Skocz do zawartości

Triban 500 (2014)


michal7187

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W ostatnią sobotę (09.01.2016) udało mi się w końcu kupić rower szosowy, którego szukałem parę miesięcy.

Na olx udało mi się znaleźć ogłoszenie o sprzedaży Tribana 500 z 2014 (odpowiednik obecnego Tribana 520).

Jestem z tego powodu bardzo uradowany, ponieważ takto musiałbym kupić Tribana 520 w malowaniu, które wybitnie mi nie podchodzi...

 

Rower został zakupiony w Warszawie i kupiłem go od studenta, który studiował m.in. wychowanie fizycznie (bardziej w kierunku biegania).

 

Chcę teraz zakupić jeszcze:
- licznik bezprzewodowy

- stojak

- pokrowiec (rower będzie stał w spiżarni w piwnicy)

 

Zdjęcia (niestety średniej jakości):

8b2d91dfed307aafmed.jpg

99e465fd5f5293b4med.jpg

39a1366f803adbb2med.jpg

ab339c1d9d6f1d1cmed.jpg

 

Odnośnik do komentarza

Kupiłem identyczny mojemu dziecku ale na kołach 650. Dałem 1500 za nówkę w Decathlonie. Fajny rower, fajna portrójna korba, karbonowy widelec. Tylko napęd tragedia. Przynajmniej ani ja ani dwa serwisy nie potrafiły wyregulować tej Sory żeby dobrze chodziła. Jak go zajedziesz to wymień na mix Shimano Tiagra i 105 w wersji 5700. Moja pierwsza szosówka z Decathlonu była na nieprodukowanym już Campagnolo Mirage i musze powiedzieć że znacznie lepiej to chodziło. Zostało wyregulowane raz i jeździłem bez żadnych regulacji 5 lat dopóki go nie sprzedałem.

 

W każdym razie gratuluję zakupu. Na takiej szosie już można powalczyć.

Odnośnik do komentarza

Dlatego pisałem o wymianie dopiero po zajechaniu napedu. Bębenki w kołach Shimano są kompatybilne z napędami 8-9-10-rzędowymi więc zdejmiesz starą kasetę 9-rzędów i bez problemu założysz nową 10-rzędów. Korba może zostać. Obsłuży 10-rzędów. Nic z kołami i pastami nie musisz robić. Musisz wymienić oprócz kasety tylną przerzutkę, łańcuch, przednią przerzutkę i klamkomanetki. Koszt jest spory. Ale kaseta i łańcuch to części eksploatacyjne, które i tak wymienia się co jakiś czas. Co jaki,  zależy od ilości kilometrów i warunków w jakich się jeździ. Z mojego doświadczenia Shimano nie jest tak żywotne jak Campagnolo więc zapewne wymiana będzie potrzebna po jednym sezonie, zakładając że przeciętny szosowiec robi 6 tys km rocznie.

 

Przerzutek używanych bym nie kupił. Ale klamki można spróbować. Jeśli komuś nie przeszkadzają wystające druty i niewygodne klamki to może zostać przy tym systemie i przejść na stare Shimano 105. A jak jest kasa to na Shimano 5700 bez drutów i z wygodnymi klamkami. Różnica jak dla mnie jest kolosalna. Ponieważ weszły napędy 11-rzędowe, to 10-rzędowe tanieją. Ludzie się pozbywają. Taki upgrade zrobi z roweru Triban 500 w zasadzie Triban 540.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...