Toma Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Cześć Wszystkim, mój pierwszy post :). Jestem Tomek coś tam czasem pedałuję po górach, lesie i asfalcie. Postanowiłem zmienić mój rower trekkingowy na lekki rower fitness. Problem polega na tym, że przy wielu pozycjach producenci nie podają wagi... Znalazłem na allegro rower Cube Hyde, wyrzuciłbym z niego bagażnik i błotniki, ale i tak nie wiem jaka będzie jego waga http://allegro.pl/show_item.php?item=5897857110 Może polecicie coś innego ? W kwocie do 3,5tys nowego lub używanego. Wymagania proste: lekki najlepiej +/-10 kg, wiadomo bez amorów, na grubszych oponach coś jak machina Admina ;) rozmiar 19-20 cali Zwróciłem też uwagę na rowery firmy Focus, jednak juz na foto widać, że stołek sporo wyżej od kierownicy. Obawiam się, że będzie niewygodnie. pzdr Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Cześć, jeżeli chodzi o wagę roweru, to producenci często mijają się z prawdą w tej kwestii lub nie podają jej wcale. Czasem udaje się wyszperać wiarygodne dane w necie na ten temat. Zerknij np. na Canyona: https://www.canyon.com/pl/fitness/roadlite/roadlite-al-5-0.html No i oczywiście Cube SL Road: http://www.ceneo.pl/Sport_i_rekreacja;szukaj-cube+sl+road;0192.htm#crid=46095&pid=7269 Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Canyon spoko, tym bardziej, że mam już jednego w góry. Waga Roadlite 10kg kusząca. W Bielsku mają Focusa Arriba, przymierzę się do niego, bo jakieś dziwne mam wymiary :) 177cm a przekrok 80. Ogólnie zależy mi popróbować, a wszystkie gdzieś daleko :) Może pojedziesz gdzieś w moje tereny i pozwolisz się przymierzyć do CUBA? :) Liczę też na jakąś sensowną używkę. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 W Bielsku i Żywcu jest kupa kolarzy i sklepów rowerowych. Jak dobrze poszukasz to na pewno coś znajdziesz. Sprawdź co ma Twomark w Bielsku z modeli z roku 2014 i 2015. Specialized Sirrus z pewnością kupisz do 3,5 tys. Nie wiem ile ważą obecne modele ale mój starszy Sirrus na ramie alu z widelcem i widełkami karbon waży 9,80 kg bez pedałów. Sprawdż oprócz Allegro, olx.pl i grupy rowerowe z okolicy na Facebooku. Masz chyba trochę nietypową budowę bo jak np. przy 175 wzrostu mam przekrok 83 a nie powiedziałbym że jestem jakoś nieproporcjonalnie zbudowany. Potrzebujesz geometrię z trochę dłuższą rurą górną lub może to skompensować mostkiem. Specialized i Kross mają właśnie takie geometrie z trochę dłuższą górną rurą. Nie wiem jak inny producenci. W Specialized jesteś na granicy M (17,5") i L (19"). Dla mnie L jest za długie, pewnie dlatego że mam krótszy tułów. Dla Ciebie pewnie będzie akurat. Odnośnik do komentarza
Maciek1983 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Warto sprawdzić też meridę Speeder. Użytkuje model T3 od 2 lat i jestem nawet zadowolony ale teraz zdecydowanie wolałbym rower typowo szosowy a nie fitness. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Warto sprawdzić też meridę Speeder. Użytkuje model T3 od 2 lat i jestem nawet zadowolony ale teraz zdecydowanie wolałbym rower typowo szosowy a nie fitness. To jest zwykle naturalna ścieżka dla tych którzy chcą osiągać większe średnie a następnie trafiają na amatorskie grupy i ustawki szosowe. Zaczyna się od trekkinga, potem zakłada się do niego opony 700x28, potem rower hybryda/fitness, potem szosa aluminiowa, potem jak się widzi że większość szosowców jeździ na karbonowych ramach to szosa na karbonie, potem koła aero. Itd, itp :) Zabawa nie tania ale fakt faktem że te wszystkie kolejne upgrade'y dodają szybkości i coś tam się człowiek o rowerach uczy. Po drodze jeszcze wyścigi, wyjazdy w Tatry, Karkonosze, góry czeskie i słowackie a potem Alpy. Jak się złapie bakcyla i pozna fajnych ludzi z którymi się jeździ, tak jak ja miałem przyjemność, to ciężko przestać. Odnośnik do komentarza
