Skocz do zawartości

Rower do dojazdów do pracy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stoję przed wyborem roweru, którego głównym przeznaczeniem mają być dojazdy do pracy. Byłem już praktycznie zdecydowany na rower miejski (spodobał mi się gazelle orange 8), ale ostatnio wyskoczyła mi zmiana miejsca zamieszkania i plany trochę się zmieniły. Na chwilę obecną po relokacji, najbliższa i najprostsza dla mnie trasa wiedzie przez las, droga to częściowo płyty, częściowo zwykła ubita ziemia (albo piach jak jest sucho, bądź błoto jak popada) z dość sporą jak dla mnie różnicą wysokości (w jedną stronę z górki, spowrotem podjazd). I tak się zacząłem zastanawiać i mam w sumie mętlik w głowie :) co tu wybrać, żeby było uniwersalnie, wygodnie i mało awaryjnie.

Tak jak ja to widzę do wyboru mam:

- jakiś rower crossowy, najlepiej sobie poradzi chyba z jazdą z góry i pod górę przez las

- zostać jednak przy rowerze miejskim, może tylko grubsze opony coby nie poszły na kamieniach?

- może trekking, wyposażony jak miejski, a może trochę lepiej sobie poradzi w terenie

- może zainwestować we wspomaganie elektryczne? napewno pomogłoby z podjazdami, mniej mokry bym dojeżdżał; pytanie tylko jak z wytrzymałością takiego napędu na warunki atmosferyczne?

 

jesli chodzi o parametry moje i trasy:

- budżet to przyjmijmy do 5k normalny rower, do 10k elektryk

- trasa to jakieś 7km przez las, ok 150m przewyższenia, bądź 10km jakby się zmusić i jechać ulicą

- planuje jeździć cały rok, a przynajmniej tyle ile się da - podjazdy po ośnieżonej trasie pewnie szybko mnie zmęczą, ale to Trójmiasto i słyszałem że śnieg tu krótko leży jeśli już jest wogóle :)

- 175cm, 70kg

 

byłbym wdzięczny za porady, jaki typ roweru w mojej sytuacji byście wybrali? i ewentualnie jakieś konkretne propozycje , które mógłbym obejrzeć na żywo i się przymierzyć

Odnośnik do komentarza

Jeżdżę rowerem miejskim (Gazelle Orange C8 -- test jest na blogu Łukasza) jest to rower do miasta i tam "czuje się" najlepiej. Oczywiście: pojedziesz nim na wycieczkę weekendową do 100km bez problemów, ale trudny teren, solidne podjazdy, jakie miałbyś codziennie pokonywać mają znaczenie i są lepsze od tego rozwiązania. Jeśli już chciałbyś coś miejskiego, ale np. droga biegnie przez las (ale nie gdy nie masz błota, dziur itp. czyli typowa ścieżka turystyczna), to bym poszedł w kierunku czegoś w stylu Chamonix.

Generalnie rowery do miasta (szczególnie holenderskie) są najbardziej specjalizowanymi typami rowerów i najmniej uniwersalnymi. Tam się liczy trwałość, komfort, funkcjonalność i bezpieczeństwo w mieście. Kosztem: wagi, zwrotności (choć w korkach wyprostowana pozycja wygrywa), wyglądu (jak ma znaczenie) i jazdy w trudniejszym terenie (czymś poważniejszym niż ubita ścieżka w lesie).

 

Dystans jest drugorzędny, bo do 30-50 km dziennie po mieście mój rower sprawuje się bardzo dobrze (podmieniłem jedynie siodełko na takie z dziurą i pancerne opony).

Trwałości elektryka, o ile znanej firmy (Bosch, Yamaha itp) nie musisz się bać. Szczególnie na tak krókim dystansie i naszym klimacie. Poniżej -15*C bym jednak odpuścił parkowanie pod chmurką. Zapomnij jednak o elektrycznym holendrze poniżej 10k PLN, czasem daje się znaleźć jakąś promocję na Batavusa, ale to rzadkość.

Duże te podjazdy? Bo 150 metrów to na jakim dystansie? Ja czasem jadę w miejscu, gdzie podjazd jest taki, że wolę te 50 metrów przejść pieszo, co prawda rowerzysta prowadzący rower wygląda jak symbol klęski, ale nie jadę dla sportu. ;-)


W Trójmieście śniegu jak na lekarstwo. Z drugiej strony ile razy tutaj mamy opady śniegu, to jest taki paraliż na ulicach, że albo rower, albo SKM.

 

PS. Także myślę o elektryku w Trójmieście, bo nawet nie są problemem podjazdy, ale fakt, że tutaj ciągle wieje, no i na 24km trasie do pracy mam 39 świateł, a niemal każde oznacza konieczność zatrzymania się i ponownego ruszania (z czasem to męczy).  Dodaj do tego przejścia dla pieszych itp.

Odnośnik do komentarza

Hej, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) podjazdy mam może niezbyt strome, ale długie (przynajmniej dla mnie, przyzwyczajonego do płaskich tras :) ). nie wiem jak to dystansowo się rozkłada, ale jakoś tak odcinek 20 minut pod górkę jechałem, jak testowałem trasę. może 3-4km? Jak jesteś z Trójmiasta, to może kojarzysz tamtą okolicę, trasa Karwiny-Sopot, do wyboru albo ulica Sopocka między samochodami stojącymi w korku, albo przez las.

 

W każdym razie chyba faktycznie z miejskiego zrezygnuje, zostane przy jakimś rekreacyjnym mtb/cross albo trekkingu. Jeszcze muszę tylko się zdecydować, czy warto w elektryka inwestować. Jak szukałem w internecie, to faktycznie ceny mnie troche zaskoczyły, ale znalazłem tego typu, chyba polskiej firmy, znajdujące się w moim budżecie:

- https://www.rowery-elektryczne.pl/rowery-elektryczne/rowery-trekking/rower-elektryczny-ecobike-scrossmm

- https://www.rowery-elektryczne.pl/rowery-elektryczne/rower-elektryczny-mtb/rower-elektryczny-speedmtb

- https://www.rowery-elektryczne.pl/rowery-elektryczne/rower-elektryczny-mtb/rower-elektryczny-ecobike-x5

 

słyszeliście o tej firmie i jej rowerach? jak z osprzętem, akceptowalna jakość?

Odnośnik do komentarza

"Jak jesteś z Trójmiasta, to może kojarzysz tamtą okolicę, trasa Karwiny-Sopot, do wyboru albo ulica Sopocka między samochodami stojącymi w korku, albo przez las."

kojarzę, kojarzę. Nie mam jaj żeby jechać Sopocką/Malczewskiego.  Ile tam było zderzeń czołowych to nie zliczę. To dosyć trudna droga, którą niektórych kierowców przerasta. Z resztą tam się odbywają samochodowe rajdy górskie.

Ja mieszkam na Śródmiesciu i jadąc na Twojej trasie raczej wybrałbym Wielkopolską, a później w Zwycięstwa. Do Sopotu z górki, z powrotem już nie. :P Ale da się zwykłym mieszczuchem bo sprawdzałem. Jedynie uważaj w zimę w kierunku Karwin na podjeździe przed Sopocką i Lukoilem: często są lokalne oblodzenia wczesnym rankiem. Niemniej to spore nadłożenie drogi z 6km do 10 (licząc od Brzechwy w Gdyni do AK w Sopocie).

Producenta tych elektryków nie znam no i słabo się znam na innych niż miejskie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...