Skocz do zawartości

Jaki rower MTB do 3000 zł?? 2016 Bike Adventure


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Poszukuję roweru MTB na wypady i ma posłużyć kilka lat. Rower musi się sprawdzić na 2016 Bike Adventure (FUN) Mam na uwadzę unibike evo 29 za 2475 zł.

 

Wzrost ok. 195 cm Waga ok. 80 kg 

 

Najlepiej żeby rower posiadał: deove/lx/xt-sk lub lepsze; Rock shock (podobno wszystkie modele są dobre) lub amor - SR /Raidon /epicon /xcr AiR hamulce tarczowe shimano (podobno najlepsze inne mają luzy) takie dostałem wytyczne po wizytach w salonach rowerowych.

Proszę o podpowiedź w wyborze roweru.

Odnośnik do komentarza

Wygląda na maraton MTB po górach, czyli dużo podjazdów i zjazdów. Jeśli zamierzasz jechać żeby tylko ukończyć to możesz jechać na czymkolwiek. Ale żeby porywalizować, dojechać do mety  i żeby rower się nie rozpadł to MHO minimalna grupa, która to obsłuży to mix Deore i SLX tudzież SRAM X7+X9. Rower nie powinien tez ważyć więcej niż 12kg. Plus widelec powietrzny z blokadą skoku potrzebną przy jeździe pod górę. W tym budżecie szanse na nowy rower o takich parametrach są bliskie zera. Sugeruję szukać używanego.

Odnośnik do komentarza

Byłem w 7 sklepach rowerowych i unibike odpada ma dobry osprzęt ale rama jest słaba wybieram między KROSS LEVEL B6 2016 2900 zł vs TREK caliber 7 ok 2500 zł cross ma lepszy osprzęt a Trek lepszą dynamikę i dożywotnią gwarancję na ramę. Podkreślm że cross jest składany i malowane słowo "Cross" Ale jescze nic nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza

No to przecież pisałem że żeby przejechać to można na każdym, w tym i na takim za 600 zł. Ale żeby się pościgać z innymi a nie z samym sobą to trzeba mieć trochę lepszy sprzęt. Nie znam dokładnie trasy ale spodziewam się że w Karkonoszach warunki raczej będą należały do trudnych. Taki mieszczuch czy trekking za 600 zł to raczej waży tonę i na bardziej wymagający off-road się nie nadaje. Ale to moja opinia, każdy może mieć odmienną.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jaki to Trek ale rowery uznanych firm takich jak Trek, Specialized czy Scott z niskiej półki, a  w tych firmach taka półka jest poniżej 4-5 tys zł, niczym się nie różnią od tanich chińczyków takich jak Kross, Romet, Kellys, Unibike czy Author. Dopłacasz za naklejkę i gwarancję na ramę. Przy czym warto przeczytać warunki tej gwarancji. W tym przedziale cenowym raczej szukałbym coś na lepszym osprzęcie z mniej markowych firm niż gorszy osprzęt uznanej firmy na ich najtańszej ramie.

Odnośnik do komentarza

Sam niewiem ja dopiero zaczynam przygodę z lepszymi rowerami przecież od razu nie kupię roweru za 6000 zł, to jaki rower wybrać?? Powiedziano mi że rower kupuję się dla ramy bo części się zużywają i tanieją można wymienić na lepsze a gożej zrobić z odwrotnie. A jak się sprzedaje to wiekszość ludzi patrzy na markę i ramę bo części się...

Zrobię zestawienie tych dwóch i zobaczymy. Dzięki za rady.

Odnośnik do komentarza

Z tym zużywaniem się części to bez przesady. Elementami zużywającymi się są łańcuch, kaseta i klocki hamulcowe. Raz na jakiś czas może być potrzeba wymiany koronek w korbie. Jeśli hamulce tarczowe to raz na jakiś czas przegląd, odpowietrzenie, uzupełnienie płynów. W lepszych amortyzatorach też serwis i też wymiana uszczelek i płynów. No i centrowanie kół i serwis piast, tudzież wymiana szprych jeśli pękną. Kierownica, mostek, manetki, przerzutki, koła to nie są generalnie elementy zużywające się. Jak się kupuje sprzęt ze średniej i wyższej półki to wtedy rama ma oczywiście pierwszorzędnie znaczenie, drugorzędnie amortyzator jeśli rower amortyzowany a dopiero potem napęd i reszta. W rowerach niższej klasy, z reguły tak gdzieś do 2,5-3 tys, praktycznie wszystkie ramy są zrobione z tego samego czyli aluminium 6061 lub 7005. Trochę droższe modele mają już bardziej wycieniowane ramy aluminiowe, z domieszką stopów innych metali, tzw. hydroformowane czasami z wewnętrznym prowadzeniem linek. Czasami warto za to dopłacić. Sam jestem posiadaczem dwóch rowerów firmy Specialized na takich bardzie zaawansowanych ramach. Producenci mają ćześto swoje nazwy na różne stopy aluminium. Wkleję dla przykładu co pisze na ten temat Specialized:

