Rashid Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Witam Szukam roweru MTB dla siebie mam 182\84. Chciałbym żeby był uniwersalny służył do zjazdów na singlach i był konkurencyjny w rajdach. Jestem laikiem, i nie znam się na piastach korbach i amorach. Od kwietnia zeszłego roku mam rower compel cr-800 i jeżdżę rekreacyjnie ale chciałbym pójść trochę wyżej. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i propozycje. Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 ...Chciałbym żeby był uniwersalny służył do zjazdów na singlach i był konkurencyjny w rajdach. Jestem laikiem, i nie znam się na piastach korbach i amorach. Zanim cokolwiek CI podpowiedzą inni to ja Tobie coś podpowiem - wiedza empiryczna czyli "wsiądę i zobaczę jak się jeździ" nie jest remedium na wszystko - warto nauczyć się, poszukać o tych korbach i piastach od strony kadencji, przełożeń i sposobu ich użytkowania. Wprawdzie nie ma ta wiedza bezpośredniego przełożenia z nazwą danego produktu ale parametry techniczne czyli ilość zębów na przodzie i na tyle, ilość trybów na kasecie z tyłu i z przodu, kadencja na danym przełożeniu itp. pozwalają już na wstępie dopasować swoje możliwości. Byc może to czarna magia dla Ciebie teraz ale wiedza o "tych rzeczach" zjadana w trakcie info o proponowanym rowerze daje Ci podwójna dawkę info i przyspiesza Twoje korzystanie z roweru do parametrów "konkurencyjnych" - to taka strona obyczajowa w rowerowym użytkowaniu - nie tylko wiesz czym jeździsz ale JAK jeździsz. Po jakimś czasie to już instynkt i jako profesjonalista "widzisz" niuanse jak sędzia w łyżwiarstwie figurowym czy w tańcu towarzyskim - wszelkie błędu i plusy są widoczne choćby nie wiem jakie małe były. CO zaś w podsumowaniu - jeśli to jest to https://www.boc24.de/p/compel-cr-800-herren/181116/?q=pedale%20cfp to masz przyzwoitego crossa z przyzwoitym osprzętem - moim zdaniem jako góral sie nie nadaje ale do lekkich rajdów z grubsza oponka dasz radę - ino popraw technikę pedałowania i wytrzymałość (idzie zima trenuj biegi i rozciągaj się) - tu tkwią olbrzymie rezerwy a nie w sprzęcie - jeśli zawodzisz choć masz rower dobry to nie technika jest zła tylko Ty sam. Odnośnik do komentarza
Rashid Opublikowano 29 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Tak, to ten rower, niestety na teren się nie nadaje, warzy prawie 16kg regularnie biegam i jeżdżę do pracy rowerem codziennie 25km. od trzech tygodni siedzę i szukam roweru. niestety można dostać świra jest tyle modeli i zawsze czegoś w nim brakuje. ciężko znaleźć taki który będzie miał sztywne osie, 29" i geometrie sportową puki co myślę o tych modelach byłbym wdzięczny za opinię i sugestie https://supersportowy.pl/mtb/2569-cube-reaction-pro-blackred.html#/127-rozmiar_ramy-19 http://www.markowerowery.pl/rower-scott-scale-970-2018-4752.html https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-9/p/23165/?colorCode=greydark Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Cube są fajne ale cholernie ciężkie - niestety bo sam bym jakiegoś kupił. Sprawdź sobie jeszcze: Kross Level 8.0 / Kellys Gate 50 / Merida Big NINE 600 / Canyon / ROSE Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Kellys Gate 50/70/90 albo Accent Peak SLX na nowej ramie ze sztywną osią. Nie ma raczej nic lepszego w tym budżecie. Jeśli ktoś akceptuje rowery bez sztywnych osi to są jeszcze ten wspomniany Cube Reaction, Merida Big Nine Lite, wspomniany Trek X-Caliber i Rose Count Colo i może Canyon Grand Al. No i jest jeszcze taki Triban za 5k:https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8405438.html Odnośnik do komentarza
Rashid Opublikowano 29 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 Dzisiaj byłem przymierzyć Kellys gate 70. Ma trochę lepsze Piasty od CUBE REACTION, ale to chyba nie będzie dla mnie dobry rower. Przymierzałem też X-CALIBER 9 i jestem pod wrażeniem, ale muszę trochę ochłonąć i przemyśleć bo to jak dla mnie spory wydatek 4400 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 W Kellys masz ramę ze sztywną osią i amor ze sztywną osią. Amor z bardzo dobrym tłumikiem Motion Control z blokadą skoku z manetki. Szybkozamykacze RockShoxa kosztujące po 200 każdy. Normalny wkręcany suport BSA a nie żaden PressShit. Bardzo dobry napęd SLX z normalną korbą SLX 36x26. Rozsądne koła na piastach maszynowych i heble Alivio. Natomiast pytanie czy odpowiada Ci geometria. Z kolei wiele osób chwali X-Caliber, więc może jest to dobry wybór. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 To ja dorzucę jeszcze do przemyślenia - słyszałem że Trek ma słabe koła, szybko się centrują przy ostrzejszej jeździe. I generalnie jest to pierwszy element jaki ludzie w nim wymieniają. Natomiast geometria jest podobno świetna i większości osób pasuje. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Że Trek ma beznadziejne koła to powszechna wiedza. A w X-Caliber mają jeszcze niestandardowe piasty, których nikt inny nie produkuje. Odnośnik do komentarza
