Skocz do zawartości

Accent 29 TA SLX czy Specialized Chisel Comp 2019


Rekomendowane odpowiedzi

Zależy jaki masz budżet. Spec w tej wersji ma kiepski amor. Spec ma lepszą ramę a Accent lepszy osprzęt i lepszy amor, który jest na poziomie RockShox Recon RL. Z tych konkretnych dwóch wybieram Accenta. Alternatywą jest też Merida Big Nine Limited 2018:
https://www.rowerymerida.pl/produkt1426/bignine-limited-rower-merida.html

Odnośnik do komentarza

Zależy jaki masz budżet. Spec w tej wersji ma kiepski amor. Spec ma lepszą ramę a Accent lepszy osprzęt i lepszy amor, który jest na poziomie RockShox Recon RL. Z tych konkretnych dwóch wybieram Accenta. Alternatywą jest też Merida Big Nine Limited 2018:

https://www.rowerymerida.pl/produkt1426/bignine-limited-rower-merida.html

Cześć,

 

Budżet to powiedzmy max 7000 zł, jeżeli chodzi o Meridę Big Nine Limited 2018 to chyba jednak nie dla mnie jeden blat, jestem trochę za cienki. Odnośnie Accenta to jest jeden mały problem ich nastawienie do klienta to jakaś porażka. Znam historię gościa z Warszawy który w tym roku zamówił u nich rower... i nie mógł się na niego doczekać , trwało to około 1-2 miesięcy zanim do niego dotarł. Będąc we wrześniu na targach w Kielcach rozmawiałem z nimi o dostępności modeli 2019 i twierdzili, że będą dostępne wczesną wiosną, ale nie bardzo w to wierzę, ponieważ rozmawiałem z ludźmi w sklepach którzy sprzedają ich rowery, mówią że co roku jest to samo, pierwsze rowery Accenta są nie wcześniej jak maj/czerwiec. Stąd też pojawił się Spec.

 

A jakieś inne propozycje w tym budżecie co jest warte uwagi?

Odnośnik do komentarza

Dziwna ta polityka Speca z brakiem manet blokady na kierownicy. Kwestia Chisel Comp czy Chisel Expert to moim zdaniem też kwestia wagi jeżdżącego i kosztów eksploatacji. Przy wadze w okolicach 70-80kg to i 30mm Judy wystarczy a napęd 10 rzędowy tańszy w eksploatacji. Zaletą Reby jest na pewno waga - około 400 gram lżej, w sztywności lżejsze osoby mogą nie widzieć różnicy. Dla mnie ogromny plus to niebieska wersja COMP, ale to już kwestia gustu.
20181013-171656.jpg

Odnośnik do komentarza

Dziwna ta polityka Speca z brakiem manet blokady na kierownicy. Kwestia Chisel Comp czy Chisel Expert to moim zdaniem też kwestia wagi jeżdżącego i kosztów eksploatacji. Przy wadze w okolicach 70-80kg to i 30mm Judy wystarczy a napęd 10 rzędowy tańszy w eksploatacji. Zaletą Reby jest na pewno waga - około 400 gram lżej, w sztywności lżejsze osoby mogą nie widzieć różnicy. Dla mnie ogromny plus to niebieska wersja COMP, ale to już kwestia gustu.

 

Twoje argumenty uważam za chybione.

 

W kwestii kosztów eksploatacji, to kogoś, kto kupuje rower za 7k, stać na ciut droższą kasetę i łańcuch. Ja zmieniam łańcuchy co ok. 1000 km i jedną kasetę na 3 łańcuchy, więc z grubsza raz rocznie.

