foosizer Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Witam serdecznie, jako że planuję zakup roweru a jestem w tym temacie laikiem, to chciałbym zaczerpnąć wiedzy doświadczonych forumowiczów. Myślałem nad kupnem roweru crossowego, chciałbym na nim jeździć do pracy, oraz w dłuższe trasy weekendowe (wycieczki). Nie wiem za bardzo w jaką firmę pójść - Kross , Unibike ,Merida ,Giant ? Chciałbym aby to był w miarę porządny rower, niestety budżet jest ograniczony 2500 - 3000 zł, może ciut więcej jeśli będzie warto. Obecnie mam jakiś marketowy rower na którym jazda to raczej katorga... Ktoś mógłby polecić jakiś konkretny model?, niestety nie znam się na osprzęcie a nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto. Myślałem nad Kross Evado 6.0 Odnośnik do komentarza
azgaroth Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Tematów na forum o tym masz sporo. Polecam to co sam kupiłem, mianowicie Unibike Viper. Najlepsza cena/jakość w tej półce cenowej. Jakbyś znalazł sobie z 2018 to nawet z 2500 idzie kupić, cena katalogowa niestety znacznie się różni. Plusem jest to, że firma jest Polska ? Kross ma gorszy osprzęt, natomiast też rower po prostu musi Ci się podobać, bo pomimo tego, że kross ma osprzęt groszy raczej podczas jazdy znacząco tego nie odczujesz. Na rowerozie go mają jeszcze: https://roweroza.pl/rower-crossowy-unibike-viper-disc-gts-2018 Potarguj się z nimi to Ci jeszcze spuszczą trochę. No i bezpieczny sklep bo Ci rower wyślą na palecie złożonego gotowego do jazdy, co jest ważne dla gwarancji w Unibike, jeżeli jesteś spoza Warszawy, bo tam sklep ma siedzibę. Natomiast co do rozmiaru ramy musisz pomierzyć w sklepie stacjonarnym, który masz w zasięgu i sobie to wyliczyć :) Ja na swoje skromne 185 brałem 21". Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Przede wszystkim przejdź się po sklepach i po przymierzaj - Twój feeling jest tu najważniejszy. Oblukaj te marki o których pisałeś + Unibike i Kellys. Sprawdź też ew. Cube'a ale też rowery MTB - są bardzo rekreacyjne i to może Ci przypasować. 11 godzin temu, foosizer napisał: w dłuższe trasy weekendowe (wycieczki). Możesz zdefiniować co to za trasy? Jakieś płaskie szutrówki czy coś może bardziej wymagającego? A może to będą drogi rowerowe? Dopytuje bo zastanawiam się czy może rower bez amortyzatora jak fitness nie będzie lepszym wyborem. Odnośnik do komentarza
foosizer Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 2 godziny temu, thalcave napisał: Możesz zdefiniować co to za trasy? Jakieś płaskie szutrówki czy coś może bardziej wymagającego? A może to będą drogi rowerowe? Dopytuje bo zastanawiam się czy może rower bez amortyzatora jak fitness nie będzie lepszym wyborem. Trasy to bardziej droga asfaltowa + przejazdy ścieżkami leśnymi, wycieczki do pobliskich miast tak do około 100 km (+-) Zastanawiałem się również nad MTB ale wyczytałem gdzieś że jazdy rekreacyjnej bardziej nadaje się rower crossowy. Co do firm nie mam jakoś specjalnie faworyta, chciałbym w miarę dobry osprzęt w cenie do 3000zł no może w porywach maksymalnie do 3500zł jeśli będzie warto. Jestem niską osobą mam około 172cm i ważę około 72 kg. Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Coś w tym stylu możesz kupić : https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-3/p/17482/?colorCode=black . Ewentualnie coś podobnego innej w miarę uznanej firmy (typu : Merida, Kross, Unibike, Giant, itp.) . Akurat ten Trek ma jak dla mnie pozytywne cechy : - napęd mtb 3x9, nie zabraknie przełożeń ani do szybkiej jazdy ani na większe górki, część fitnessów ma napęd szosowy który jest znacznie twardszy (może zabraknąć biegów w przypadku większych górek), chyba że jazda ma być głównie po