Rashid Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 No właśnie mam dylemat i zastanawiam się nad tym co lepiej wziąć Kellys Gate 70 2018-4300zł Trek3 X-caliber 9 2019-4400zł O co chodzi z tymi piastami? (Jutro jadę jeszcze przymierzyć Accent Peak SLX) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Piasta w X-Caliber to Boost 141. Amerykański wynalazek, który mało kto wspiera. Jak piasta padnie, może być problem z zakupem czegoś na zamianę.http://reviews.mtbr.com/marin-pine-mountain-1-and-new-141x9mm-boost-qr-standard/2 Tak z mojego doświadczenia jak coś jest niestandardowe to się pierwsze psuje i jest z tym ból głowy. Dlatego zawsze sugeruję unikać niestandardowych a już jak ognia, jednorazowych rozwiązań. Z tego co pamiętam to np. Elle się boleśnie o tym przekonała. Kupiła standardowe koła do swojego Gianta, który okazało się że zrobił ramę nie trzymającą standardu szosowego i władował tam koła na niestandardwoych piastach.To samo dotyczy też korb. Amerykańscy producenci lubią wpieprzać amerykańskie, czasami badziewne wynalazki. W moim rowerze mtb, musiałem wyrzucić sprawiający nieustające problemy suport SRAM GXP i ich badziewną korbę i założyć Shimano. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Tak jeszcze w kwestii porównania amorów. RockShox Judy w X-Caliber to jeden z najbardziej budżetowych amorów RS, chodzący po 150-200 Euro, z przestarzałym tłumikiem TurnKey. Recon Gold RL w Gate 70 ma dużo lepszy tłumik Motion Control, więcej możliwości dopasowania i jest sporo lżejszy i dlatego też kosztuje dwa razy więcej. Odnośnik do komentarza
Rashid Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Tak jeszcze w kwestii porównania amorów. RockShox Judy w X-Caliber to jeden z najbardziej budżetowych amorów RS, chodzący po 150-200 Euro, z przestarzałym tłumikiem TurnKey. Recon Gold RL w Gate 70 ma dużo lepszy tłumik Motion Control, więcej możliwości dopasowania i jest sporo lżejszy i dlatego też kosztuje dwa razy więcej. Piasta w X-Caliber to Boost 141. Amerykański wynalazek, który mało kto wspiera. Jak piasta padnie, może być problem z zakupem czegoś na zamianę. http://reviews.mtbr.com/marin-pine-mountain-1-and-new-141x9mm-boost-qr-standard/2 Tak z mojego doświadczenia jak coś jest niestandardowe to się pierwsze psuje i jest z tym ból głowy. Dlatego zawsze sugeruję unikać niestandardowych a już jak ognia, jednorazowych rozwiązań To samo dotyczy też korb. Amerykańscy producenci lubią wpieprzać amerykańskie, czasami badziewne wynalazki. W moim rowerze mtb, musiałem wyrzucić sprawiający nieustające problemy suport SRAM GXP i ich badziewną korbę i założyć Shimano. właśnie o takie porównanie mi chodziło. w życiu bym o tym nie pomyślał. bardzo dziękuję Jajacek, a możesz kilka słów jeszcze o tym Accent Peak SLX powiedziec? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Bardzo dużo ludzie jeździło na starym Peak bez sztywnej osi. Bo sprzedawali same ramy więc można było złożyć co się chce a ramy miały rozsądną wagę 1750 gram. Stary Peak SLX za 4999 tez był bardzo dobrą ofertą. Moja koleżanka ma taki. Nowy Peak ze sztywną osią wazy ok. 1800 gram co jest wynikiem przyzwoitym. A osprzęt możesz sobie porównać. Na tym poziomie cenowym nie ma jakichś wielkich różnic między producentami poza osprzętem i gwarancją. To są jednak nadal takie rowery rekreacyjne plus. Dopiero od 6-7k różnice robią się istotne. Topowa rama aluminiowa Specialized Chisel, waży 1350 gram, podczas gdy większość ram innych producentów waży 2000-2200 gram. A to już jest bardzo duża różnica. Odnośnik do komentarza
Rashid Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 dzięki wielkie Panowie!! szczególnie Jajacek bo dałeś mi najwięcej do myślenia :D teraz to już zostały dwa xcaliber i Accent, jutro jadę do sklepu zrobić przymiarkę. Czuję że będzie to ciężki orzech do zgryzienia i ciężko będzie wybrać Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się