Skocz do zawartości

oś 130mm do ramy w standardzie 135mm


Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie roweru odkryłam, że Giant walnął dziwną rzecz - do klasycznej szosy zastosował rozstaw tylnych widełek 135mm, wskutek czego oba posiadane przeze mnie komplety kół nie pasują (zresztą z tego, co widzę, te dostępne w sklepach też się nie nadają).

Mam DT Swissy R1900 oraz Mavic Aksium (oczywiście cały czas mówimy o mocowaniu na QR). Czy ktoś wie, co mogę zrobić, aby jakimś przystępnym kosztem przystosować je pod obecny rower? Widziałam, że są jakieś adaptery, ale po pierwsze nie wiem, jakie dokładnie miałabym kupić, po drugie są horrendalnie drogie (ponad 100zł do każdego koła to lekkie przegięcie). Drugie rozwiązanie to po prostu wymiana osi na dłuższą. Pytanie, czy mogę to zrobić ot, tak, czy jednak nie jest to aż takie oczywiste, jak się może wydawać na pierwszy rzut oka?

Można ostatecznie niby ścisnąć tylne widły szybkozamykaczem, ale że nie jest to Triban z dożywotnią gwarancją na ramę, jakoś wolałabym nie ryzykować pęknięcia ;)

Odnośnik do komentarza

Ja widać dziesiątki pseudo standardów i problemów. Generalnie w szosie standardem tylnej osi było 130mm a w mtb/przełaju 135mm. Potem pojawiły się dziwolągi. Sztywnie osie, gravele, itd, itp. Wsadzenie do tego Gianta osi 135 to kompletna porażka. Nie mam pojęcia jak pomóc. Może zadzwoń do serwisu Wertykala. Oni są kumaci i może coś doradzą. Normalnie to należałoby przepleść koła na piasty od mtb/przełaja. Co tanie nie jest. To te adaptery po 100 wydają się tańszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza

Ja może coś wyjaśnię, bo chyba się zrobiło zamieszanie. Mam Gianta Anyroada z Fulcrumami - jest to gravel z hamulcami tarczowymi. I koniec. Temat chwilowo zamykamy, zapomnijcie o jego istnieniu ;)

 

W tym temacie na scenie pojawia się rasowa szosa - przypadkiem też produkowana przez Gianta, jednak jest to Liv Avail. No dobra, dla kobiet, ale jednak szosa, opon szerszych nie mieści, wszystko inne ma jak szosa, tradycyjne hamulce, więc po kiego diabła rozstaw tylnej osi 135mm?! Jak pisałam na wstępie - mam dwa komplety kół typowo szosowych, więc nawet zakładając ich sprzedaż, nie bardzo widzę szansę kupienia czegoś w zamian, bo każde systemowe obręczowe koła do szosy mają piasty 130mm.

Czyli rozumiem, że innej opcji niż zakup adapterów nie ma i nie da się wymienić osi? Przeplatanie kół, za które dałam 300-350zł jest totalnie bez sensu.

 

Wertykal ma pojęcie o Mavikach i DT Swissach? Myślałam, że oni są od Fulcrumów.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...