Pietrasss Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Cześć, Poszukuje coś w przedziale 3-4k pln. Jest to pierwszy tego typu rower ale chciałbym kupić coś na lata a nie na chwile a potem sprzedawać. Mam 193cm wzrostu (110kg). Pomyślałem o kołach 29" oraz ramie 21" ew. 22". Wpadły mi w oko dwa powyższe modele. Merida w wersji Lite dałem jako opcje choć nie chciałbym przekraczać tych 4 tys. Rower będzie używany raczej ścieżki rowerowe w lasach, trochę asfalt i szutry - czyli rekreacyjnie. Co ew. moglibyście polecić jeszcze w tej kasie ? Może jakiś Cube albo Kellys ? Z góry dziękuje, Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
ktokolwiek Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Daj linki. Odnośnik do komentarza
Pietrasss Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Sory, zapomniałem.... https://www.erowery.pl/rower-scott-scale-980-model-2018 https://www.goride.pl/rowery/merida-big-nine-500-2018-odbior-osobisty?gclid=EAIaIQobChMIyMy6xuD72gIVBGYbCh2NCABAEAQYASABEgJX9vD_BwE https://bikepark24.pl/rower-gorski-mtb-cube-attention-sl-greynflashyellow-2018.html Czy Ew. Dokładać do tego ? https://rower-sport.pl/mobile/pl/p/MERIDA-BIG-NINE-500-LITE-2018-GREEN-BLACK/4156 Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Do takich zastosowań radzę nie kupować zbyt dobrego roweru. Będzie on drogi w serwisie co przy niedużych przebiegach nie ma sensu. Nie ma też czegoś takiego jak rower na lata w MTB. Ostatnio nastąpił ekslozywny rozwój tego segmentu. Co chwilę zmieniają się standardy. 5 lat temu mało kto jeździł na kołach innych niż 26 cali. A 15 lat temu prawie nikt nie miał amortyzatora.Polecam Cube Attention 2017 lub rower podobnej klasy. Bez amortyzatora powietrznego, z amortyzatorem olejowo-sprężynowym. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 To spokojnie mógłbyś brać:https://bikepark24.pl/rower-gorski-mtb-cube-attention-greynred-2018.htmlGdyby nie to że ważysz 110. Jak będzie jeździł agresywnie to padnie. Jak rekreacja to ok. Najlepszym amortyzatorem dla Ciebie byłby Rockshox Recon TK Coil Lub RockShox XC 32 TK Coil. Odnośnik do komentarza
Pietrasss Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Amortyzator to pół biedy. Padnie to się kupi nowy. Wiem że dużo zależy od geometrii ramy i chyba podjade jutro obejrzeć Cuba Attecion SL oraz Acid, tego Scotta i ew. Meride jak znajde w mieście. Wiadomo że takim za 1500-2000 też pojeżdżę ale chciałbym też żeby oko cieszył. Ta rama w scottach i meridach wydaje mi się jakaś taka ścięta ? Są jakieś wyznaczniki rama bardziej wyczynowa a rekreacyjna/komfortowa ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Są takie wyznaczniki. Rama wyścigowa ma zwykle wysokość X a długość X+1. Czyli np wysokość M a długość L. W celu bardziej wyciągniętej, agresywnej sylwetki. Oraz zwykle bardzo krótką główkę rury sterowej w celu obniżenia pozycji czyli dużej różnicy miedzy siodełkiem i kierownicą oraz krótkie tylne widełki ramy w celu usztywnienia tyłu i zwiększenia zwrotności. Ale praktycznie nie dotyczy to rowerów poniżej 5-6k. Prawie wszystkie tańsze mają ramy o rekreacyjnej geometrii. Cube w tym segmencie jest znany z bardzo krótkiej górnej rury i bardzo wyprostowanej pozycji. Jeśli szukasz komfortu to są pewne cechy jemu sprzyjające. Np. konstrukcja tylnych widełek bez mostu, węższa sztyca podsiodłowa.Zwróc uwagę na rowery Merida Big Nine 500 i Big Nine 500 Lite. Ten pierwszy ma rekreacyjną pozycję a ten drugi usportowioną.Scott Scale 980 odradzam ze wzgledu na napęd 1x, który nadaje się wyłącznie do jazdy terenowej, w szczególności do wyścigów XC i na bardzo krótki okres gwarancji na ramę, tylko 2 lata. Odnośnik do komentarza
