ForestRide Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Hej, w miarę szybko muszę wybrać jeden z nich, kosztują prawie tyle samo w wyprz. roku modelowego 2018. Rama dla mnie wg pomiarów 18 cali. Do tej pory jeździłem na MTB złożonym własnoręcznie na kolach 26 cal. Założenia dla nowej maszyny: możliwe lekka rama alu, osprzęt na poziomie Deore, przyzwoity amor powietrzny, obie sztywne osie. Do rozważenia: 1) Kellys nie wymaga podobno kolejnych przeglądów (po zerowym) do utrzymania gwarancji, w Krossie jest wymagany przegląd po miesiącu i po roku. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy. 2) Do Krossa trzeba dokupić pedały. 3) Kellys ma podobno bardzo dobre piasty Novateca 4) Różnice w kołach: obręcz + opona Kellys: KLS Madmax Disc 622x19 (32 holes) + SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25) Kross: WTB STP i23 (29", 23mm, tubeless) + Schwalbe Rapid Rob (29" × 2,1") Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 No cóż, jako w miarę świeżo (ledwo 300km przejechane) upieczony właściciel Kellysa powiem że Gate50. Suport na łożyskach zewnętrznych, a nie press fit i tylna przerzutka XT ze sprzęgiełkiem. Reszta chyba podobna, jest powietrzny amor, taper i sztywne osie. Nie wiem jak z wagą Krossa, ale Kellys w rozmiarze 17'' waży jakieś 13,3kg. Niestety w tym przedziale cenowym producenci dają ciężkie koła. Oponki Rapid Rob to drutówki i też swoje ważą. Przy okazji są dobre na suche warunki, ale w mokrym piaszczystym terenie momentalnie się zapychają i czyszczą dopiero po zjechaniu na asfalt niesamowicie przy tym ''plując''. Jak masz możliwość przymierzenia się do obydwu to sprawdź na którym jest ''lepiej'' ? Odnośnik do komentarza
ForestRide Opublikowano 4 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Kross 13,23 kg, czyli tyle samo. Oba "leżą" mi podobnie. Opony/całe koła planujesz zmienić? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 4 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2018 Na razie tylko na przód założyłem X-Kinga od Conti. Na tyle będę wykańczał te Rapidy, dopiero wtedy pomyślę o czymś lżejszym. A same koła? Dobre i lekkie kółka mtb to tak z 1500zł. Może na wiosnę zmienię, z drugiej strony myślałem też o opuszczanej sztycy. Tak więc mam o czym myśleć przez zimę ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Kellys jest rowerem nieznacznie lepszym. Przede wszystkim ma lepsze hamulce i ma lepszy standard suportu. Oba rowery mają kiepskie koła. Pytanie który gorsze. Piasty Novatec mają bardzo różne opinie. To nie są dobre piasty tylko najtańsze nie badziewne piasty na łożyskach maszynowych. Syn mojego znajomego, 11-latek, ścigający się intensywnie w XCO zajechał je w kilka miesięcy. Krzysiek, zważ te koła i rower bez kół. Ciekawe jak to wyjdzie wagowo. Czy są to koła, który mogą się zmierzyć z przeciętnymi kołami porządnego producenta czy nie? Dla przykładu moje koła Specialized Stout, które kupiłem za 600 zł, ważą 1980 gram i mają 32 szprychy. Są to przyzwoite i bardzo wytrzymałe koła. Wiadomo że wyścigowe, które ważą 1500-1600 gram kosztują 1500+ zł. Ale nie każdemu są takie potrzebne. Więc wystarczy żeby w tych rowerach były koła ważące 2kg i do tego przyzwoite, zwijane opony i to wystarczy. Ciekawe jak to wtedy wyjdzie wagowo. Wiadomo że lekkie koła i lekki rower oznaczają lepsze przyspieszenie a to w rowerze mtb, jeśli się jeździ żwawo ma znaczenie. Mój rower trochę starszej generacji ale na lekkiej ramie i wspomnianych kołach waży 11,7 kg bez pedałów jeśli dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 @Jacek jak tylko będę miał wolną chwilę to się pobawię w ważenie, bo sam jestem ciekaw jak to wyjdzie wagowo ? Odnośnik do komentarza
ForestRide Opublikowano 6 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Ja też zważę koła w wolnej chwili - zobaczymy, czy jest jakiś rozrzut produkcyjny. ? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 @ForestRide czyli też kupiłeś Kellysa? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2018 Powinniście może założyć wątek Kellys Gate, poszukać jeszcze paru po forum, którzy kupili i podzielić się info. No i czytajcie 1enduro.pl O ciśnieniach, oponach, itd. Tam jest świetne info. Odnośnik do komentarza
ForestRide Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Dnia 6.11.2018 o 15:11, krzysiekw napisał: @ForestRide czyli też kupiłeś Kellysa? Tak, ale dopiero dzisiaj miałem w końcu trochę czasu - poskręcałem, wyregulowałem i wykonałem pierwszy objazd. Wrażenia bardzo dobre. Najbardziej zauważalna różnica to ogromna precyzja (mimo dużo większych kół) w stosunku to staruszka na 26 calowych. Brakuje mi rogów. Nie chcę robić offtopu, ale dokładałeś coś do fabrycznej konfiguracji? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 Off topic to podstawa tego forum ? Rogi już dawno wyginęły ale niektórzy nadal używają Odnośnik do komentarza
ForestRide Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2018 1 godzinę temu, jajacek napisał: Off topic to podstawa tego forum ? Rogi już dawno wyginęły ale niektórzy nadal używają Przywykłem do możliwości innego oparcia ramion. Może przywyknę do jazdy bez. Utwardzenie się chwytów to kolejny trend? Stare są bardziej miękkie od nowych. Kolejny offtop ? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 6 godzin temu, ForestRide napisał: Przywykłem do możliwości innego oparcia ramion. Może przywyknę do jazdy bez. Utwardzenie się chwytów to kolejny trend? Stare są bardziej miękkie od nowych. Kolejny offtop ? Zmieniłem jedynie siodełko na sprawdzone bo to od Kellysa mi nie podeszło, przednią oponę na Conti X-King i właśnie gripy na ESI Extra Chunky. Reszta pozostała bez zmian. Odnośnik do komentarza
unavailable Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 8 godzin temu, ForestRide napisał: Utwardzenie się chwytów to kolejny trend? Stare są bardziej miękkie od nowych. Żeby jeszcze dotyczyło to jedynie stockowych, to okej - rozumiem, że na czymś producent oszczędza. Ale niestety ostatnio zamówiłam 4 pary i prawdopodobnie wszystkie odeślę, bo do nazywania ich komfortowymi to jeszcze bardzo daleko ? Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 11 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2018 @Elle a jakie zamówiłaś? Ja swego czasu w crossie używałem chwytów od Accenta - pianki obszyte materiałem - bardzo komfortowe były, nazwy niestety nie pamiętam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się