Kamilp Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Czesc, chcę zmienić szosę na coś bardziej zaawansowanego niż mój obecny aluminiowy "składak" na tiagrze / 105. (mocno użyty). Lubię długie rozjazdy, ale też po kontuzji wracam do triathlonu. Najchętniej kupiłbym 2 rowery (wyścigowy jak Scott i wygodny jak Giant). Scott jest na 105 (10*2), Giant na Ultegrze (11*2). Obydwa są w bardzo dobrym stanie, w tym że Giant jest powystawowy i prawie nowy. Scott w cenie 3800, Giant 4700. Chciałbym zyskać na szybkosci, ale jednocześnie nie stracić zbyt wiele komfortu z dłuższej jazdy (tak wiem, mieć ciastko i zjeść ciastko;)). Moje pytanie jest następujące, czy ktoś ma doświadczenia z komfortem scotta, a może Giant nie jest powolnym (acz wygodnym wozidlem) i będę mógł nim we wrześniu pokonac trasę ironmana czując szybkość roweru? Albo też wybrać się giantem na ustawkę kolarska, gdzie jedynym powodem do narzekań może być brak mojej firmy a nie rower? I co będąc na moim miejscu zrobilibyście? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Sugeruję przeczytać moje dywagacje: https://roweroweporady.pl/f/topic/3483-nowa-szosa-zaczynam-poszukiwania/?p=28509 Odnośnik do komentarza
Kamilp Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Cenne dywagacje! Tego mi brakowało. Jacku, przeczytałem w innym miejscu forum, że Giant jest znany. Ty jako Ty myślałbyś żeby dodać komfortu do Cr1, czy raczej pazura Giantowi? To na pewno pomoże w wyborze. Pięknie dziękuję! Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Generalnie rzecz biorąc to gdybym się regularnie ścigał to zmiękczałbym szosę wyścigową. Jeśli 1-2 razy w roku to bym pożyczył lub kupił stożki aero do roweru typu endurance.Przeczytałem na szybko dwa review tego Scotta. Piszą że tył został zmiękczony a główka rury sterowej wydłużona. Daje to więc rozsądny miks szosy race z względnym komfortem.Ale mając jako alternatywę Defy 1 Advanced na Ultegrze i na tarczówkach mechanicznych Spyre, wybrałbym go bez żadnych wątpliwości. Dostajesz wyśmienite cechy w jednym. Komfortową ramę karbonową typu endurance, która umożliwia założenie komfortowych opon 700x28, bardzo dobrą grupę osprzętu klasy performance, Ultegra 6800 i najlepsze tarczówki mechaniczne na rynku. Większość forumowiczów tutaj na forum jeżdżących na szosie, dałaby się pokroić za taką szosę. Wystarczy mieć do niej dwa komplety kół. Jedne niskoprofilowe aluminiowe, najlepiej podwójnie oczkowane, z dużą ilością szprych, typu 32, dające komfort. I drugie, stożki full carbon, choćby Prime za 600 Euro czy z coś z naszej firmy No Limited do triathlonu i wyścigów grupowych, czy szybkich ustawek. Mając tarczówki unikasz większości problemów związanych z kołami full carbon pod hamulce obręczowe. Przegrzewanie się na zjazdach, ścieranie powierzchni hamującej, rozwarstwianie się karbonu, beznadziejne hamowanie w mokrych warunkach, itp. Do tego masz tarczówki mechaniczne, które są pewniejsze niż hydrauliczne. Hamują lepiej niż obręczówki i w szosie są w pełni wystarczające. A dobre stożki karbonowe są bardzo komfortowe podobnie jak rama karbonowa lepiej tłumi drgania niż rama aluminiowa. Odnośnik do komentarza
Kamilp Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Super. Kupuję zatem Gianta! Na razie na kołach Gianta. Ale i na resztę przyjdzie czas. ;-) Ps. Czy do starobabickiej grupy sobotnich ustawek można czasami dołączyć, czy raczej jest to grupa zamknięta? Szukam możliwości na weekendowe (czasami też w tyg) wspólne jazdy. Jeszcze raz serdecznie dziekuje za pomoc! Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Jeśli mieszkasz w zachodniej części Warszawy, to są w naszej okolicy następujące ustawki.1. Rondo BabkaNajbardziej znana, wyścigowa ustawka Warszawy startująca z ronda pod Arkadią w sobotę i niedzielę o 9-tej.W sobotę trasa krótsza, tzw. małe ronod na Pomiechówek. Grupa często dzieli się na seniorów i resztę. Ale w seniorach tempo raczej rzadko poniżej 35 km/hW niedzielę nielegalny wyścig. Zwykle 100-150 osób. Tempo czołowej grupy rzędu 42+ km/h z byłymi i obecnymi zawodnikami i duża ilością nakoksowanych amatorów2. LegionWyjazd spod sklepu Legionu na Górczewskiej naprzeciwko Tesco o 9-tej lub 10-tejW sobotę niby spokojnie ale rzadko tak bywa. Dystans ok. 100, średnia 32-34 km/hW niedzielę dystans 100-200 km. Różne trasy. Średnia 32-36 km/hKGS w zasadzie złączył się z Legionem w sobotę i niedzielęSzczegóły na stronie KGS na FB i profilu Krzyśka Rogulskiego, prowadzącego sklep, na FB3. KGSWtorek i czwartek ok. 17.30-18-tej. Godzina ustalana na FB na stronie grupy.Start w Babicach spod kościołaPętla 55 km. Gaz do dechy. Średnia 36-40 km/h4. GrupettoStart spod Costa Coffee na Kasprowicza przy metro MłocinySzczegóły ustalane na stronie grupy na FB. Najspokojniejsza grupa w naszej okolicy. Średnia prędkość ok. 30 km/h. zmienna ilość osób, od kilka do ok. 30Dystanse różne od 70 do 120. Z tą grupą jeżdżę najchętniej. Jeśli mam chęc na ostry trening to z Legionem lub KGS.5. Pętla S8Poniedziałek i środa po południu, szczegóły na stronie grupy na FBGaz do dechy po wiaduktach wokół S8Wszystkie te grupy są otwarte, każdy może się dołączyć. Odnośnik do komentarza
Kamilp Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Mieszkam na Ochocie więc powiedzmy że do Zachodu jest mi bliżej. :-) Super dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Niesamowita pomoc! I mam nadzieję podziękować osobiście już niebawem. Kamil Odnośnik do komentarza
Kamilp Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Aaa I jeszcze jedno. Rower kupiony, pierwsza przejażdżka za mną. Pierwszorzedne wrażenia. Jeszcze raz dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza
nctrns Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Wrzucaj zdjęcia Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Kamil, dzięki za jazdę. Jakbyś przyjechał jutro na Grupetto to zrobimy wspólne fotki na forum. Nie chciałem się dziś ujechać więc puściłem koło. Dociągnąłem do tego drugiego, takiego dobrze umięśnionego na Focusie i wróciliśmy razem. Odnośnik do komentarza
Kamilp Opublikowano 14 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Cześć Jacku. Na Grupetto bylem. Przyznam, że ja na 5 km od finiszu tez się odłączyłem w sobote. Legion zawiesil poprzeczkę wysoko dla mnie...ale to dobrze. Z Grupetto to już zupełnie inna bajka. Świetna ekipa i ludzie. Rewelacyjne rekomendacje zarówno roweru jak i grup. Jeszcze raz wielkie dzięki! No i przede wszystkim miałem szansę spotkać guru tego forum. :-) Mam nadzieję że uda się jeszcze razem pojeździć. Wysłałem zaproszenie na Stravie, więc może to pomoże. W najbliższy weekend planuje objazd Tatr ale już na pedał to the medal będę z Grupetto. Ps. Jeśli chodzi o koła to na treningi (również te szybsze ale pewnie wykorzystalbym je na zawody TRI) przychodza Ci do głowy jakieś konkretne modele, które można użyć z hamulcami tarczowymi, a które nie kosztują tysięcy i oczywiście mają świetna jakość? :-) Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Ps. Jeśli chodzi o koła to na treningi (również te szybsze ale pewnie wykorzystalbym je na zawody TRI) przychodza Ci do głowy jakieś konkretne modele, które można użyć z hamulcami tarczowymi, a które nie kosztują tysięcy i oczywiście mają świetna jakość? :-) Też się podepnę, żeby nie zakładać nowego tematu :) Myślałem o jakiś w miarę lekkich, szosowych kołach do Anyroad'a, jako drugi zestaw na asfaltowe wypady. Koła mam na takich samych tarczówkach mechanicznych. Za wszelkie propozycje będę niezmiernie wdzięczny :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się