Skocz do zawartości

MTB do 4000


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie kochani

Potrzebuję niemałej pomocy za którą bardzo byłbym wdzięczny. A dokładniej planuję zakupić hardtaila z budżetem do 4000 zł, z tym, że wymagałbym od niego aby posiadał:

- Najważniejsze dla mnie to dobry napęd ( nie zależy mi na wadze, a bardziej na wytrzymałości i jakości ) dlatego myślę, że półka alivio, deore wystarczy

- Sztywną oś z przodu ( z tyłu mniej ważne ale dobrze jakby była )

- Całkiem porządny amortyzator, powietrzny lub olejowy

- Kwestia kół czy 27,5 czy 29 jeszcze do rozpatrzenia

- No i w sumie to tyle

Jeśli znacie jakieś propozycje sprawdzonych rowerków, spełniających te wymagania, to bardzo mi pomożecie.

Odnośnik do komentarza

Gate 50, ciekawa opcja, niezbyt podoba mi się jedynie malowanie, bardziej celowałem w czarny mat, bez żadnych takich białych wstawek i napisów, dlatego byłbym wdzięczny za jakieś dodatkowe propozycje, chociaż szczerze mówiąc to nie wiem czy znajdzie się coś na poziomie wspomnianego kellysa w tej cenie.

A tak przy okazji, czy waszym zdaniem koła 29 cali dla niziołka o wzroście 170cm, nie są po prostu zbyt duże i czy nie powinienem szukać w takim wypadku 27,5? Czy to nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza

A pro po rowerów Kellys Gate i Thorx. Przeczytałem ostatnio że te modele wymuszają na użytkowniku siłową jazdę, a spowodowane jest to kątem rury podsiodłowej który wynosi 71* podczas gdy w większości mtb jest to kąt 73* Czy ktoś z użytkowników tych rowerów może potwierdzić, bądź zaprzeczyć? Dla osób lubiących jeździć kadencyjnie może być to problem. A druga sprawa to waga. Model Gate 30 waży podobno w okolicach 13,5kg dokładając do tego pedały i bidon osiągamy już 14kg - niemało.

Sam powoli się rozglądam za jakimś mtb, dlatego pozwoliłem sobie włączyć się do tematu ;) Na chwilę obecną myślę nad taką konfiguracją: powietrzny amor, koła 27,5 - wiem, wiem 29 lepsze ale ja nie chcę ;) napęd 2x10 ( a może 1x11 )  i waga 12 do 12,5 kg

Odnośnik do komentarza

Bardzo mnie cieszy, że włączyłeś się do tematu, im więcej osób tym lepiej, lecz nasze wymagania troche się mijają, mi nie zależy zbytnio na wadze ( różnica 1 lub 2 kg dla ciebie to pewnie dużo, a dla mnie nie ma to znaczenia, przy większej wadze przynajmniej lepszy trening nóg ). Dlatego myślę, że teraz zrobi się tu mętlik i nie otrzymam odpowiedzi, zresztą już jedno moje pytanie zostało pominięte xd.

No ale czytałem dużo forów i chyba w każdym przypadków tak było, że temat zbyt szybko się zmieniał.

Odnośnik do komentarza

Może się mylę ale nie sądzę żeby kąt rury podsiodłowej miał wpływ na styl jazdy. Ten kąt wpływa na wirtualną długość górnej rury. Przesuwasz siodło odpowiednio tak żeby się znaleźć w optymalnym położeniu biomechanicznym. Kąt będzie ewentualnie IMO tylko zwiększał lub zmniejszał reach. Albo będziesz bardziej wyciągnięty jak w geo sportowej albo mniej jak w rekreacyjnej w Cube. Porównanie dla 17-17,5 cala:

 

Cube Attention, kąt rury podsiodłowej 74, kąt główki ramy 70, górna rura horyzontalnie (wirtualna) 580

Kellys Gate, 71, 71,2, 600

Kross Level B 72,5, 70,5, 590

Trek Procaliber 72,5, 69,5, 599

Trek X-Caliber 72,5, 69,3, 598

Romet Mustang 29 74, 71, 585

Cube Analog 74,70, 580

Merida Big Nine 73,70, 590

Merida Big Nine Lite 73,5, 70, 605

 

Specialized Chisel (którego kupno rozważam) 74, 69,8, 594

Specialized Crave (mój. Cyborga i Arka z którymi jeżdżę) 74,71, 603

Specialized Epic HT (Foxa z którym jeżdżę)  73,5, 71, 593

 

Natomiast mówię Ci Krzysiek nie idź ta drogą, jak mówił klasyk. Nie kupuj 27,5. Zanim kupisz, przetestuj. A jak nie masz możliwość, weź flaszkę i przyjeżdżaj do mnie do Warszawy. Dam Ci okazję przetestować 27,5 i 29 :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o wagę to nie wynika ona z niczego. Rower 12kg ma zwykle oprócz innych komponentów lepsze, lżejsze koła. W kolarstwie mtb jazda jest typowo interwałowa gdzie ciągle się przyspiesza i zwalnia. Przy takim rodzaju jazdy waga kół, jak i waga całego roweru ma kluczowe znaczenie. Lżejszy rower na lżejszych kołach znacznie szybciej, zrywniej przyspiesza co przekłada się na jakość jazdy.

 

Porównując pewne poziomy

Rower za 2k to zwykle 14,5-15kg, z kołami ważącymi 2,5kg, na oponach ważących 800 gram każda, Dętki 200 gram. Czyli mamy 4,5kg w kołach, rama takiego roweru waży zwykle 2,2-2,5 kg. Amor 2,5-3kg kg,

 

Rower z 4k to zwykle ok. 13-13,5kg. Z czego koła ok. 2kg jeśli przyzwoite, opony 600-650 gram, amor powietrzny typu RS Recon Silver 2kg

 

Wyścigowy alu za 5-6k to zwykle waga 11,5-12kg. Koła 2kg, opony 550-600 gram, amor 1600-1800 gram, Recon Gold, Reba, opony bezdętkowe na mleku, lżejszy wyższej klasy napęd,

 

Wyścigowy karbon za 10k to zwykle 10,5-11kg, koła 1700-1800 gram, lżejsze opony bezdętkowe na mleku

 

Wyścigowy karbon, customizowany za 15-20k waży 9,5-10kg i ma lekkie koła 1500 gram, super wycieniowane opony bezdętkowe na mleku

 

Wyścigowy karbon zawodowca za 40k, waży 8-8,5kg i ma koła 1200 gram, niemal każda część karbonowa i zdrapany lakier żeby oszczędzić 100 gram :)

Odnośnik do komentarza

Miał sztywną oś z przodu i z tyłu? W takim razie może znalazłby się gdzieś z 17 roku, no i pewnie byłby tańszy.

A co do tej wagi komponentów, piszesz, że na przykład, lżejsze koła są lepsze, ale są lepsze tylko dlatego, że są lżejsze? Czy również jakościowo i wytrzymałościowo też są lepsze? Bo w sumie to nie mam zamiaru się ścigać i chyba nie ma sensu dopłacać ileś tam tysięcy tylko po to aby przyśpieszyć lub zwolnić o pół sekundy dłużej :P

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...