Skocz do zawartości

Zakup roweru i potem wymiana ramy - warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam okazję kupić używany rower Cube Attention SL z mmoim zdaniem dobrym osprzętem tylko nie do końca odpowiadam mi w tym rowerze pozycja. I tak się zastanawiam czy warto kupić taki rower z ewentualnym zamiarem zmiany ramy na inną o bardziej sportowej geometrii czy taka zabawa nie ma sensu? Na plus takiego rozwiązania jest to, że rower jest niewiele jeżdżony (max 1000 km) i w dobrej cenie.

Podpowie ktoś czy warto się w takie coś bawić?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jeżeli sam się nie bawisz w serwis, to może być kosztowna operacja, nie wiem dokładnie ile by serwis zaśpiewał, ale pewnie kilka setek by wyszło, jak nie lepiej.

Może wystarczy mostek obniżyć, ewentualnie obrócić ? Jeżeli pod mostkiem są podkładki (a zwykle są), to się je zdejmuje i zakłada powyżej mostka. Jeżeli mostek jest założony z wniosem (tak to się pisze ?) do góry (a zwykle tak jest), to się go zakłada odwrotnie.

Obydwa rozwiązania obniżą pozycję bezkosztowo.

Odnośnik do komentarza

Pytanie jaką ramę chcesz kupić. Nie ma wiele sensownych ram na rynku w wolnej sprzedaży. Załóżmy że kupisz Accent Peak, starszy model bez sztywnych osi. Nie pamiętam czy 600 czy 700 zł. Przeniesiesz amor. Heble w Attention są podłe. Koła też. Przenieść oczywiście można. Napęd jest w porządku ale to nie jest nowoczesny napęd mtb tylko taki trochę trekkingowy z potrójną korbą. No i używany. To nie jest klasyczny rower mtb tylko rower wielozadaniowy. Do mtb raczej napęd 2x lub 1x z przerzutką ze sprzęgłem. Na zdjęciu tylna przerzutka np. w modelu 2017 nie ma sprzęgła. Osobiście jestem zdania że jak coś budować to płaci się więcej ale ma się dokładnie to co się potrzebuje. Więc pytanie czy wiesz jakie masz potrzeby.

Odnośnik do komentarza

Oj, musiałby być naprawdę w świetnej cenie, żeby się opłacało. Oczywiście zależy, jaki masz wzrost. U mnie takie przedsięwzięcie było niemożliwe do wykonania, bo w grę wchodziły nie dość, że ramy nowe, to mocno wiodących producentów. Druga rzecz - możliwe, że trzeba doliczyć koszt suportu, natomiast z drobiazgów: linek oraz pancerzy.

No i trzecia, najważniejsza - masz na tyle doświadczenia, aby stwierdzić: "tak, rama o takiej geometrii to jest dokładnie to, czego szukam!"? Bo dla mnie połowa ram wygląda tak samo (poza oczywiście kolorami i jakimś tam designem, które nie mają żadnego znaczenia), a cyfry potrafią się różnić o 1-2cm, czasem mniej. Na oko wydaje się, że to mało, potem okazuje się, że w skrajnych przypadkach to w ogóle dwa różne rozmiary ram, natomiast w tych subtelniejszych nagle komfort zmienia się nie do poznania.

Odnośnik do komentarza

Tak myślałęm o zmianie ramy pod kątem mniejszej bo ta w tym rowerze jest na granicy a nawet lekko za duża a przy okazji może się uda znaleźć jakąś fajną używaną. Co do zmiany to większość części przełożę sam albo i wszystko ale biorę pod uwagę koszty takiej zamiany.

Chyba jednak poszukam innego roweru. ;(

Odnośnik do komentarza

Jeżeli tylko lekko za duża, to można skrócić mostek o 1cm i zmienić sztyce na taką bez offsetu to da kolejne 2cm. Jak to rower dobrego znajomego to póki nie sprzeda możesz spróbować zaopatrzyć się w takie części używane co by było taniej i przetestowac, a jeżeli nie to tak jak Jacek pisał jeżeli ten rower ci odpowiada to szukaj ramy accenta lub Force i przekalkuluj czy ci się to opłaca. Póki nie znajdziesz ramy to nie warto się w to pakować.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...