Skocz do zawartości

Cykanie w okolicach główki ramy


nbk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od jakiś dwóch jazd zasłyszałem, że w momencie kiedy staję na pedały na podjazdach i robię taki mocny zryw cisnąc na maxa (wtedy trzymając bardzo mocno kierownicę lekko się ją szarpie do góry, podejrzewam że wiecie o co chodzi) to cyka coś w okolicach sterów, główki ramy? (gdzieś w tych okolicach, ciężko mi to dokładnie opisać ponieważ jestem laikiem w tych sprawach).

 

Podrzucam film gdzie można usłyszeć ten dźwięk. Dociskam na nim rower trzymając za kierownicę i podnoszę lekko do góry żeby wywołać ten efekt. 

 

Co to może być? Mieliście może takie przypadki? Czy to coś poważnego?

 

https://www.youtube.com/watch?v=IK2fOqAZbWQ

 

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza

Rower masz bodaj od ubiegłego roku. Nie wiem ile km nabiłeś w jakich warunkach i czy to było tylko na równiutkim asfalcie. Mocne pedałowanie jak i hamowanie mocno napiera na stery i połączenie z kierownicą. Więc podobnie jak @jajacek ale posprawdzaj śruby połączeń sterów - mostka - kierownicy. Sprawdź czy są wyczuwalne (zauważalne) luzy na sterach. Same stery nie koniecznie wymagają już pełnego serwisu z smarowaniem włącznie i myślę, że wystarczy mała regulacja (skasowanie) luzu na sterach a z czasem zobaczysz i jeżeli masz możliwości to możesz zrobić pełne serwisowanie we własnym zakresie z czyszczeniem i ponownym smarowaniem. Trzeba wiedzieć jak i która śruba do czego https://www.youtube.com/results?search_query=regulacja+serwis+luzy+ster%C3%B3w+w+rowerze

 

Trochę poza tematem >>