Pietrasss Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Byłem dzisiaj oglądać Cube Attencion SL, Merida Big Nine 500, Scott Scale 980. Scott odpada - nawet patrząc na jakość wykonania to tak średnio. Cube fajny i wygodny ale Pan w sklepie mówił że Merida ramą klepie go na głowe, a już nie wspominając o 500Lite. Niestety nic nie mówił na temat tego że rama będzie o zmienionej mocno geometrii jeżeli zdecydowałbym się na Lite. Rama 23 jest wygoda ale trochę mniej bezpiecznie się na niej czuje. I też rozmyślam czy 21 czy 23 ale chyba raczej 23 bo wygodniej się siedzi podczas jazdy. Reasumując - Biorę pod uwagę dwa warianty: Big Nine 500 vs Cube Attencion SL Wersja bardziej wypasiona: Big Nine 500 Lite vs Cube Acid 2018 Nie mam możliwości zobaczenia na żywo 500 Lite.... :( Pytanie na co się zdecydować ? Odnośnik do komentarza
pkonrad Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Ja bym wziął Big Nine 500 Lite. To naprawdę świetny rower. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Ja bym wziął Big Nine 500 Lite. To naprawdę świetny rower. Zgadzam się że technicznie oczywiście bardzo dobry. Osobiście jestem zdania że kolega robi błąd idąc w kierunku lepszych technicznie rowerów. Ale może się mylę i jego jazda terenowa się rozwinie. Natomiast jego koszty utrzymania będą wynosić jakieś 500-800 zł rocznie . No i wtedy się okaże czy kolega będzie zadowolony z wyboru. Odnośnik do komentarza
pkonrad Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Ja w zastanawiałem się właśnie nad Big Nine 500 Lite, Crossway XT i Speeder 400 (wszystkie modele z 2018). Zastosowanie podobne jak u kolegi, autora tematu, z tym że głównie jeżdżę po asfalcie, czasem szuter i najmniej leśne ścieżki rowerowe. Kupiłem w końcu Crossway 600, wyrwałem w świetnej cenie poniżej 3200 zł. Odnośnik do komentarza
Pietrasss Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Myśle ze więcej jak 3 tys km rocznie nie będę robił. Z czym mogą być związane takie koszty ? Łańcuch lub kaseta ? Pytam bo nigdy nie miałem tego typu roweru. Jak tak raz na 2-3 sezony wydam 500-700 zł to korona z głowy nie spadnie ;) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Pełny serwis amortyzatora powietrznego z wymianą uszczelek przeciwkurzowych - 300 zł. Producent zaleca co 200 godzin lub raz rocznie Łańcuch Shimano Deore 60 zł (co ok. 1000-1500 km) Kaseta Shimano Deore 120 zł (raz na 2-3 łańcuchy) Odpowietrzenie i przelanie hamulców hydraulicznych 100 zł, raz w roku Komplet klocków hamulcowych Shimano Deore 100 zł, raz w roku Linki i pancerze, 30 zł, raz w roku Suport Deore, 50 zł, raz w roku Serwis piast i sterów raz w roku. Ok. 100 zł Razem 860 zł rocznie. Ceny internetowe. Plus jakaś robocizna za wymianę i regulacje. Razem ok. 1000 rocznie, chyba. że dożynamy. Wtedy może być różnie. Lepsze MTB niestety nie są tanie w utrzymaniu. Odnośnik do komentarza
Pietrasss Opublikowano 13 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Czyli w tańszych rowerach koszty i tak będą ale niższe ze względu na tańszy osprzęt ? Jutro jade do sklepu coś wybrać. Jeżeli chodzi o tą półkę cenowa to nic poza Big Nine 500/ Attencion sl/ Cube Acid nie dostanę na żywo a chciałbym się przypasować. Dam znac jutro :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Amor olejowo-sprężynowy 50 zł rocznie. Tańszy osprzęt to tańsze części. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się