Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 No a z tym Cube attention ? Warto dopłacić do wersji SL i jaka ogólnie jest różnica ? Nie znam się zbytnio na oznaczeniach i nazwach tych komponentów, które lepsze itp. Odnośnik do komentarza
brachol Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Wersja SL ma powietrzny amor z możliwością ustawienia twardości pod konkretną osobę - ale serwis droższy jak pisał Jacek. Attention na przełożenia 3x10 Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Ja ważę na ten przykład 65kg i sprężyna w moim XCR ugina się tylko na dużych nierównościach, dlatego następny amor chcę powietrzny. Pal licho te 3 stówy rocznie za serwis, ważniejszy jest komfort i wygoda :) Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 W sumie racja 300 na rok to przecież prawie nic. A więc chyba attention SL będzie dobrym wyborem jak dla mnie. Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Chociaż cena attention sl to w sumie prawie to samo co ten kellys gate 50, polecany na początku. A gdyby tak jakiś fachowiec porównał oba te rowerki pod względem technicznym? Byłbym bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 A i co do wcześniejszej wypowiedzi jajacka, ja na rowerku jeżdżę bardzo dużo, bez roweru czuję się jak bez ręki, wiem bo mój stary jest w serwisie (padł support a przy odkrecaniu korby zerwał się gwint) i do tego nie jeżdżę spokojnie, każdy wybój traktuje jako hopkę a na spowalniaczach na ulicy przyśpieszam żeby wyskoczyć, dlatego nie jestem raczej przeciętnym rowerzystą który nie podnosi nawet dupy z siodełka bo mu się nie chce :p Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 A jeszcze przy okazji zapytam. W jakim okresie sklepy robią sezonowe przeceny na rowerki ? I jeśli znacie jakąś stronkę z dobrymi cenami lub jakieś rowerki na wyprzedaży to bardzo proszę o udostępnienie. Odnośnik do komentarza
brachol Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Teraz są przeceny ale podobno w tym roku nie za wiele modeli zostało Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Dużo piszecie, ciężko nadążyć :)Przeceny już się zaczęły.@KrzysiekWSądzę że Twoje kiepskie doświadczenia wynikają z bardzo kiepskiego roweru. Ja też z 29 cali zaczynałem od takiego. Spec Hardrock na v-brake. Ważył chyba 14,5. Geo rekreacyjna. Koła tragiczne, piasty ledwo się ruszały. Zimą jak to v-brake nie hamował tylko się ślizgał. Korba jakaś podła Suntoura na kwadrat. Tragiczny osprzęt Altus+Acera. Opony kobyły drutówki. Chamski pseudouginacz Suntoura XCT. 30 km tym rowerem to była na początku męka i wyzwanie, również przez braki w technice. Zwrotnośc też kiepska. Doszedłem do tego że dawałem nim radę zrobić 50-60 km ale było to wyzwanie jak 120 na szosie. Przez ten rower kompletnie nie mogłem zrozumieć czym tak się ludzie jarają tym mtb. Przecież taka jazda po chaszczach jest do d. Trzęsie, kregosłup, plecy i nogi bolą, ledwo to do przodu jedzie, co to za radocha? Nie mogłem pojąć.No i dałem się namówić w zaprzyjażnionym sklepie na wzięcie na testy dwóch rowerów. Wysokiej klasy HT i fulla. Na moim Hardrocku nie byłem w stanie nadążyć za moim młodym jadąc po lesie. A na tym karbonowym HT nastąpiło wielkie WOW!!! Odpalał jak rakieta. Młody nie dawał rady, błagał o litość. Zupelnie inna amortyzacja, zwrotność, szybkość, zjazdy, pdjazdy, wchodzenie w zakręty.Porozmawiałem z chłopakami w sklepie, trochę mi wytłumaczyli i po pewnym polowaniu kupiłem obecny rower, używany, za 3k. Nie był to najlepszy zakup bo jeszcze sporo w niego trzeba było włożyć. Ale miał najważniejsze dla mnie cechy. Wagę, trochę poniżej 12kg, w miarę agresywną, sportową geometrię, bardzo dobry amor powietrzny Fox, napęd SLX/XT 2x10 i dobre hamulce XT. Od czasu jego akupu jedyne co w nim zmieniłem to prawą manetkę na XTR i przednią przerutkę na XTR. Koła mam takie jakie były w komplecie, 2kg, jeżdżę na dętkach. Opony zmieniłem na trochę cieższe ale szersze 2,3 cala. Nie są lekkie ale dzięki większej szerokości dają większy komfort i lepszą przyczepność. Zmieniłem mostek na dłuższy i z lekko ujemnym katem, żeby uzyskać bardziej agresywną i dłuższą pozycję, po to żeby bardziej dociążyć przednie koło na podjazdach i być bardziej stabilnym na zjazdach.Dalej już nie chcę go upgrade'ować bo planuję go sprzedać i kupić inny. Ale spokojnie mógłbym zejśc w pobliże 11kg na lżejszych, bezdętkowych kołach z lżejszymi oponami. Na zimę mam drugi komplet kół, z zimowymi oponami z bardziej agresywnym i bardziej przyczepnym