZE WTB STP i23 27,5"

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano SLX FD-M7025
PRZERZUTKA TYŁ Shimano SLX RD-M7000
MANETKI Shimano SLX SL-M7000 (2x11)

HAMULCE PRZÓD Shimano BR-M395 160mm
HAMULCE TYŁ Shimano BR-M395 160mm
DŹWIGNIE HAMULCA Shimano BL-M396

KORBY Shimano FC-MT600 (36/26T)
SUPORT Shimano Press Fit BB-MT500
ŁAŃCUCH KMC X11.93
KASETA / WOLNOBIEG Shimano SLX CS-M7000 (11-42T)

Edytowane przez wfal
Odnośnik do komentarza

Witam.

Dzięki za pierwsze  podpowiedzi. Opony? No tak, zwijane chyba pod każdym względem lepsze. Jakoś nie pomyślałem o oponach :) "Biżuteria" itp. też dobry pomysł.

Ale czy dałoby się podejść do tematu np. w taki sposób:

"dobrze by było wyrównać całość pod SLX i na początek proponuję wymienić to ...... a następnie to i to".

Budżet ....hmm,  powiedzmy, że do 1000zł. Budżet celowo zawyżony by nie ograniczać Waszej kreatywności ?

pzdr

Wojtek

P.S. @jajacek z całym szacunkiem ale to nie ja marnuję Twój czas. Nie musisz mi odpowiadać na moje pytania, nie musisz sprawdzać mojego profilu. Sam powinieneś szanować swój czas.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.03.2019 o 19:52, wfal napisał:

P.S. @jajacek z całym szacunkiem ale to nie ja marnuję Twój czas. Nie musisz mi odpowiadać na moje pytania, nie musisz sprawdzać mojego profilu. Sam powinieneś szanować swój czas.

Muszę się poniekąd zgodzić z Jackiem - nie wiedząc czego oczekujesz ciężko mi Tobie coś doradzić.

Piszesz o upgradzie do pełnej grupy SLX. Zgoda. Ale po co? Dla samego mania?

 

Co ja bym zmienił? Zapewne hamulce do Deore klub SLXa (bezpieczeństwo jest w cenie), może zalał sobie mleczkiem koła i zmienił linki (lub linki z manetkami) na najwyższe ?

Podoba mi się idea lewej manetki z jedną dźwignią przy dwóch blatach: https://www.centrumrowerowe.pl/manetka-shimano-xtr-sl-m9100-pd18855/?v_Id=126314

Odnośnik do komentarza

Dzięki za kolejne podpowiedzi.

Pomału klaruje się jakiś obraz. Kolejność przypadkowa:

  • Zwijane opony.
  • Zalanie opon mleczkiem. Czy to to samo co bezdętka? Przepraszam za to pytanie ale ...... temat b. mało mi znany :) Coś tam dzwoni ale nie wiem gdzie.
  • Hamulce - myślałem właśnie o SLX - fakt jest w cenie. Razem z tarczmi? np. na SM-RT70 Ice-Technologies ?
  • Najwyższe manetki - tu jakoś mam wątpliwości choć podoba mi się różnica w sposobie pracy pomiędzy SLX a XT (wiem XT to nie jest najwyższy model).
  • Lewa manetka z jedną dźwignią przy dwóch blatach - człowiek uczy się przez całe życie ? nawet nie wiedziałem, że takie są.

Dziękuję za uzyskaną pomac ale zapytam czy mamy jeszcze jakieś propozycje?

pzdr

Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, wfal napisał:

Zalanie opon mleczkiem. Czy to to samo co bezdętka?

Tak i nie. Możesz też zalać dętki dzięki czemu mniejsze dziurki w dętce się samoistnie zasklepią. Ale zazwyczaj (i ja też miałem to na myśli) zalewa się mleczkiem opony w momencie robienia tubelessów (weź pod uwagę, że warto mieć i oponę i obręcz gotową na tubeless).

22 godziny temu, wfal napisał:

Razem z tarczmi? np. na SM-RT70 Ice-Technologies ?

Jeśli aktualne tarcze są OK to nie ma chyba sensu.

22 godziny temu, wfal napisał:

Lewa manetka z jedną dźwignią przy dwóch blatach - człowiek uczy się przez całe życie ? nawet nie wiedziałem, że takie są.

Ja też ale to dla mnie dziwne, że od razu przy dwublatowych napędach nie wpadnięto na to.

 

Zastanów się czy na pewno chcesz/potrzebujesz tych modyfikacji. Np. tubelessy wymagają dodatkowego serwisu - min raz na rok oczyszczenia i wymiany mleczka.

Odnośnik do komentarza

Dzięki @thalcave.

Mleko - obręcze mam tubless więc wywalę dętkę i chyba jednak zmienię opony.

Zmiana całego układu hamulcowego na SLX - myślałem, żeby od razu na przód dać 180mm z Ice-Technologies. Ostatnio miałem taką sytuację, że na zjeździe już śmierdziało spalenizną i dla bezpieczeństwa zszedłem z roweru.

Lewa manetka - dam spokój, wysoka cena a zysk ..... no sam nie wiem.

"Zastanów się czy na pewno chcesz/potrzebujesz tych modyfikacji" - taka sytuacja, że jak nie wydam tej kasy to po prostu przepadnie więc lepiej nawet "na siłę" zrobić upgrade.

pzdr

Wojtek

Odnośnik do komentarza

Zmień opony najpierw, potem dopiero ewentualnie zabawa z mlekiem. Te Rapid Roby które masz są mocno słabe. Z tym, że się zastanów w jakim terenie będziesz jeździł, żeby odpowiednio dobrać model. Jak kupisz pierwsze z brzegu to nic ci to nie da. Pieniądze wydasz tak jak planujesz, a efekt będzie słaby.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...