Maciek1983 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Swojego speedera przetestowałem w wyścigu z okazji 120 lat Skody w Poznaniu na dystansie 120km i stwierdziłem że do takiej zabawy znacznie lepsza jest szosa. Kumpel, który kondycyjnie jest minimalnie lepszy ode mnie ukończył wyścig 20 min wcześniej na rowerze merida road race 880. walczyłem dzielnie przez 40km a później mnie dopadł i już tylko się oddalał :) Teraz zamierzam pominąć etap aluminiowej szosy i wbić się od razu na carbona :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zaletą karbonowej szosy jest zwykle wszystkim komfort przy większej sztywności w porównaniu do alu i mniejsza waga. Natomiast bardzo niedocenianą rolę pełnią koła. Większość czasu jeżdzę na szosie Specialized Roubaix SL2 i kołach Campagnolo Zonda z oponami 700x25. To jest mega komfortowy zestaw ale niezbyt szybki. Mam kłopoty żeby utrzymać się na kole w grupie jadącej ze średnia ok. 33-35 km/h. Mam też drugą karbonową szosę, Antokowiak, z kołami aero alu-carbon Fast Forward z wysokim stożkiem 58mm. Na niej utrzymanie prędkości przestaje być jakimkolwiek problemem. Prędkość wzrasta jakieś 5%. Ale ponieważ mam kłopoty z kręgosłupem lędźwiowym jeżdżę na niej sporadycznie. No i jest na mnie trochę za długa. Więc będę ją sprzedawał. Rozmiar 56 jakby co. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Masz chyba trochę nietypową budowę bo jak np. przy 175 wzrostu mam przekrok 83 a nie powiedziałbym że jestem jakoś nieproporcjonalnie zbudowany. Ja mam 175 cm wzrostu i przekrok 78 cm. Moja dziewczyna (168 cm wzrostu) ma taki sam przekrok jak ja :) Dlatego właśnie wszędzie powtarzam, że teoretyczne obliczanie rozmiaru ramy jest spoko, ale potem fajnie jest jeszcze przysiąść się do roweru i samemu sprawdzić czy nam pasuje. Bo ludzie mają różną budowę ciała i oprócz prawdziwych ekstremów, nie ma czegoś takiego jak nietypowa czy typowa budowa :) Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ja mam 175 cm wzrostu i przekrok 78 cm. Moja dziewczyna (168 cm wzrostu) ma taki sam przekrok jak ja :) Dlatego właśnie wszędzie powtarzam, że teoretyczne obliczanie rozmiaru ramy jest spoko, ale potem fajnie jest jeszcze przysiąść się do roweru i samemu sprawdzić czy nam pasuje. Bo ludzie mają różną budowę ciała i oprócz prawdziwych ekstremów, nie ma czegoś takiego jak nietypowa czy typowa budowa :) Ja mam powiedzmy 177cm rano 176 wieczorem jak się zdeptam :), Przekrok 80-81 jak docisnę :) . Łukasz jaką masz długość rury górnej w tym CUBE? Ja najprawdopodobniej zdecyduję się na FOCUS PLANET 3.0 2015 w rozmiarze M czyli długość rury górnej 575mm a podsiodłowej 460. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Tu znajdziesz wszystkie wymiary: http://cube.pl/rowery/tour/sl-road/cube-sl-road-race-black-white-red-2015/Ja mam ramę oznaczoną przez Cube jako 53 cm. Podsiodłowa ma 49 centymetrów. Ty masz trochę większy przekrok, więc szukałbym ramy z pionową rurką bardziej 50-51 cm. Tak przynajmniej wynika z teoretycznych rozważań :) 46 cm może być mało, bo pozioma też będzie krótsza. EDIT: Teraz spojrzałem, że ten Focus ma dłuższą poziomą rurkę ramy. Będziesz przymierzał się do tego roweru w sklepie? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Tak z ciekawości pomierzyłem dziś mojego młodego. 