korfabi Opublikowano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam Poszukuję roweru MTB na wypady i ma posłużyć kilka lat. Rower musi się sprawdzić na 2016 Bike Adventure (FUN) Mam na uwadzę unibike evo 29 za 2475 zł. Wzrost ok. 195 cm Waga ok. 80 kg Najlepiej żeby rower posiadał: deove/lx/xt-sk lub lepsze; Rock shock (podobno wszystkie modele są dobre) lub amor - SR /Raidon /epicon /xcr AiR hamulce tarczowe shimano (podobno najlepsze inne mają luzy) takie dostałem wytyczne po wizytach w salonach rowerowych. Proszę o podpowiedź w wyborze roweru. Odnośnik do komentarza
Marek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Za 2600 raczej wyżej Deore nie wyjdziesz. Góral na XT to co najmniej 4 tys. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Ja zabardzo nie znam się na rowerach dopiero zaczynam, opieram się na zebranych informacjach. A możesz polecić jakiś rower do 2600zł i cz opłaca się kupić unibike evo 29 2015?? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 A co to jest jakiś Bike Adventure? Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 http://bikeadventure.pl/ Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Wygląda na maraton MTB po górach, czyli dużo podjazdów i zjazdów. Jeśli zamierzasz jechać żeby tylko ukończyć to możesz jechać na czymkolwiek. Ale żeby porywalizować, dojechać do mety i żeby rower się nie rozpadł to MHO minimalna grupa, która to obsłuży to mix Deore i SLX tudzież SRAM X7+X9. Rower nie powinien tez ważyć więcej niż 12kg. Plus widelec powietrzny z blokadą skoku potrzebną przy jeździe pod górę. W tym budżecie szanse na nowy rower o takich parametrach są bliskie zera. Sugeruję szukać używanego. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nie przesadzajmy normalnie jeździłem roweramy do 600 zł (używane z Niemiec) i wybrałem się na wyprawę która miała 90 km po różnym terenie i jakoś doojechałem i osiągnąłem 50 km/h nie z górki. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Byłem w 7 sklepach rowerowych i unibike odpada ma dobry osprzęt ale rama jest słaba wybieram między KROSS LEVEL B6 2016 2900 zł vs TREK caliber 7 ok 2500 zł cross ma lepszy osprzęt a Trek lepszą dynamikę i dożywotnią gwarancję na ramę. Podkreślm że cross jest składany i malowane słowo "Cross" Ale jescze nic nie wiadomo. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 No to przecież pisałem że żeby przejechać to można na każdym, w tym i na takim za 600 zł. Ale żeby się pościgać z innymi a nie z samym sobą to trzeba mieć trochę lepszy sprzęt. Nie znam dokładnie trasy ale spodziewam się że w Karkonoszach warunki raczej będą należały do trudnych. Taki mieszczuch czy trekking za 600 zł to raczej waży tonę i na bardziej wymagający off-road się nie nadaje. Ale to moja opinia, każdy może mieć odmienną. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nie wiem jaki to Trek ale rowery uznanych firm takich jak Trek, Specialized czy Scott z niskiej półki, a w tych firmach taka półka jest poniżej 4-5 tys zł, niczym się nie różnią od tanich chińczyków takich jak Kross, Romet, Kellys, Unibike czy Author. Dopłacasz za naklejkę i gwarancję na ramę. Przy czym warto przeczytać warunki tej gwarancji. W tym przedziale cenowym raczej szukałbym coś na lepszym osprzęcie z mniej markowych firm niż gorszy osprzęt uznanej firmy na ich najtańszej ramie. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Sam niewiem ja dopiero zaczynam przygodę z lepszymi rowerami przecież od razu nie kupię roweru za 6000 zł, to jaki rower wybrać?? Powiedziano mi że rower kupuję się dla ramy bo części się zużywają i tanieją można wymienić na lepsze a gożej zrobić z odwrotnie. A jak się sprzedaje to wiekszość ludzi patrzy na markę i ramę bo części się... Zrobię zestawienie tych dwóch i zobaczymy. Dzięki za rady. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Z tym zużywaniem się części to bez przesady. Elementami zużywającymi się są łańcuch, kaseta i klocki hamulcowe. Raz na jakiś czas może być potrzeba wymiany koronek w korbie. Jeśli hamulce tarczowe to raz na jakiś czas przegląd, odpowietrzenie, uzupełnienie płynów. W lepszych amortyzatorach też serwis i też wymiana uszczelek i płynów. No i centrowanie kół i serwis piast, tudzież wymiana szprych jeśli pękną. Kierownica, mostek, manetki, przerzutki, koła to nie są generalnie elementy zużywające się. Jak się kupuje sprzęt ze średniej i wyższej półki to wtedy rama ma oczywiście pierwszorzędnie znaczenie, drugorzędnie amortyzator jeśli rower amortyzowany a dopiero potem napęd i reszta. W rowerach niższej klasy, z reguły tak gdzieś do 2,5-3 tys, praktycznie wszystkie ramy są zrobione z tego samego czyli aluminium 6061 lub 7005. Trochę droższe modele mają już bardziej wycieniowane ramy aluminiowe, z domieszką stopów innych metali, tzw. hydroformowane czasami z wewnętrznym prowadzeniem linek. Czasami warto za to dopłacić. Sam jestem posiadaczem dwóch rowerów firmy Specialized na takich bardzie zaawansowanych ramach. Producenci mają ćześto swoje nazwy na różne stopy aluminium. Wkleję dla przykładu co pisze na ten temat Specialized: "A1 gets the job done well; function is the focus 6000-series alloy entry level allows for butting of tubes and can be manipulated as needed M4 takes ordinary to the extraordinary! higher-grade 6000-series alloy 15% higher tensile strength than A1 allows more aggressive tube shaping and butting better weight and ride quality M5/E5 Now you've reached amazing! custom-blend alloy 15% higher tensile-strength than M4 most aggressive butting best weight and ride quality" Natomiast co do najtańszych Treków to mam kolegę, który posiada takowego. W czasie jazdy ze mną pękła mu na prostej asfaltowej drodze, aluminiowa sztyca podsiodłowa przez co miał upadek. Amortyzator nie działa od dawien dawna a osprzęt szybko padł i został dawno wymieniony. Czy w jego wypadku warto było dopłacić za "Trek" w nazwie? Wątpię. Specialized też w najniższych modelach wkłada jakieś beznadziejne hamulce bez nazwy, ciężkie kierownice i sztyce podsiodłowe (ale przynajmiej się nie łamią) i kiepski osprzęt. To tak jak z koszulkami Nike. Byle jaka koszulka kosztuje 100 zł podczas kiedy za 50 dostaniesz dużo lepszą i trwalszą. Płacisz nie za jakość tylko za markę czyli tzw. branding. Czy to znaczy że te firmy nie produkują nic dobrej jakości? Nie, wręcz przeciwnie. Mają świetne produkty ale dopiero w średniej i wyższej półce. Możesz kupić buty Nike do tenisa za 150 zł, które nie są wygodne, cięższe, słabo przyczepne i szybko się rozpadną ale możesz za 400 zł kupić super wygodne, lekkie, bardzo przyczepne i trwałe. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Tak zgadzam się z tobą z tym całym "branding-iem" spotkał się z tym kiedy chciałem kupić lepsze słuchawki miałem za 150 a chciałem wydać 300 zł ale nic nie znalazłem bo lepsze zaczynały się od 600 zł. Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2016 Specjalizacja Kross R6 2016 SPECYFIKACJA RAMA RAMA Aluminium Lite ROZMIAR RAMY WIDELEC Suntour XCR 32 RL Coil (skok 100mm, blokada z kierownicy) TYLNY AMORTYZATOR - KOŁA PIASTA PRZÓD Joy Tech D041DSE PIASTA TYŁ Joy Tech D142DSE OPONY Schwalbe Rapid Rob 29"x2,1" OBRĘCZE WTB STP i19 29" Tubeless Ready NAPĘD PRZERZUTKA PRZÓD Shimano Deore FD-M612-H PRZERZUTKA TYŁ Shimano SLX RD-M670 SGS Shadow HAMULCE PRZÓD Avid DB1 (hydrauliczny, tarcza 180mm) HAMULCE TYŁ Avid DB1 (hydrauliczny, tarcza 160mm) DŹWIGNIE HAMULCA Avid DB1 (hydrauliczne) MANETKI Shimano Deore SL-M610, 10 biegów KORBY Shimano Deore FC-M612 40/30/22T SUPORT ŁAŃCUCH Shimano CN-HG54 KASETA / WOLNOBIEG Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T KOMPONENTY KIEROWNICA Kross Racing Components (Aluminium, prosta 720, 31,8mm) WSPORNIK KIEROWNICY Kross Racing Components (Aluminium, ahead, wznios -17; 31,8mm) WSPORNIK SIODŁA Kross Racing Components (Aluminium, 27,2mm) STERY SIODŁO Kross VL-1489 CHWYTY Kross 1-ring PEDAŁY Aluminium VP-519A Producent zastrzega sobie prawo do zmiany elementów specyfikacji w odniesieniu do wszystkich produktów. GEOMETRIA S M L XL 17 19 21 23 Rozmiar ramy FS 432 483 534 584 Długość rury podsiodłowej ST 590 610 630 650 Efektywna długość górnej rury TT 110 120 130 140 Długość główki ramy HT 72, 5 72, 5 72, 5 72, 5 Kąt rury podsiodłowe SA 70, 5 70, 5 70, 5 70, 5 Kąt główki ramy HA 443 443 443 443 Długość tylnych widełek CS 1084 1105 1125 1145 Baza kół WB 395 412 429 446 Reach REACH 637 646 655 665 Stack STACK 63, 0 63, 0 63, 0 63, 0 BB Drop BBDROP http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b6 Rower kosztuje 2499 zł (cena katalogowa) a ja znalazłem za ok 2900 zł Odnośnik do komentarza
korfabi Opublikowano 16 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2016 A Radon ZR Team 29 7.0 sam właściciel forum poleca, tylko kupienie tego roweru w Polsce graniczy z cudem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się