Skocz do zawartości

Scott Scale 980 vs. Merida Big Nine 500 /Lite - coś do max 4k !


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 


 


Poszukuje coś w przedziale 3-4k pln. Jest to pierwszy tego typu rower ale chciałbym kupić coś na lata a nie na chwile a potem sprzedawać. 


 


Mam 193cm wzrostu (110kg). Pomyślałem o kołach 29" oraz ramie 21" ew. 22". 


 


Wpadły mi w oko dwa powyższe modele. Merida w wersji Lite dałem jako opcje choć nie chciałbym przekraczać tych 4 tys. 


Rower będzie używany raczej ścieżki rowerowe w lasach, trochę asfalt i szutry - czyli rekreacyjnie.


Co ew. moglibyście polecić jeszcze w tej kasie ? Może jakiś Cube albo Kellys ? 


 


Z góry dziękuje, 


Pozdrawiam smile.png


Odnośnik do komentarza

Do takich zastosowań radzę nie kupować zbyt dobrego roweru. Będzie on drogi w serwisie co przy niedużych przebiegach nie ma sensu. Nie ma też czegoś takiego jak rower na lata w MTB. Ostatnio nastąpił ekslozywny rozwój tego segmentu. Co chwilę zmieniają się standardy. 5 lat temu mało kto jeździł na kołach innych niż 26 cali. A 15 lat temu prawie nikt nie miał amortyzatora.

Polecam Cube Attention 2017 lub rower podobnej klasy. Bez amortyzatora powietrznego, z amortyzatorem olejowo-sprężynowym.

Odnośnik do komentarza

Amortyzator to pół biedy. Padnie to się kupi nowy. Wiem że dużo zależy od geometrii ramy i chyba podjade jutro obejrzeć Cuba Attecion SL oraz Acid, tego Scotta i ew. Meride jak znajde w mieście. Wiadomo że takim za 1500-2000 też pojeżdżę ale chciałbym też żeby oko cieszył. Ta rama w scottach i meridach wydaje mi się jakaś taka ścięta ? Są jakieś wyznaczniki rama bardziej wyczynowa a rekreacyjna/komfortowa ? 

Odnośnik do komentarza

Są takie wyznaczniki. Rama wyścigowa ma zwykle wysokość X a długość X+1. Czyli np wysokość M a długość L. W celu bardziej wyciągniętej, agresywnej sylwetki. Oraz zwykle bardzo krótką główkę rury sterowej w celu obniżenia pozycji czyli dużej różnicy miedzy siodełkiem i kierownicą oraz krótkie tylne widełki ramy w celu usztywnienia tyłu i zwiększenia zwrotności. Ale praktycznie nie dotyczy to rowerów poniżej 5-6k. Prawie wszystkie tańsze mają ramy o rekreacyjnej geometrii. Cube w tym segmencie jest znany z bardzo krótkiej górnej rury i bardzo wyprostowanej pozycji. Jeśli szukasz komfortu to są pewne cechy jemu sprzyjające. Np. konstrukcja tylnych widełek bez mostu, węższa sztyca podsiodłowa.

Zwróc uwagę na rowery Merida Big Nine 500 i Big Nine 500 Lite. Ten pierwszy ma rekreacyjną pozycję a ten drugi usportowioną.

Scott Scale 980 odradzam ze wzgledu na napęd 1x, który nadaje się wyłącznie do jazdy terenowej, w szczególności do wyścigów XC i na bardzo krótki okres gwarancji na ramę, tylko 2 lata.

Odnośnik do komentarza

Byłem dzisiaj oglądać Cube Attencion SL, Merida Big Nine 500, Scott Scale 980. Scott odpada - nawet patrząc na jakość wykonania to tak średnio. Cube fajny i wygodny ale Pan w sklepie mówił że Merida ramą klepie go na głowe, a już nie wspominając o 500Lite. Niestety nic nie mówił na temat tego że rama będzie o zmienionej mocno geometrii jeżeli zdecydowałbym się na Lite. Rama 23 jest wygoda ale trochę mniej bezpiecznie się na niej czuje. I też rozmyślam czy 21 czy 23 ale chyba raczej 23 bo wygodniej się siedzi podczas jazdy. 

 

 

Reasumując - Biorę pod uwagę dwa warianty: 

 

Big Nine 500 vs Cube Attencion SL 

 

Wersja bardziej wypasiona: 

 

Big Nine 500 Lite vs Cube Acid 2018 

 

 

Nie mam możliwości zobaczenia na żywo 500 Lite.... :( 

 

Pytanie na co się zdecydować ? 

Odnośnik do komentarza

Ja bym wziął Big Nine 500 Lite. To naprawdę świetny rower.

 

Zgadzam się że technicznie oczywiście bardzo dobry. Osobiście jestem zdania że kolega robi błąd idąc w kierunku lepszych technicznie rowerów. Ale może się mylę i jego jazda terenowa się rozwinie. Natomiast jego koszty utrzymania będą wynosić jakieś 500-800 zł rocznie . No i wtedy się okaże czy kolega będzie zadowolony z wyboru.

Odnośnik do komentarza

Ja w zastanawiałem się właśnie nad Big Nine 500 Lite, Crossway XT i Speeder 400 (wszystkie modele z 2018). Zastosowanie podobne jak u kolegi, autora tematu, z tym że głównie jeżdżę po asfalcie, czasem szuter i najmniej leśne ścieżki rowerowe. Kupiłem w końcu Crossway 600, wyrwałem w świetnej cenie poniżej 3200 zł.

Odnośnik do komentarza

Pełny serwis amortyzatora powietrznego z wymianą uszczelek przeciwkurzowych - 300 zł. Producent zaleca co 200 godzin lub raz rocznie

Łańcuch Shimano Deore 60 zł (co ok. 1000-1500 km)

Kaseta Shimano Deore 120 zł (raz na 2-3 łańcuchy)

Odpowietrzenie i przelanie hamulców hydraulicznych 100 zł, raz w roku

Komplet klocków hamulcowych Shimano Deore 100 zł, raz w roku

Linki i pancerze, 30 zł, raz w roku

Suport Deore, 50 zł, raz w roku

Serwis piast i sterów raz w roku. Ok. 100 zł

Razem 860 zł rocznie. Ceny internetowe. Plus jakaś robocizna za wymianę i regulacje. Razem ok. 1000 rocznie, chyba. że dożynamy. Wtedy może być różnie. Lepsze MTB niestety nie są tanie w utrzymaniu.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...