 

"A1

  • gets the job done well; function is the focus
  • 6000-series alloy
  • entry level
  • allows for butting of tubes and can be manipulated as needed

M4

  • takes ordinary to the extraordinary!
  • higher-grade 6000-series alloy
  • 15% higher tensile strength than A1
  • allows more aggressive tube shaping and butting
  • better weight and ride quality

M5/E5

  • Now you've reached amazing!
  • custom-blend alloy
  • 15% higher tensile-strength than M4
  • most aggressive butting
  • best weight and ride quality"

Natomiast co do najtańszych Treków to mam kolegę, który posiada takowego. W czasie jazdy ze mną pękła mu na prostej asfaltowej drodze, aluminiowa sztyca podsiodłowa przez co miał upadek. Amortyzator nie działa od dawien dawna a osprzęt szybko padł i został dawno wymieniony. Czy w jego wypadku warto było dopłacić za "Trek" w nazwie? Wątpię. Specialized też w najniższych modelach wkłada jakieś beznadziejne hamulce bez nazwy, ciężkie kierownice i sztyce podsiodłowe (ale przynajmiej się nie łamią) i kiepski osprzęt. To tak jak z koszulkami Nike. Byle jaka koszulka kosztuje 100 zł podczas kiedy za 50 dostaniesz dużo lepszą i trwalszą. Płacisz nie za jakość tylko za markę czyli tzw. branding. Czy to znaczy że te firmy nie produkują nic dobrej jakości? Nie, wręcz przeciwnie. Mają świetne produkty ale dopiero w średniej i wyższej półce. Możesz kupić buty Nike do tenisa za 150 zł, które nie są wygodne, cięższe, słabo przyczepne i szybko się rozpadną ale możesz za 400 zł kupić super wygodne, lekkie, bardzo przyczepne i trwałe.

Odnośnik do komentarza

Specjalizacja Kross R6 2016

 

SPECYFIKACJA

 

RAMA

RAMA Aluminium Lite

ROZMIAR RAMY

WIDELEC Suntour XCR 32 RL Coil (skok 100mm, blokada z kierownicy)

TYLNY AMORTYZATOR -

KOŁA

PIASTA PRZÓD Joy Tech D041DSE

PIASTA TYŁ Joy Tech D142DSE

OPONY Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1"

OBRĘCZE WTB STP i19 29" Tubeless Ready

NAPĘD

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Deore FD-M612-H

PRZERZUTKA TYŁ Shimano SLX RD-M670 SGS Shadow

HAMULCE PRZÓD Avid DB1 (hydrauliczny, tarcza 180mm)

HAMULCE TYŁ Avid DB1 (hydrauliczny, tarcza 160mm)

DŹWIGNIE HAMULCA Avid DB1 (hydrauliczne)

MANETKI Shimano Deore SL-M610, 10 biegów

KORBY Shimano Deore FC-M612 40/30/22T

SUPORT

ŁAŃCUCH Shimano CN-HG54

KASETA / WOLNOBIEG Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T

KOMPONENTY

KIEROWNICA Kross Racing Components (Aluminium, prosta 720, 31,8mm)

WSPORNIK KIEROWNICY Kross Racing Components (Aluminium, ahead, wznios -17; 31,8mm)

WSPORNIK SIODŁA Kross Racing Components (Aluminium, 27,2mm)

STERY

SIODŁO Kross VL-1489

CHWYTY Kross 1-ring

PEDAŁY Aluminium VP-519A

Producent zastrzega sobie prawo do zmiany elementów specyfikacji w odniesieniu do wszystkich produktów.

GEOMETRIA

 

 

S

M

L

XL

 

17 19 21 23 Rozmiar ramy FS

432 483 534 584 Długość rury podsiodłowej ST

590 610 630 650 Efektywna długość górnej rury TT

110 120 130 140 Długość główki ramy HT

72, 5 72, 5 72, 5 72, 5 Kąt rury podsiodłowe SA

70, 5 70, 5 70, 5 70, 5 Kąt główki ramy HA

443 443 443 443 Długość tylnych widełek CS

1084 1105 1125 1145 Baza kół WB

395 412 429 446 Reach REACH

637 646 655 665 Stack STACK

63, 0 63, 0 63, 0 63, 0 BB Drop BBDROP

 

http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b6

 

Rower kosztuje 2499 zł (cena katalogowa) a ja znalazłem za ok 2900 zł

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...