Łańcuch Shimano CN-HG901 XTR 11-speed, kosztuje 150 zł

Łańcuch Shimano CN-H95 XT 10-speed kosztuje 100 zł (łańcuch Deore to śmieć i się do niczego nie nadaje)

Więc różnica przy 3 łańcuchach 150 zł rocznie

 

Kaseta Shimano XT CS-M8000 11x kosztuje 300 zł

Kaseta Shimano XT CS-M771 10x kosztuje 200, na niższych nie jeżdzę bo szybko rdzewieją, od biedy SLX CS-HG81 150 zł

 

Więc rocznie mamy jakieś 250 zł różnicy. Przy cenie za rower 7k, nie są to znaczące różnice w kosztach

 

Co do różnic technicznych to są one znaczne.

 

Amor RockShox Judy to budżetowy amor, który jest nie tylko cięższy ale ma też zupełnie inny, znacznie tańszy i gorzej pracujący tłumik TurnKey, podczas gdy Reba RL ma tłumik Motion Control. No i oczywiście węższe, mnie sztywne golenie 30 mm a Reba 32 mm.

 

Comp ma kiepską korbę Stout z podłym suportem GXP, którą musiałem u siebie w moim Specu Crave wyrzucić bo raz że w kółko były problemy z tym gównianym suportem a dwa że nie da się dostać blatów do tej korby na wymianę w rozsądnej cenie. Taniej było ją wypieprzyć i założyć SLX.

 

Z RaceFace w modelu Expert chyba nie ma żadnych problemów. Kumpel z którym w kółko jeżdżę ma taką w Epicu HT i nic się tam nie dzieje ani z suportem ani z korbą. Można do niej bez problemu i w rozsądnej cenie dostać ramiona i blaty. Ma też standardowe BCD więc pasują blaty Shimano.

 

Głowy nie dam ale chyba dostaje się też w Expert, trochę lżejszą, bardziej wycieniowaną wersję kół. Expert od Compa jest blisko 1kg lżejszy.

 

W kwestii kolorów to wiadomo że czerwony jedzie szybciej :)

Odnośnik do komentarza

jajacek, znam chłopaków co biorą rower na raty a w miesiącu potrafią grubo ponad 1000km pojechać i łańcuchy to kilka w roku w roku i 2-3 kasety a to już będzie blisko 1000zł rocznie (łańcuchy raczej KMC zamiast Deore, o których pisałeś, zresztą fabrycznie Chisel Comp ma też KMC). Dla Ciebie te kilka stówek nie robi różnicy, ale dla osób jeżdżących naprawdę dużo i z mniejszym dochodem warto o tej różnicy wspomnieć. Co do Judy to się mylisz - wersja Gold posiada MotionControl. Suport i korba wyjdzie w praniu co to za cudo, na RaceFace w Trekach też narzekają a wygląda mi na podobny. Waga na pewno będzie niższa - choćby sam amor to prawie 400g, ale w okolice 1kg różnicy wątpię. Comp ważony w sklepie z pedałami platformowymi w wersji m bodajże 12,2 kg o ile pamiętam. Co do kół to nie porównywałem. Również słyszałem, że czerwony szybszy :) ale to właśnie niebieski kolor był głównym argumentem wyboru w moim przypadku, nawet kosztem szybkości :) :) :).

Odnośnik do komentarza

Spec Chisel Expert  w wersji M to 11,1kg  a co do kolorów to nie ma co nawet dyskutować i podnosić to jako zaletę. Dla mnie akurat ten odcień niebieskiego jest kompletnie nieakceptowalny, bardzo delikatnie rzecz ujmując. A tak w ogóle idąc tym tokiem rozumowania -  może coś na alivio ? Eksploatacja będzie jeszcze tańsza.

 

Waga 11,1 kg z pedałami platformowymi? Dziwne, bo widziałem 11,2 wagę w jakimś teście wersji 1X. Jasne, że kolor to kwestia gustu, dla mnie malowania z experta były brzydkie i nieakceptowalne, dla Ciebie niebieski i nikt nikomu nie zabroni mieć własnej opinii. Skoro dla Ciebie jest taka ogromna i wyczuwalna różnica pomiędzy XT 10 a XT 11 jak względem XT a  Alivio to mamy zupełnie inne odczucia.

