Skocz do zawartości

Rower Crossowy do 2500zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem że podobne tematy już były, ale co roku jak wiecie zmienia się koncepcja i modeli rowerów przybywa. Tak więc mam zamiar kupić rower do jazdy głownie po asfalcie i troche po parkach i polankach w stosunku 70/30 :) Mam 185cm wzrostu, 105kg wagi oraz 83cm kroku. Proszę również o poradę czy 21" ramy będzie w porządku czy jednak skłaniać się ku 19" ? Oraz czy koła 27.5 czy jednak 29" ? W sumie fajnie by było gdyby rowerek był szybki ale jednocześnie zwrotny. Mam swoje typy :

 

Kross Evado 5 2016 (Krosowy, ładny, dobre wyposażenie ) http://allegro.pl/kross-evado-5-0-czarny-2016-l-21-nowy-i7351423527.html#

Romet Orkan 4.0 / 5.0 ? ( Chyba najlepszy osprzęt jednak ten wygląd ... )

Merida Crossway 100

Unibike Viper GTS

Radon Scart (znalazłem taką używkę, co sądzicie? https://www.olx.pl/oferta/radon-scart-rama-21-cali-kola-29-hydraulika-slx-shimano-CID767-IDtR8rT.html#2654f5da12)

Rower crossowy Unibike Viper GTS 2016 - Tutaj wiele pozytywnych opinii jaka jest Wasza?

 

Mam plan wybrać się w poniedziałek do bbike.pl we Wrocławiu aby sprawdzić który będzie się najlepiej prowadził. Chciałbym żebyście doradzili na który zwrócić szczególną uwagę :) Dzięki z góry !

Odnośnik do komentarza

Jak rower crossowy, to tylko 28" ;) Wybór między 27,5 oraz 29 jest w MTB :)

 

Kolega @niet bardzo chwalił Orkana, natomiast dużo pozytywnych głosów pojawia się na temat Unibike'a (nie tylko 2016). Ewentualnie rozważyć jakiegoś 29era.

W Twoim przypadku zwróciłabym przede wszystkim uwagę na wytrzymałość roweru - jeśli dorzucisz bagaż, może być kłopot zwłaszcza z tylnym kołem.

Odnośnik do komentarza

Za 2400 z tego co wiem masz na alivio krossa któe beda najlepsze w tej cenie

 

Oprócz tego gdzieś tam na forum pisali ze za 2500 mozna dostać juz na dore  tylko ze z ramami 19 cali maks

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-kross-level-r7-2015-pd5443/?v_Id=113194&gclid=Cj0KCQjwlv_XBRDrARIsAH-iRJRgE5wdK4iDUZ-H5tgjnrMopcgaH2m_rE4g6FFnCrepqnx2Kjhun8UaAtf5EALw_wcB

Jak widac mozna dostac na dobrym osprzęcie ale rocznik 2015 i 2016 i 2017

 

Generalnie bez przymiarki ani rusz wiec udaj sie do sklepu rowerowego , przymierz sie ,spisz co to za rower ,/rowery i poszukaj czy nie warto z sieci

Odnośnik do komentarza

Elle

Masz jakieś problemy emocjonalne i widac rowerek nie pomaga.reowerzysta ma 105 kg i  to co?troche to  ryzykowne?Z tego co widzialem to juz jeden wam napisal ze spada ninne forum z powodu tego glupiego doradzania ............

Ten kross bedzie tu najlepszy

 

Bardzo proszę o stonowanie wypowiedzi. Nie mam czasu przy niedzieli czytać całego wątku, ale takie wycieczki osobiste nie są tu mile widziane. Dyskutujmy, nawet gorąco, ale nie na takim poziomie.

Odnośnik do komentarza

@hal900 faktycznie wyreguluj nadajnik bo zbyt ostro siejesz. Czasem trzeba z grubej rury lub tak wyjdzie ale stosuj tłumiki i filtry.

 

[...] Kross dopuszcza dla crossów wagę rowerzysty 105kg. Trochę to ryzykowne. Dla porównania Unibike daje 140kg razem z bagażem.

 

Wrzucam cytaty z instrukcji użytkownika (2017r), karty gwarancyjnej Unibike. Pomijam rowery z kołami mniejszymi niż 26" Piszą o szosówkach i osobno o rowerach na kołach 26-29"

Źródło: http://unibike.pl/download.html Różne roczniki.

 

- rower szosowy koła 28” - maksymalna waga rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 90 kg , maksymalna masa całkowita (rower+rowerzysta+bagaż) - 105 kg.

- rower na kołach 26”, 27.5”, 28”, 29” – maksymalna waga
rowerzysty i bagażu nie może przekraczać 120 kg , maksymalna masa
całkowita (rower+rowerzysta+bagaż) - 140 kg

 

 

Na mojej ramie napisano 120kg.

 

Teraz podam przykład bagażnika

 

13. Jeżeli rower wyposażony jest w bagażnik tylny, jego maksymalne
obciążenie wynosi 25kg. Informacja ta umieszczona jest również na
bagażniku.  Bagażniki  stosowane  w  rowerach  UNIBIKE  nie  są  zapro-
jektowane do ciągnięcia przyczepki oraz montażu na nich fotalika do
przewożenia dzieci.

Brzmi strasznie prawda ale jeżeli faktycznie czytamy to deko dalej mamy

 

15. Do przewożenia dzieci należy stosować tylko i wyłącznie specjalny
fotelik  dziecięcy,  montowany  na  rurze  podsiodłowej  ramy,  z  odpo-
wiednimi atestami.