płaskim, to wtedy ma mniejsze znaczenie - niska waga , trochę ponad 11kg. - możliwość założenia bagażnika, może się przydać gdybyś chciał iść w kierunku dłuższych wycieczek - dość rekreacyjna geometria, przydaje się na dłuższych trasach, opony 32 mm umożliwiają szybką jazdę, a jednocześnie dają trochę komfortu (prawdopodobnie da się założyć szersze w razie potrzeby) Taki bym polecił (sam mam podobnego Treka, tylko 15 lat starszego). Możesz poszukać ewentualnie coś innej firmy, powinno być trochę taniej. Odnośnie Krossa Evado 6.0 , to jest to bardziej rower na trasy mieszane 50/50 asfalt leśne ścieżki. Na trasę 100 km asfaltem sprawdzi się gorzej po pierwsze z powodu większej wagi: 2 kg, to głównie "zasługa" ciężkiego taniego amortyzatora. Druga rzecz to kiepskie opony na lekki teren Schwalbe CX Comp, też wygenerują niepotrzebne opory na asfalcie. Odnośnik do komentarza
foosizer Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 3 godziny temu, pepe napisał: Coś w tym stylu możesz kupić : https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-3/p/17482/?colorCode=black . Ewentualnie coś podobnego innej w miarę uznanej firmy (typu : Merida, Kross, Unibike, Giant, itp.) . Akurat ten Trek ma jak dla mnie pozytywne cechy : - napęd mtb 3x9, nie zabraknie przełożeń ani do szybkiej jazdy ani na większe górki, część fitnessów ma napęd szosowy który jest znacznie twardszy (może zabraknąć biegów w przypadku większych górek), chyba że jazda ma być głównie po płaskim, to wtedy ma mniejsze znaczenie - niska waga , trochę ponad 11kg. - możliwość założenia bagażnika, może się przydać gdybyś chciał iść w kierunku dłuższych wycieczek - dość rekreacyjna geometria, przydaje się na dłuższych trasach, opony 32 mm umożliwiają szybką jazdę, a jednocześnie dają trochę komfortu (prawdopodobnie da się założyć szersze w razie potrzeby) Taki bym polecił (sam mam podobnego Treka, tylko 15 lat starszego). Możesz poszukać ewentualnie coś innej firmy, powinno być trochę taniej. Odnośnie Krossa Evado 6.0 , to jest to bardziej rower na trasy mieszane 50/50 asfalt leśne ścieżki. Na trasę 100 km asfaltem sprawdzi się gorzej po pierwsze z powodu większej wagi: 2 kg, to głównie "zasługa" ciężkiego taniego amortyzatora. Druga rzecz to kiepskie opony na lekki teren Schwalbe CX Comp, też wygenerują niepotrzebne opory na asfalcie. Bardzo fajny ten Trek, lekki i ładnie wygląda, tylko czy nada się na jazdę po ścieżkach leśnych lub szutrach ? Odnośnik do komentarza
azgaroth Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Wygodniej jeździ się z amortyzatorem to sprawa jasna, po miejscach typu lasy itp. jeżeli planujesz śmigać tam sporo, np. tak jak ja gdzie nawet do pracy, pierwsze 3 km mam lasem a następne asfaltem to dosyć dobrze się sprawują nawet jak tu kolega przytoczył "tanie" amortyzatory. Czy znacznie odczujesz 2 kilogramy podczas jazdy to chyba kwestia gustu. Jechałem na lżejszym od swojego rowerze (o ok. 2,5 kg) i aż tak porażającej różnicy nie czułem. Chociaż może jakbym zrobił te 100 km to bym odczuł. Twardy widelec czasem po prostu czuć bardziej w "zębach" może tak to określę :) W terenie fajnie spisują się tarczówki. No i tutaj masz "Treka" sprawdzony producent, gdzie ceny połowa roweru to napis na ramie, bo taką sobie ma specyfikację jeżeli chodzi o sprzęt, natomiast jeżeli chcesz lekki rower to jak najbardziej tak, chociaż na pewno coś tańszego znajdziesz w podobnej wadze i specyfikacji :) Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 46 minut temu, foosizer napisał: czy nada się na jazdę po ścieżkach leśnych lub szutrach ? Po ubitych ścieżkach, szutrach tak. Piach, błoto, czy większe wyboje będzie już słabo. Za to na asfalcie będzie dobrze. To jest rower