bieżnikiem.Ogólnie jest to bardzo dobry rower i daje dużą przyjemność z jazdy. Ale równie ważne jest żeby wiedzieć gdzi takim jeździć. Ja mam pod nosem ogromną Puszczę Kampinoską. I tam jet mnóstwo miejsc do jazdy, chociaż leśnicy nas czasem ganiają za jazdę poza szlakami.Natomiast w kwestii amora powietrznego. Nie jest on IMo niezbędny. Przyzwoity olejowo-sprężynowy (ale nie Suntour) też nieźle amortyzuje. Natomiast powietrzny możesz dopasować pod swoją wagę i jak dobry wyregulować low speed compression tak, żeby dobrze wybierał małe nierówności. Więc komfort i płynność jazdy rośnie, tym bardziej im agresywniej i szybciej jedziesz w porównaniu do olejowo-sprężynowego. Wkłada też jakby koło w nierówności dając lepszą przyczepność.@RowerzykCube Attention SL ma amor powietrzny. Jeśli Ci nie szkoda 300 rocznie to jest dobrym wyborem. W ogóle poniżej 4k cięzko znaleźć rower ze sztywnymi osiami. W zeszłym roku nie było chyba żadnego w tym budżecie.Sztywna oś daje kilka rzeczy. W nowych rowerach piastę Boost, szerszą a co za tym idzie sztywniejszą. Dającą lepszą linię łańcucha w napędach 1x, możliwość założenia szerszych opon (rowery 27,5+ na dwa rodzaje kół 27,5+ i 29), powtarzalność względem klocków hamulcowych, większą sztywnośc w jeździe w stójce pod górę, lepszą przyczepnośc i prowadzenie w zakrętach. Redukuje możliwosć poluzowania się przedniego koła (zdarzyło mi się da razy). Daje możliwość zbudowania ram z krótszymi tylnymi widełkami, co daje lepszą zwrotnosć w zakrętach i mozliwość bardziej agresywnej jazdy. Pamiętajmy też że większosć kół o dpoziomu dobrych za 1,5k , jest produkowanych prawie wyłącznie pod szywne osie. W modelach wyścigowych standard QR (quick release czyli szybkozamykacz na szpilkę) praktycznie w ogóle wyginął. i sądzę że w niedługim czasie będzie dostępny tylko w tanich rowerach do rekreacji. To jest też upsale biznes. Kto ma lepszy rower, może wystartuje na maratonie czy pojedzie w góry czy na jakiś zorganizowany wyjazd a co za tym idzie, będzie wiecej wydawał w rowerowym sklepach. Więc warto nawet trochę tańsze rowery wyposażyć w te technologie.Cube Attention i Attention SL mają napęd 3x10. I bardzo dobrze. To są rowery uniwersalne do wszystkiego. Dawno temu były rowery nazywane ATB. All Terrain Bike. I to są właśnie tego typu. Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Aż miło się czyta twoje wypowiedzi, tyle się można dowiedzieć, że aż chce się zadawać pytania. W sumie to już chyba wszystko mi się rozjaśniło, ale zapytam jeszcze, czy uważacie, że jest szansa, że w następnym sezonie sztywna oś stanie się standardem w rowerach z przedziału 3tys? Bo jeśli tak to jeszcze się pomęcze na starym rumaku i zobaczę co przyniesie wiosna. :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Nie sądzę jeśli chodzi o sztywną oś. Mamy poniżej 4k chyba jeden taki rower i to po przecenie. I może z 1czy 2 by można jeszcze było znaleźć. Ostatnio była raczej tendencja że nowe modele oferują za tyle samo pieniędzy mniej niż 1-2-3 lata temu. Inflacja rowerowa i światowa. Odnośnik do komentarza
krzysiekw Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 @Jacek Może być tak jak piszesz i to przez obecny rower patrzę w stronę mniejszego koła ;) W zasadzie najbardziej mi przeszkadza amor i rama, koła są na piastach Shimano, jakieś tanie ale kręcą się zaskakująco gładko. Napęd 3x9 pełne Alivio, z tyłu starszy model Deore. Jakby nie waga i słaby amorek to pewnie bym nawet nie myślał nad zmianą. Jeszcze co do Cube gdyby miały napęd 2x10 to sam bym się do nich przymierzył. @Rowerzyk Tak jak pisze Jacek z roku na rok osprzęt coraz słabszy, a ceny w górę i dopiero na wyprzedażach idzie coś upolować. Ale Ty już zdaje się wybrałeś :) Odnośnik do komentarza
brachol Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Co do modeli na następny rok to powoli już się pojawiają w sklepach (stąd przeceny żeby pozbyć się tegorocznych modeli) Odnośnik do komentarza
Rowerzyk Opublikowano 5 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 W takim razie nie ma już na co czekać, biore tego cuba, raczej w wersji sl na 29" i zobaczymy jak się sprawdzi. Widzę, że z prostego tematu zrobiło się nam tutaj przyzwoite źródło wiedzy. Dziękuję wszystkim za poświęcony czas i podzielenie się wiedzą. Odnośnik do komentarza
Yacko Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 Jak się dobrze poszuka to za niewiele ponad 4 tys mozna już kupić Cube Reaction pro ze sztywną osią z tyłu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się