11 lat, 162 wzrostu, przekrok 82. Człowiek pająk :) Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Tu znajdziesz wszystkie wymiary: http://cube.pl/rowery/tour/sl-road/cube-sl-road-race-black-white-red-2015/ Ja mam ramę oznaczoną przez Cube jako 53 cm. Podsiodłowa ma 49 centymetrów. Ty masz trochę większy przekrok, więc szukałbym ramy z pionową rurką bardziej 50-51 cm. Tak przynajmniej wynika z teoretycznych rozważań :) 46 cm może być mało, bo pozioma też będzie krótsza. EDIT: Teraz spojrzałem, że ten Focus ma dłuższą poziomą rurkę ramy. Będziesz przymierzał się do tego roweru w sklepie? właśnie nie mam możliwości, ale porównałem z moim trekkingiem który jest za duży. Podsiodłowa jest 530 [siedzenie mam wyciągnięte na 5-6cm a górna jest 600 i mostek mam w górę i tak jest za daleko. Dlatego wyliczyłem, że górna 575 powinna być ok, a że górna schodzi bardziej w dół w focusie to te ich 460 też powinno być ok. No i rozmawiałem telefonicznie z facetem który miał focusa L miał trochę duży przy wzroście 177... ehh W Twoim taka długość górnej ruru jak w Focusie M jest dopiero przy rozmiarze 56cm, to już całkiem nie kumam :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Nie zgadzam się z waszymi rozważaniami dotyczacymi geometrii. Kolega Toma ma 177 wzrostu, przekrok 80. Ja 175, przekrok 83. Wynika z tego że ma krótsze nogi ale dłuższy tułów. Czyli powinien celować w podobny rozmiar ramy na której ja jeżdżę ale z dłuższą rurą górną lub taką samą z dłuższym mostkiem. Podaję na jakich jeżdzę ramach i jak sie na nich czuję. We wszystkich rowerach mam siodełko 1-2 cm do tyłu na sztycy typu setback. Mam sporo lat na karku i nie jeżdżę w pozycji wyścigowej ale pośredniej między wyścigową a rekreacyjną. - szosa typu endurance, górna rama typu sloping (schodząca do dołu), 548mm, mostek 100mm, podsiodłowa 495mm, rozmiar idealny - szosa typu race, górna rura równoległa, 550, mostek 90mm, podsiodłowa 540, rower jest za długi, nie czuję się komfortowo i zamierzam sprzedać, w porównaniu do tego endurance ma dużo niżej główke rury sterowej - rower typu fitness/hybrid, górna rura slopingowa, 580mm, mostek 75mm, podsiodłowa 530mm, to jest rozmiar L, teoretycznie za duży dla mnie ale dzięki krótszemu mostkowi i wysokiej głowce rury sterowej czuję się komfortowo - rower typu cross/trekking, górna rura bardzo slopingowa, 585mm, mostek 75mm, podsiodłowa 440mm, rozmiar idealny A znacie test łokociowy? Ugięty łokieć wsadzony przed siodełko w wyprostowanymi palcami. Jeśli palce dotykają kierownicy to rozmiar jest prawie idealny, 2cm zapasu będziesz troszkę wyciągnięty, 5cm zapasu, zły rozmiar ramy lub mostka. Sądzę że przy przekroku 80 większość ram typu L może mieć dla Ciebie za mały przekrok. Sądzę ze lepsze dla Ciebie będzie M ale z dłuższym mostkiem. W zależności od elastyczności kręgosłupa i mięsni dwugłowych nóg będziesz mostek musiał mieć wyżej lub niżej albo za pomocą podkładek pod mostek albo mostek z większym kątem uniesiony ku górze. Mostek nie powinien być krótszy niż 60mm i dłuższy niż 120-130mm bo to upośledza sterowność roweru. A tu masz bardzo dobry kalkulator: http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Tak, zgadza się rozmiar M ewentualnie korekta mostka. W przypadku tego focusa w rozmiarze M górna rura ma właśnie 575 podsiodłowa 460, rama w nim jest trekkingowa. Powinno być ok. Moja jazda jest rekreacyjna często z rodziną. Na MTB jeżdzę na 17,5 lub 18 cala. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się