 

Operuję na przykładzie Unibike bo posiadam rower typu cross tej firmy.

W przypadku dowolnego roweru jeżeli chcemy stosować bagażniki, przyczepki, foteliki dla dzieci itp. należy przeczytać instrukcję roweru oraz dodatkowego wyposażenia które chcemy zastosować. Jeżeli brak takich informacji lub są niejasne najlepiej (pisemnie bo mamy potwierdzenie w przypadku problemów) skontaktować się z producentem, dystrybutorem. Porady użytkowników są cenne ale mogą być obarczone jakimś błędem mimo szczerych chęci i intencji.

 

Myślę, że co najmniej większość osób korzystających z mediów społecznościowych w celu zdobycia, przekazania informacji, porady nie korzysta z nich od wczoraj i powinni być świadomi, że inni użytkownicy nie są nieomylni, mają swoje słabości. Bywa, że po dłuższym czasie wychodzą których rzeczy których nie byliśmy świadomi, trendy, preferencje się zmieniają lub czar prysł. Działamy na odległość mając ograniczone dane faktycznej sytuacji pytającego który często sam w pytaniu i założeniach ma jakiś błąd przekazu. On dzisiaj chce latać a jutro będzie nurkował ale wczoraj o tym nie wiedział bo czuł tylko potrzebę jakby nieważkości. Zbieramy dane oficjalne, nieoficjalne które często się różnią nawet skrajnie a od tego mamy mózg by na podstawie taki próbek oraz własnych przemyśleń, warunków aby dokonać wyboru który dla wielu będzie dobry a dla innych pudło.

 

EDIT:

Różnimy się możliwościami finansowymi, fizycznymi, terenowymi oraz mentalnością. Nie każdą nawet najlepszą radę można zastosować w każdym przypadku i czasie.

Odnośnik do komentarza

Faktycznie, nie doczytałam, że te 140 jest z rowerem. Jakkolwiek 120kg i tę lukę prawną, która łączy bagaż oraz rowerzystę w jedno, brałabym za dobrą monetę. Szczególnie przy 105kg w Krossie, którymi może być kłopot z ewentualną reklamacją ramy, zwłaszcza znając ich podejście do klienta.

To absolutnie nie znaczy, że Kross pęknie. I nie znaczy, że nie pęknie Unibike. To jedynie znaczy, że w przeciwieństwie do Krossa, Unibike daje podstawy prawne, aby się kłócić o swoje.

 

Tu jest instrukcja zeszłoroczna, jak coś: https://www.google.com/url?q=http://www.unibike.pl/unibike2017/images/download/gwarancja2017.pdf

Odnośnik do komentarza

A ja sobie myśle ze najlepiej jak autor podejdzie do sklepu rowerowego i zweryfikuje te bzdury o ramie czy mu kolo odpadnie z roweru czy to chodzilo o hulajnoge....... bo połowa świata jezdzi na takim rowerze przy 105 kg  ......

 

Co do krossa ,jakośc spawu ,jakość geometrii ramy ,jakość lakieru pełne dore no nie ma konkurencji w 2.5 K i tu nie ma zadnej dyskusji bo nikt nie jest w poblizu nawet

Odnośnik do komentarza

Tego wszystkiego jest tak dużo i z kolejnymi rocznikami może się zmienić więc ciężko wyłapać wszystkie niuanse tym bardziej jeżeli się tego nie posiada, nie ma bliższej i częstszej styczności. Dlatego im więcej nawet różnych wypowiedzi tym lepsza orientacja. Nawet jakaś większość może być w błędnym przekonaniu z dowolnej przyczyny.

Nie wnikałem jakto jest w Kross-ach bo może spokojnie wytrzyma 120-140 kg takich czy innych bo te 105 kg może to być zabezpieczenie producenta jak i wynik bardziej fikuśnej (ładnej) ramy jak i jej może mniejszej wagi kosztem udźwigu. My możemy przeważnie podać widełki a szczegóły trzeba wybadać. Przy swojej wadze i braku stosowania umownie bagażu nie muszę tak wnikać w wagę ale z karbonu nawet pojedynczego elementu musiałby się doinformować. Czytałem i oglądałem trochę o amortyzatorach ale większość "wiedzy" poszła bokiem i w razie czego musiałbym niurać ale wiem pod jakim kątem. 

Bywa, że chęć pomocy, wypowiedzenia się, przegapienia, małego zdeaktualizowania się czegoś powoduje mimowolne wprowadzenie w błąd co przyklepią inni bo też nie wyłapią i czasem jeden natchniony prostuje sytuację. O wszystkim napisano tony i napisze się jeszcze kolejne. Można wiedzieć i umieć dużo a machnąć się na byle czym a w skutkach to już różnie.

Odnośnik do komentarza

kross ma własnie jedna z krótszych ram własnie choć w crosie wydaje sie dluzsza niz w mtb

Co jedynie widac to ze rura górna ma wiekszy kąt i schodzi nizej niz u innych producentów

W dzisiejszych czasach gdzie ludzie sa coraz wieksi bo mieso napakowane chemia  a zywnosc jest nieograniczona  w zaden sposób a mlode chłopaki kuja d sterydami nie wyobrazam sobie aby 105 kg bylo za wiele dla roweru  bo by sie nie lapalo 70% populacji chłopaków

Jako rama stawiam krossa wysoko .Zgrabne rowerki a prowadzenie to 70% roweru i uwazam ze jest to wazniejsze niz osprzet.Jakbym nie kupil wlasnieroweru to sam bym lyknął tego krossa bo przekonuje........

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...