Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Siema! Otóż mam problem z moim rowerem. Kiedy naciskam gwałtownie pedał (np. przy ruszaniu) lub przy średniej prędkości zjade z niewysokiego krawężnika to koło sie odchyla i ociera o rurę (zdjęcie: http://zapodaj.net/01202951c617f.jpg.html )tak, że nie ma możliwośći jazdy. Jechać dopiero mogę kiedy odepne zacisk i ułożę koło znowu w odpowiedniej pozycji. Nie wiem od czego to może zależeć. Szybko-zamykacz zapinałem tak mocno, że musiałem kłaść rower i całym ciałem napierać na niego ale to nic nie dało, dalej to samo:( jedynie potem miałem problemy z ponowny otwarciem go. Planuje też wyciągnąć kasetę i dać tam jedną koronkę a wolne miejsce uzupełnić podkładkami, ale mam problem z odkręceniem tej kasety co teraz mam. Nie wiem co to za firma kasety dlatego dodam zdjęcie: http://zapodaj.net/58d0273b49a56.jpg.html http://zapodaj.net/0cf59e6d19e26.jpg.html Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Hej. Po pierwsze masz wolnobieg, a nie kasetę. Tu znajdziesz informację jak go odkręcić: https://roweroweporady.pl/jak-wymienic-kasete-lub-wolnobieg-w-rowerze/Jeżeli idzie opornie, możesz spróbować użyć imadła. Jeżeli chodzi o przekrzywianie się koła, to wychodzi na to, że szybkozamykacz nie trzyma koła tak jak potrzeba. Zaciskanie tego na siłę nie ma sensu, powinno się go zapinać z wcale niedużą siłą. Zobacz czy masz dobrze włożone sprężynki: https://roweroweporady.pl/jak-zamykac-szybkozamykacze-kola/ Odnośnik do komentarza
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Sorki za moją niewiedze 😛 Co do klucza to mam ten https://goo.gl/RPSGcf ale on nie pasuje, ma za małą średnice. Czy ten http://goo.gl/gGwUeQ będzie pasował? Dobrze myślę, że jeśli wyciągnę cały wolnobieg i nałożę na bębenek jedną zębatke, to uzyskam ostre koło? Kwestia koła to możliwe że coś z tym zaciskaczem jest nie tak, kupiłem go za 14 więc może dlatego się nie sprawuje. Kupie inny i mam nadzieje, że problem zniknie. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Hmmm… teoretycznie powinien pasować każdy klucz do wolnobiegu, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby Falcon potrzebował innego. Ale niestety nie wiem czy te co wysłałeś będą pasowały, najlepiej wyślij zdjęcie wolnobiegu do sklepu. Odnośnie przeróbki na Single Speeda, to po pierwsze nie nałożysz nic na bębenek, bo bębenka nie masz :) Takie rzeczy tylko przy kasecie. Tu musisz kupić albo wolnobieg albo zębatkę nakręcaną. I w zależności co wybierzesz, będziesz miał ostre koło, albo nie będziesz miał. Odnośnik do komentarza
kuba049 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Ostrego koła nie możesz z tego zrobić bo masz jeden gwint a w ostrym kole potrzebujesz jeszcze gwintu na kontrę. Single speed też będzie głupim pomysłem, bo będzie fatalna linia łańcucha. Odnośnik do komentarza
Tomek Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Można powiedzieć ze aktualnie mam singla, bo nie mam przerzutek :P Ale dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
PrzyGrze Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 A sprawdzałeś co się dzieje z kołem jak chwycisz za ośkę i nim zakręcisz? Może masz za luźno skręcone lub nie skontrowane konusy. Odnośnik do komentarza
Tomek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Sprawdziłem i nic złego nie zauważyłem, raczej skręcone mam dobrze, bo ostatnio coś grzebałem i dokręciłem tak żeby koło gładko się obracało. Co do skontrowania to nie do końca rozumiem jak mam to sprawdzić. Odnośnik do komentarza
PrzyGrze Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Do skontrowania potrzebne są 2 specjalne klucze, no nie koniecznie specjalne ale muszą być cienkie. Jednym trzymasz konus po wcześniejszym wykasowaniu luzu a drugim kluczem dociągasz kontrę. Jak wszystko jest OK to ośka nie powinna Ci latać na boki. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Tu masz opisaną co prawda przednią piastę, ale wygląda to podobnie jak na zdjęciu powyżej:https://roweroweporady.pl/przeglad-przedniej-piasty-rowerowej-na-lozyskach-kulkowych/ Odnośnik do komentarza
Jarek Opublikowano 27 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Tomku, czy udało sie rozwiązać problem? bo jestem ciekawy co było przyczyną. Na początku brzmiało to dla mnie jakby było po prostu nie dokręcone koło, ale pisałeć, że zaciskasz bardzo mocno. Ale skontrowanie (lub jego brak) też mógł być przyczyną. Czekam na wieśći :> Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się