do jazdy głównie po asfalcie, powiedzmy 80 % tras. Jak trzeba będzie przejechać przez las, też da radę, z tym że jak się trafi piach, to już trzeba będzie raczej prowadzić. Jak jakieś większe korzenie, to wolniej jechać. Jeżeli przewidujesz jednak, że proporcje będą trochę inne, czyli więcej tras leśnych/polnych w stosunku do asfaltu (około 50/50), to lepiej sprawdzi się cross. Z tym, że na asfalcie będziesz musiał włożyć więcej energii. Coś za coś. Niezależnie czy kupisz rower fitness czy cross, można później trochę zmienić ich charakter. W fitnessie można dać nieco szersze opony (w tym Treku powinny wejść 38 mm bez błotników, ewentualnie do sprawdzenia), co zrobi z niego rower bardziej przydatny w lekkim terenie. W crossie (takim jak Evado 6.0) możesz zmienić opony na węższe z drobniejszym bieżnikiem i wymienić amortyzator na sztywny widelec, dzięki temu lepiej będzie sprawdzał się na szosie. Odnośnik do komentarza
thalcave Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 28 minut temu, pepe napisał: wymienić amortyzator na sztywny widelec, dzięki temu lepiej będzie sprawdzał się na szosie. I waga roweru może znacząco spaść ? Odnośnik do komentarza
foosizer Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Do pracy dojazd mam glownie droga asfaltową ale czasami musze przejechać przez droge polna czy las. Wyglada to mniej więcej 70% asfalt i 30% drogi polne/leśne. Namieszaliscie mi w glowie tymi rowerami fitness ? strasznie mi sie podobają. Gdyby mialy taki bieżnik, zeby mozna bylo bez problemu jechac lasem czy dróżką polna nie obawiając sie o awarie to wybór byłby prostszy. Powiedzmy ze zdecyduje sie na rower fitnessowy ktory rower z ponizszych bardziej polecacie ? Tego Trek FX3 czy np Meride speeder 300 ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Zobacz na jakich rowerach jeżdżą przełajowcy. Sztywne widelce, szerokość opon regulaminowo ograniczona do 33mm. Tak że przejechać się przejedzie. W razie czego możesz poszukać modelu fitness z taką ramą do której wejdą opony 38-40 (tyle producenci umieszczają zwykle fabrycznie w gravelach) . Jak to się wygląda w Treku czy Meridzie, to nie wiem, trzeba by poszperać po internecie. Edit : Merida Speeder 300 z roku 2017 ma duży prześwit, na moje oko opona 35 mm bez problemu wejdzie, a pewnie i więce:j https://www.youtube.com/watch?v=HmymLr3ARgc W przypadku Meridy Speeder 100 znalazłem takie info z testów (https://www.bikeexchange.com.au/blog/merida-speeder-100-2017-review-flat-bar-road-bike): Cytat A significant benefit of disc brakes is the potential to run much larger tyres. The Speeder was fitted with 32c tyres but there is enormous clearance for much larger, and so if you want additional protection from punctures, or ride on particularly course roads, the option is there. Prawdopodobnie w modelu Speered 300 jest pozostawiony podobnie duży prześwit, co daje właśnie możliwość dostosowania roweru do trudniejszego terenu. Odnośnik do komentarza
MARIUSZZZ Opublikowano 11 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2019 Jeżdżę fitnessem również po lesie i nie widzą problemu. Mam oponki 32 mm z "miejskim" bieżnikiem i jakoś dają radę. Może nie zawsze można jechać przez las z zawrotną prędkością, ale czy to faktycznie problem? Zaś z sypkim piachem, to niekiedy MTB sobie nie poradzi. Przede wszystkim szukałbym czegoś co ma karbonowy widelec. Ja mam niestety alu albo hi-ten. Odnośnik do komentarza
Lukas Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Jeżeli cross to akurat sprzedaję 1 ze swoich rowerów- rozmiarowo powinno być ok https://www.olx.pl/oferta/unibike-zethos-rewelacyjny-stan-CID767-IDz0Jax.html#f923b2ea4b Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się