Skocz do zawartości

problem z przednim kołem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem nowy rower kross level 4.0 29" 2018r. trzeba było skręcić bo kupiłem przez internet. Mam pytanie czy może coś zle robie z przykręceniem przedniego koła. gdy kręcę kołem trze mi o hamulec tarczowy i ewidentnie "bije" na boki jednym momencie  jakby było scentrowane. Rower ma przejechane ZERO km.     

Odnośnik do komentarza

To że trze o tarcze to normalne, sprawdź czy koło jest dobrze obsadzone, poluzuj zacisk, wciśnij klamkę hamulca i jednocześnie dokręć zacisk. I nie powinno już trzeć, jeżeli będzie dalej tarło, to musisz sprawdzić czy tarcza aby nie jest krzywa.

Uważaj tylko by nie wcisnąć klamki na zdjętym kole, bo się tłoczki wyciągnął i będzie lipa :-(.

 

 

Jeżeli dobrze obsadzone koło bije na boki to trzeba je wycentrować lub dać komuś do centrowania.Jezeli bicie jest tylko w jednym miejscu to powinieneś sobie sam poradzic, zerknij na jutube filmik szajbajka o centrowaniu, lub innego rowerowego jutubera.

 

Tu stanę trochę w obronie Krossa bo to niekoniecznie może być wina ich jakości, a tego jak firmy kurierskie obchodzą się z ich towarem (czy innych firm kurierskich) w drodze z magazynów do sklepów, lub ze sklepu do klienta. Widziałem kilka razy jak DHL dostarczał rowery do sklepu w moim miescie, karton na kartonie, jeden pionowo, drugi poziomo, trzeci w poprzek, i tak ułożone kilkanaście sztuk, mało się kolesiowi z paki nie wysypały jak ja otwierał by wystawić moje palety.

 

Wysłane z mojego TA-1024 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ja z kolei o tyle obronię Krossa, że nie wiem, jak bardzo Spec czy Trek przykładają się do swoich rowerów za mniej niż 3k. To jest tak samo, jak z tymi Fulcrumami - przed kupieniem tych kół przeze mnie pisałeś Jacku, że to super firma, a po zakupie i kilku moich postach, zacząłeś powtarzać, że "what you pay is what you get" i gdzieniegdzie na forum o tym, że dopiero od pewnego momentu Fulcrumy są porządnymi kołami. Po prostu tak się zdarza w tanich (niekonicznie tanich dla przeciętnego użytkownika) modelach i koniec.

Co do bicia, najpierw trzeba dobrze ustawić sam zacisk - jak jest krzywo, to też będzie tarło (nie w jednym miejscu, ale też ma to znaczenie). Z doświadczenia widzę, że nowe rowery nie są skręcane według linijki i poziomicy ;) Nie wiem, co dostaje się za 5-10 tysięcy, ale tak jak pisałam powyżej - za 3-4 tysiące nie przykładają się do tego z jakąś przesadną atencją i a to przerzutka na haku za nisko/wysoko, a to właśnie hamulce nie w tym miejscu. Normalna rzecz i nie ma się co bulwersować, tylko trzeba naprawić lub oddać do serwisu.

Odnośnik do komentarza

Po rozmowie z kilkoma sprzedawcami Krossa i Rometa, mam już do tych firm coraz mniej przekonania. Szczególnie jeśli chodzi o koła w obu i lakier w Romecie.

 

Co do Fulcrum to nadal twierdzę że są to solidne koła. Natomiast bywa że są niestety jakieś niedoróbki, szczególnie w tańszych modelach. Nie wiem czy to kwestią tego gdzie są produkowane czyli kontroli jakości czy czegoś innego. Bicia w żadnym nowym kole Fulcrum nie spotkałem. Ale nie do końca prawidłową ilość smaru w piastach tak.

 

Spec czy Trek też nie mają jakichś specjalnie dobrych kół w tańszych rowerach. Natomiast te, ktore Spec produkuje określiłbym jako przyzwoite. Te z górnej półki z jakimi miałem do czynienia jako wyśmienite. Ale tam są tylko obręcze Speca, reszta to części DT Swiss.

Odnośnik do komentarza

Ze sprzedawcami Treka i Speca nie ma natomiast co rozmawiać, bo oni mają Ferrari wśród rowerów i wierzą w to bardziej niż księża, których spotykałam w swoim życiu :D

 

Co do bicia w Fulcrumach, jeszcze się nie wypowiadam ostatecznie, bo u mnie nadal z tarczami jest mały problem, mimo że są proste i trudno na CL przykręcić je krzywo. Będę jeszcze rozkminiać. Natomiast, jak pisałam, przeciągnięte koło już było.

 

Nie chodzi jedynie o koła. Ogólnie nie znam żadnej - nie tylko rowerej - firmy, która przykładałaby się tak samo do swoich tanich produktów, jak i do tych drogich. Co sam zresztą wielokrotnie zauważałeś, odradzając ludziom zakup nowych Speców za 3k i to nie tylko z uwagi na gorsze podzespoły.

Odnośnik do komentarza

Zadzwoniłem do firmy Kross tam skierowali mnie do sklepu gdzie kupiłem rower czyli trekking24.pl .

 

W sklepie powiedzieli mi, żebym oddał rower do serwisu Kross zapłacił za naprawę wziął fakturę na ich firmę a oni zwrócą mi koszta które poniosę. Chociaż tyle dobrego, bo myślałem, że będą przepychanki. 

 

Dzięki Nath147 za rady , filmiki obejrzałem ale nie jestem na tyle doświadczony i nie mam sprzętu by robić takie naprawy. więcej szkód bym narobił. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...