Odnośnik do komentarza

Jeśli ktoś jeździ wiele tysięcy km to faktycznie że koszty eksploatacyjne oczywiście rosną. Ja robię jakieś 3k km na mtb i jakieś 2 razy tyle na szosie i mieszczę się w średniej wśród znajomych. Natomiast jeśli ktoś katuje tylko mtb to oczywiście że przebiegi ma większe. Czemu 2-3 kasety to nie rozumiem. Jeśli łańcuch jest wymieniany na czas pomiędzy 0,5% a 0,75% wyciągnięcia to dobrej jakości kaseta, taka jak XT, ze stalowymi koronkami, powinna przetrwać kilka łańcuchów.

Czy Chisel Comp ma Judy Silver czy Gold nie jestem pewien. Ale zwykle jak jest coś lepszego to producent podkreśla to w specyfikacji. Stawiam więc na to że jest to Silver a w ogóle to zapewne jakaś wersja OEM, jakie RockShox robi dla producentów takich jak Spec. Oni nie kupują przecież  detalicznych wersji amorów.

Nie mam powodu nie wierzyć w 11,1kg skoro kolega dfq taki rower posiada. Wiem że sama rama w rozmiarze M waży 1350 gram. Chisel Expert na którym dwukrotnie jeździłem wydawał mi się trochę lżejszy od mojego Speca Crave, który waży 11,8 kg bez pedałów. Są to zresztą informacje zgodne z tym co piszą na amerykańskim forum w wątku dotyczącym Chisela:
http://forums.mtbr.com/specialized/specialized-chisel-discussion-1049395-8.html#post13843662

Co do różnicy pomiędzy komponentami to pomiędzy Alivio a np. SLX jest dla mnie przepaść. Pomiędzy. SLX a XTR również. Mam w swoim rowerze prawą manetkę XTR 10x wymienioną z SLX 10x.. Ponieważ XTR M980 ma Instant Release, którego SLX 10x nie miało, zmiana biegu jest natychmiastowa. A ponieważ ma również system Multi Release to mogę jechać przez pół kasety w górę jednym naciśnięciem (a dokładnie o 4 zęby) i zmieniać  biegi co dwa w dół. Nowe manetki XT maja tę samą technologię. SLX 11x zmienia maks co 3 biegi i ma system szybkiej zmiany biegów Instant Release. Deore zmienia maks co 3 biegi ale nie posiada Instant Release, przez co zmienia biegi znacząco wolniej. Różnica pomiędzy XT 10x a 11x to dodanie do 11x Multi Release. Jest to zmiana odczuwalna ale nie jakaś gigantyczna. Zresztą są w necie filmy jak tanim kosztem przerobić XT 10x na Multi Release.

Odnośnik do komentarza

jajacek, jest GOLD RL w Chiselu COMP- mam ten rower i z Silver TK bym go pewnie nie kupił (chociaż kto wie, bo ta rama mnie zauroczyła). W sumie to dzięki Tobie zwróciłem uwagę na serię Chisel i za to należy Ci się dobre piwo. Dla mnie też różnica Alivio vs XT jest również mocno odczuwalna a XT 10 vs XT 11 już nie - dlatego nawiązałem do wypowiedzi forumowicza dfq, który takich argumentów użył. Powiem szczerze, że nawet nie zwróciłem uwagi, że XT 11 może zmieniać aż o 4 biegi. Podsumowując dla mnie Chisel Comp 2x jak i Chisel COMP Expert 2x to bardzo dobre rowery w swoim przedziale cenowym. Jeżeli ktoś waży więcej niż 80kg i startuje w zawodach być może odczuje większą sztywność Reby i wtedy warto dopłacić te około 1000zł więcej do tego, zyskując również na wadze. Jednak dla takich amatorów jak ja, którzy nie startują w zawodach, to zbędny wydatek i trochę droższa eksploatacja. gdybym jednak chciał startować to i tak bym wymienił amor na wersję z manetką a ceny Judy Gold vs Reba są mniejsze niż różnica cen rowerów. Co do koloru to niby banał, ale matowego już nie chcę - dużo gorzej utrzymać w czystości i z moich doświadczeń łatwiej łapie odpryski - poza tym jakoś ta czerń się zlewa i nie widać świetnego wykończenia ramy. Czerwonego (pomimo szybkości :)) po prostu nie znoszę. Niebieski gdy zobaczyłem na zdjęciach to na początek średnio mi się spodobał - po ujrzeniu na żywo zauroczył mnie - a mam coś takiego, że jak rower mi się podoba to chętniej na nim jeżdżę więc wybór był prosty. Tak jak wspomniałem to jednak kwestia gustu, ale widocznie sporo osób ma podobny, bo kolor się podoba.

