Wyczynowy Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Jak już wcześniej w postach wspomniałem, cena roweru ma duże znaczenie właściwie jedynie tylko przy zakupie, wyjątkowych i specjalnych rowerów, również, NA ZAMÓWIENIE. Producent musi zaoferować kupującym dobrej jakości rowery od kilku do kilkunastu tysięcy złotych za jeden rower. Płacąc tyle za rower, kupujący mają prawo oczekiwać znakomitego produktu. W MANUFAKTUACH np. jeżeli ktoś zamawia taki czy taki ROWER i płaci za to sporo, to, producent, projektant takich rowerów, musi się postarać, by stworzył jak najlepszy rower dla zamawiającego. Tam nie może być byle jakich części i byle jakiej ramy, jako podstawy roweru. Tylko oczywiście, większość ludzi z Polsce nie stać na takie rowery. No i też jest ryzyko kradzieży takich rowerów, co byłoby sporą stratą w przypadku nie odzyskania. Co do normalnych rowerów ze spółki ROMET i innych, zagranicznych firm, to nawet jak rower kosztuje prawie trzy tysiące złotych ( a są takie ceny niektórych rowerów z tej i nie tylko tej firmy ), to dla mnie jest to spora suma, bo ja na co dzień nie mam takiej kasy. Również, producent z takich firm, a przede wszystkim z ROMET ma obowiązek zaoferować mi dobrej jakości rower, który posłuży mi na dziesiątki lat. Nie zawsze tak jest w przypadku niektórych rowerów, bo, producent sporo zarabia na rowerach. Odnośnik do komentarza
tonymony Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 Dnia 5.03.2019 o 13:38, Wyczynowy napisał: Jak już wcześniej w postach wspomniałem, cena roweru ma duże znaczenie właściwie jedynie tylko przy zakupie, wyjątkowych i specjalnych rowerów, również, NA ZAMÓWIENIE. Producent musi zaoferować kupującym dobrej jakości rowery od kilku do kilkunastu tysięcy złotych za jeden rower. Płacąc tyle za rower, kupujący mają prawo oczekiwać znakomitego produktu. W MANUFAKTUACH np. jeżeli ktoś zamawia taki czy taki ROWER i płaci za to sporo, to, producent, projektant takich rowerów, musi się postarać, by stworzył jak najlepszy rower dla zamawiającego. Tam nie może być byle jakich części i byle jakiej ramy, jako podstawy roweru. Tylko oczywiście, większość ludzi z Polsce nie stać na takie rowery. No i też jest ryzyko kradzieży takich rowerów, co byłoby sporą stratą w przypadku nie odzyskania. Co do normalnych rowerów ze spółki ROMET i innych, zagranicznych firm, to nawet jak rower kosztuje prawie trzy tysiące złotych ( a są takie ceny niektórych rowerów z tej i nie tylko tej firmy ), to dla mnie jest to spora suma, bo ja na co dzień nie mam takiej kasy. Również, producent z takich firm, a przede wszystkim z ROMET ma obowiązek zaoferować mi dobrej jakości rower, który posłuży mi na dziesiątki lat. Nie zawsze tak jest w przypadku niektórych rowerów, bo, producent sporo zarabia na rowerach. To którego producenta możesz polecić jeśli chodzi o stosunek cena/jakość? Odnośnik do komentarza
default Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Rower rowerowi nie równy. Są rowery miejskie za 800zł a są za 5000zł i więcej. Jeśli jeden rower nie ma przeżutek albo ma Nexus 3 a inny ma Nexus 7, 8 czy 11 to wiadomo, że cena musi się różnić. Wszystko rozchodzi się o części. Ostatnio remontowałem mój stary rower i z kilku nowych części zrobiło się ponad 1000zł. Dlatego cena ma znaczenie, z reguły im wyższa tym lepsza jakość. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2021 Bo kupowałeś jednostkowo w detalu a nie hurtem po kilka tysięcy sztuk ... Wiesz że Zwykły pstryczek do włączania światła tzw. developerski to koszt w detalu dla Kowalskiego ok. 6-8 zł a przy kilku tysiącach 2,5-3 zł? - nowy oczywiście z gwarancja od producenta - bo z demontażu to i za 1 zeta kupisz ? - tak jest ze wszystkim ... Odnośnik do komentarza
default Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 W dniu 5.08.2021 o 17:27, Mociumpel napisał: Bo kupowałeś jednostkowo w detalu a nie hurtem po kilka tysięcy sztuk ... Wiesz że Zwykły pstryczek do włączania światła tzw. developerski to koszt w detalu dla Kowalskiego ok. 6-8 zł a przy kilku tysiącach 2,5-3 zł? - nowy oczywiście z gwarancja od producenta - bo z demontażu to i za 1 zeta kupisz ? - tak jest ze wszystkim ... No wiadomo, że w hurcie taniej, ale w hurcie też są tańsze i droższe części. Nic to nie zmienia. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Jak nie zmienia - mówie tutaj o HURCIE realnym czyli o dżetach kupowanych po kilka tysięcy sztuk gdzie cena wyjściowa stanowi czesto 10-30% ostatecznej ceny detalicznej - przy masowej produkcji każde zarobione 5% to dziesiątki złotych zarobionych dodatkowo na sztuce roweru i kilkaset tysięcy na 5-10 tysiacach ... HURT to hurt - przelewanie cysternami wody ? a nie wieksza ilość (20-50 sztuk) czyli siorbanie zamiast po łyżce wiaderkiem ... Odnośnik do komentarza
default Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 9 godzin temu, Mociumpel napisał: Jak nie zmienia - mówie tutaj o HURCIE realnym czyli o dżetach kupowanych po kilka tysięcy sztuk gdzie cena wyjściowa stanowi czesto 10-30% ostatecznej ceny detalicznej - przy masowej produkcji każde zarobione 5% to dziesiątki złotych zarobionych dodatkowo na sztuce roweru i kilkaset tysięcy na 5-10 tysiacach ... HURT to hurt - przelewanie cysternami wody ? a nie wieksza ilość (20-50 sztuk) czyli siorbanie zamiast po łyżce wiaderkiem ... Co chcesz przez to powiedzieć? Że cena nie przekłada się na jakość? Jeśli producent sprzedaje rower na lepszych częściach to też musi więcej zapłacić w hurcie, a producent części, dystrybutor, sklep też muszą swoje zarobić, a konkurencja nie śpi. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Chcę powiedzieć to: - osoba z ulicy kupująca ROWER na cześciach np. DEORE zapłaci za KOMPLETNY rower - 3000 zł - pojedyńcze części do tego roweru kupione przez producenta roweru u producenta części w ilości HURTOWEj czyli "bardzo dużej" (tysiace sztuk) kosztuja 30-50% tego co TY płacisz kupując w sklepie rowerowym - czyli rower z magazynu producenta roweru bez narzutów marzowych kosztowałby 1200-1800 zł ... - teretyczna cena roweru złozona z cześci rowerowych kupionych w hurcie bez uwzględnienia znaczącego narzutu z pracy montażysty to 20-30% ceny sklepowej Powyższe wskazuje ILE kosztuja ceny w hurcie lub na wyprzedaży z minimalna marża jako serwisowe lub do odsprzedaży sklepom. Chodzi jedynie o to że ceny "gołych cześci" są wiele razy niższe niz w sklepie - inna sprawa że dostep do takich cenmaja zazwyczaj JEDYNIE serwisy i ew. "dobrzy znajomi" - dorzuca sie jedynie niewielka marże i sprzedaje (dopisując na fakturze np. towar uszkodzony ? lub serwisowany ? ) Nie chodzi o kłótnię tylko bardziej o wskazanie ralnych zalezności - Kowalski z ulicy raczej nie zobaczy takich cen. Dyskusja niby akademicka ale sa miejsca i ludzie gdzie można jednostkowo kupić tanio części ale to albo trzeba miec znajomości "w reklamacjach" ? albo w serwisie ... Gdzies juz pisałem - różna cena (duża róznica) przy takiej samej klasy rowerze róznych producentów świadczy o pazerności jednego z nich. Jesli ceny sa podobne to oznacza konkurencyjnośc i wybrór konkretnego modelu zależy od innych czynników - inne malowanie, geometria, wyposazenie dodatkowe, gwarancja itd. ... Odnośnik do komentarza
default Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 32 minuty temu, Mociumpel napisał: Chcę powiedzieć to: - osoba z ulicy kupująca ROWER na cześciach np. DEORE zapłaci za KOMPLETNY rower - 3000 zł - pojedyńcze części do tego roweru kupione przez producenta roweru u producenta części w ilości HURTOWEj czyli "bardzo dużej" (tysiace sztuk) kosztuja 30-50% tego co TY płacisz kupując w sklepie rowerowym - czyli rower z magazynu producenta roweru bez narzutów marzowych kosztowałby 1200-1800 zł ... - teretyczna cena roweru złozona z cześci rowerowych kupionych w hurcie bez uwzględnienia znaczącego narzutu z pracy montażysty to 20-30% ceny sklepowej Powyższe wskazuje ILE kosztuja ceny w hurcie lub na wyprzedaży z minimalna marża jako serwisowe lub do odsprzedaży sklepom. Chodzi jedynie o to że ceny "gołych cześci" są wiele razy niższe niz w sklepie - inna sprawa że dostep do takich cenmaja zazwyczaj JEDYNIE serwisy i ew. "dobrzy znajomi" - dorzuca sie jedynie niewielka marże i sprzedaje (dopisując na fakturze np. towar uszkodzony ? lub serwisowany ? ) Nie chodzi o kłótnię tylko bardziej o wskazanie ralnych zalezności - Kowalski z ulicy raczej nie zobaczy takich cen. Dyskusja niby akademicka ale sa miejsca i ludzie gdzie można jednostkowo kupić tanio części ale to albo trzeba miec znajomości "w reklamacjach" ? albo w serwisie ... Gdzies juz pisałem - różna cena (duża róznica) przy takiej samej klasy rowerze róznych producentów świadczy o pazerności jednego z nich. Jesli ceny sa podobne to oznacza konkurencyjnośc i wybrór konkretnego modelu zależy od innych czynników - inne malowanie, geometria, wyposazenie dodatkowe, gwarancja itd. ... Różnice w cenie są ale to maks 10%. Nie spotkałem się, żeby rower tej samej klasy kosztował 1000zł, a drugi 5000zł. Jeśli jeden producent będzie zawyżał ceny to rynek to zweryfikuje wcześniej czy później. Jeśli producent ma możliwość taniej kupić części i drożej sprzedać rower to co w tym złego? Zaraz pazerność? Typowa polska mentalność! Jak ktoś na czymś zarabia to jest chciwy, pazerny i złodziej. Nie ma nic złego w kupieckim zysku! W każdym razie większość producentów rowerów bierze części od tych samych dostawców i różnice w cenie części to jest kilka procent (zależy ile wynegocjują), co tez się przekłada w kilku procentowej różnicy w cenie ostatecznej w sklepie. Jeśli się mylę to proszę mi pokazać dwa rowery tej samej klasy, na tych samych podzespołach w różnej półki cenowej. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Nie wiem czy miałes okazje pracowac lub miec kontakt z czymkolwiek w zakpie co przekraczałoby kilkaset sztuk czegokolwiek lub o kwocie za sztuke czegos co kosztuje kilkadziesiąt do stu tysięcy? Pracowałem w branzy elektroenergetycznej, byłem logistykiem w dostawach setek kilometrów kabli 5x240w miedzi, kilkunastu stacji transformatorowych kompletnych pod jeden obiekt (gdzie koszt jednego nowego trafo detal to 80-90 tysi i więcej a po rabatach wynikajacych z ilości połowę z tego, a stacja przykładowo https://allegro.pl/oferta/stacja-transformatorowa-mrw-20-630-3-10797731811 - cena od czapy ale chodzi o kwoty). Nie wiem czy zdajesz sobie zarówno z kwot jak i ilości o jakich mówię W ZAKUPIE - producenci rowerowych NAPRAWDĘ nie kupują 30-40% taniej - to sa wieksze % dla Kowalskiego niewyobrażalne wprost. Ale to akademicka dyskusja o tym co w rowerach piszczy - dla Kowalskiego cena 30% niżej za nowy sprzęt to siok (czasem zagranica tak sprzedaje jendostkowo "oddany" rower z rysami w widocznych miejscach). Co do rowerów jak znajdę czas sposzukam - obecnie mam 3 tygodnie urlopu i nie mam czasu na szukanie przykładu. Od czapy pokaże kierunek - lazaro kands z wysokiej półki Deore a to samo w markowym z niemieckiego rynku - Ghost, KTM czy Specialized - równowazny osprzetowo markowy będzie 20-30% droższy. Odnośnik do komentarza
default Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2021 Druga sprawa to części to nie wszystko. Jeszcze nie bierzesz takich opcji jak pozycja na rynku, reklama, kraj produkcji. To też wszystko ma wpływ cenę końcową i mimo, że rowery są tej samej jakości, na tych samych częściach to jeden będzie droższy bo producent wydał więcej np. na reklamę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się