Skocz do zawartości

[1000-1400PLN] Rower Trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Pozbyłem się szosy na rzecz kupna czegoś WYGODNEGO. W końcu chcę pojeździć dla przyjemności 🙂 Wybrałem klika rowerów, lecz nie mam pomysłu jak podjąć decyzję, lub przynajmniej USZCZUPLIĆ WYBÓR... 

Oto typy:

  1. https://www.bikko.pl/rowery-trekkingowe/rower-trekingowy-azimut-trekking-2-0-m-2016-19cali-czarny-25371.html
  2. http://onilus.pl/rower/bergen-28-czarny-pol/ (lekko ponad budżet, warto dopłacać na siłę?)
  3. http://nrowery.pl/rowery/trekking/67-bergon-ac (wersja najtańsza, ale również lekko ponad budżet. Warto?)
  4. https://www.rowerzysta.pl/rower-trekingowy-saveno-discovery-gts-grey-silver-2017-19cali-szaro-srebrny-26968.html?ceneo
  5. http://www.arkus.sklep.pl/rower-drakar-freeway-9100-2017-p-10894.html
  6. https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180648-Maxim-MT-2-2-28-2017-Rower-trekkingowy-meski.html

Podobają mi się opcje z amortyzowaną rurką pod siodełkiem i amortyzatorem z przodu - podejrzewam że mocno podnoszą komfort jazdy... Prosiłbym o rady i wiedzę bardziej obeznanych.

Odnośnik do komentarza

Z zaproponowanych przez Ciebie możesz wybrać ładniejszy bo osprzętowo są bardzo podobne. W tej klasie amortyzator może trochę pomóc ale nie musi. Na pewno bedzie dodatkowym ciężarem w porównaniu do sztywnego widelca.

A co w zamian? Jak zwykle królowie Allegro, Vellberg, Spartakus, Lazaro, Kands - za podobne pieniądze lepszy osprzęt.

Zapytaj sam siebie po co Ci błotniki (czy będziesz jeździł w deszczu?), bagażnik (czy będziesz przewoził bagaż?) czy dynamo w piaście (czy będziesz jeździł nocą?). Dodatkowo podnoszą ciężar roweru.

Poza tym przesiadka z szosy może być niemiłym zaskoczeniem, bo na trekkingu siedzi się jak na zydelku w mocno wyprostowanej pozycji. Zupełnie inna charakterystyka niż w szosie.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za wiadomość. Właśnie porównuję je cały czas i zdecydowanie różnią się jedną rzeczą - w większości nie ma mojego rozmiaru, tzn 22" / 23" (mam 186cm, przekrok 89cm).

 

Podejrzewam, że nie poczuję różnicy w wadze, którą zrobią błotniki, amortyzatory i prądnica, a zawsze to ficzery, które dają coś od siebie.

 

No właśnie, prądnica... Istnieje metoda, jakiś patent, aby podłączyć do niej powerbanka, który ładowałby się zamiast dawać prąd na światła? Jakie napięcie to generuje? 

Odnośnik do komentarza

Różnicę w wadze czuć jak się porówna i przejedzie lekkim i ciężkim.

Błotniki - 0,5 kg, dynamo - (nigdy nie sprawdzałem ale tak orientacyjnie) - 200 - 300g, bagażnik - 800 - 900g, amortyzator - 2,5 - 3kg (widelec sztywny 1,5 kg). Razem ok. 3 - 4 kg (powtarzam, nie ważyłem załączonych do rowerów komponentów- to waga orientacyjna).

 

"Prąd" - ok. 6V - 3W

https://www.rowerystylowe.pl/p-5395/dynamo-w-piascie-shimano-dh-3n31

 

Istnieje metoda - trzeba dokupić odpowiednie urządzenie dostępne np. na Allegro,

http://allegro.pl/ladowarka-rowerowa-usb-na-dynamo-kemo-m172-i7338460994.html

 

mozna też dokupić lampkę z wyjściem USB

http://allegro.pl/lampka-na-dynamo-axa-luxx-plus-70lux-zasilacz-usb-i7347829364.html

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...