Odnośnik do komentarza

Każdy sam musi ocenić co mu potrzebne.

Nie jeździłem na tym Judy więc nie mam zielonego pojęcia jak amortyzuje. Z amortyzacją Reby bywa różnie. Dla mnie był to zawsze za sztywny amor, taki właśnie trochę wyścigowy. Znacznie gorzej wybierał nierówności niż Fox na którym jeżdżę. Natomiast na drugich testach Chisela Experta trafiłem na egzemplarz w którym Reba albo była ustawiona wyjątkowo miękko ale może właśnie była to kwestia nowego tłumika Motion Control. że jechało się na niej zupełnie inaczej niż na Rebach na których wcześniej jeździłem.

 

W kwestii sztywności bocznej, to ktoś kto trochę waży i jeździ agresywnie może mieć problem z amorem, który ma lagi 30mm. Może złapać luzy bo jest to długi amor a co za tym idzie długa dźwignia. 10 biegów jest w pełni wystarczające jak dla mnie. Natomiast prawą manetkę Deore natychmiast bym wymienił na XT M780 albo XTR M980. Lewa może zostać. Zresztą u siebie też mam lewą SLX a prawą XTR.

1kg różnicy w wadze w jeździe mniej lub bardzie rekreacyjnej nie ma znaczenia. W wyścigu się to już jednak czuje. Chisel to świetna baza do dalszej rozbudowy. I nie jest trudno osiągnąć wagę rowerów karbonowych. Pożyczałem niedawno od kolegi karbonowego KTM Aera, na XT 11x, który ważył 11,5kg. Więc waga Chisela jest świetna. Na wyścigi w zasadzie wystarczy kupić koła wyścigowe i ma się bardzo konkurencyjny sprzęt.

Jeśli Chisel Expert waży 11,1 na tych oponach FastTrak 2,3, które ważą po 650 gram i dętkach po 250 gram i kołach 2kg, to jeśli damy bardziej wyścigową wersję opon ok. 550 gram na mleku to odchudzimy rower 600 gram plus wyścigowe koła 500 gram, więc możemy dojść do Świętego Graala wagi roweru mtb, poniżej 10 kg. Na napędzie 2x! A na 1x i jeszcze kilku przeróbkach w pobliże 9,2-9,5kg! Więc jest to ogromny potencjał.

Odnośnik do komentarza

Takie rowerki w domu mam dwa - czarny (L) i czerwony (M).

z tyłu jest chyba Fastrak 2.1 o  ile dobrze pamiętam :)

Jak już patrzeć na budżetowe łańcuchy to 10 rzędowy oem-owy kmc 10.93 kosztuje 60zł a 11 rzędowy kmc 11.93  - 74zł.

Różnica nie jest wielka.

Ja lubię sztywność Reby (czuć różnicę nawet +-10psi) w przeciwieństwie do Rock Shox Pilota w starym rowerku na którym na dziurach i leśnych korzeniach czuję się jak w cyrku.  Jest po prostu za miękki.

Jak ktoś nie startuje w wyścigach to ta blokada skoku w Rebie jest kompletnie zbędna.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...