Skocz do zawartości

Film+zdjęcia - czy wszystko działa poprawnie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj złożyłem swój pierwszy rower i chciałbym się spytać czy nie popełniłem jakiegoś błędu.

1. Do czego to służy?Nie przydało się przy skręceniu roweru to nw czy to jest np do koszyka na bidon ktory dostalem czy moze do zamkniecia rowerowego? 

 

 

2j4ui9w.jpg

 

 

2. Czy takie skręcenie linek przy kierownicy w czymś przeszkadza? Bo nie dało się tego rozkiklać jak zakładałem kierownice :(

 

 

9qix6v.jpg

 

 

3. Tak wyglądaja hamulce, czy brak tej gumki na lince (ktora swoja droga jest na zdjeciu roweru na stronie producenta) bedzie mial spory wplyw na zywotnosc hamulcow i mam to sobie gdzies kupic czy raczej nie?

 

 

aopzja.jpg

 

 

 

4. Na filmiku pokazuję jak działają hamulce. Czy działają one poprawnie czy nie? Bo z przodu ta wajcha po lewej stronie słabo się rusza a po prawej dość mocno. Czy tak ma być i jeśli nie to czy to spora wada czy można jeździć i w serwisie to naprawić za jakiś czas?

 

https://streamable.com/ov6vb

 

5.Jest kwiecień, w wakacje (ewentualnie koniec czerwca) chciałbym zrobić właśnie ten przegląd, żeby wszystko mi nasmarowali, wycentrowali i ogólnie ustawili tak żebym nie musiał się tym przejmować. Można to zrobić w pierwszym lepszym serwisie rowerowym (największe miasto niedaleko mojego to Tarnów- polecacie może jakiś serwis z okolic właśnie Tarnowa?). I ile taka przyjemność kosztuje? 

 

Odnośnik do komentarza

Tego nie pokazuj :D

 

9qix6v.jpg

Na swoim kanale szjbajk pokazywał jak prowadzi linki

 

 

Jestem z okolic Tarnowa ale szczerze nie miałem styczności z żadnym serwisem.

Wiem, że w tym miejscu https://www.google.pl/maps/@49.9694993,20.8766091,18.25zsporo ludzi kupuje nawet używane rowery i jako tako od dłuższego czasu ich serwis cieszy się popularnością. Dawniej byli w okolicach ul. Czarna Droga. Oprócz tego w Tarnowie a ulicy Wita Stwosza jest sklep i serwis. Jak z jakością nie wiem ale nic złego nie słyszałem i ruch mają. Kolejna sprawa to wymagania producenta względem wyboru serwisu gwarancyjnego. Przy ulicy Krakowskiej na wysokości Plant był (może nadal jest) mały serwis i gość ponoć był OK.

 

Część którą pokazujesz pokaż z innej strony. Ja nie wiem co to jest. Co do filmiku z hamulcami to ewidentnie przedni hampel źle działa i tak bym nie jeździł. Na YT znajdziesz filmiki jak to ustawiać. Nie pamiętam czy nawet Łukasz właściciel tego forum nie pokazywał jak ustawić hamulce i nie był wtedy przekonany do tarczówek.

Odnośnik do komentarza

ad. 1. Mnie to wygląda jak uchwyt na U-locka, ale w sumie może to służyć do czegoś innego, więc głowy nie dam.

ad. 2. Trochę nie rozumiem - sam składałeś rower i nie możesz rozkiklać tego, co sam pokiklałeś? Przydałoby się mimo wszystko to doprowadzić do ładu, bo po pierwsze może utrudniać skręcanie, po drugie jak przyjdzie do wymiany jednej linki, to będziesz miał zabawę, a po trzecie wygląda to naprawdę średnio.

ad. 3. Przyznam, że jeżdżę od zawsze z gumkami, więc nie wiem. Podejrzewam, że służą bardziej jako jakaś osłonka, niż funkcjonalny element mający kolosalny wpływ na działanie hamulców.

ad. 4. Absolutnie nie może tak być. Oczywiście w MTB/crossie hamujesz głównie hamulcem tylnym i tak na dojazd będzie, ale to awaryjnie, a nie na stałe. Jeżdżąc z czymś takim doprowadzisz do zniszczenia obręczy, a poza tym siła hamowania będzie pozostawiać wiele do życzenia. Możliwe, że przyczyna jest całkiem prosta, czyli zbyt mocne dokręcenie śrubki - czy normalnie, bez ciągnięcia linki, tylko poruszając ręką, ta lewa strona porusza się bez oporu?

ad. 5. Będzie ciężko. Jestem z Tarnowa i po kilku doświadczeniach nauczyłam się serwisować sama, bo serwisy ograniczały się do skasowania 100zł za sprawdzenie opon, stopnia wyciągnięcia łańcucha, jego przesmarowania i z grubsza to by było na tyle. W dodatku do niektórych jak pojedziesz z takim "złomem", to niemal od ręki powiedzą, że masz to, co kupiłeś (przykład właśnie na Wita Stwosza, gdzie chodziłam do nich przez pierwszy miesiąc z nowozakupionym u nich rowerem - dopiero jakiś kolega kolegi w piwnicy naprawił mi fabryczną wadę). Albo nic nie powiedzą, zostawią i zrobią to, co napisałam wcześniej, bazując na naiwności klienta. Jedyny na razie serwis, którego jeszcze nie sprawdziłam i trochę się przymierzam, to Bikebrothers na Przemysłowej. Zbierają dobre opinie, ale ciekawa jestem, czy rowery budżetowe i ich właścicieli traktują z równą pieczołowitością, co tych wszystkich Cannondale'owców.

Odnośnik do komentarza

Tu jest i poradnik, i filmik: https://roweroweporady.pl/jak-wyregulowac-hamulce-v-brake/ Nie wiem, czy zostało to dokładnie tam powiedziane, w każdym razie, gdy rozepniesz już hamulce (zwolnisz linkę), oba ramiona muszą swobodnie "rozleźć się" na boki. Jeśli to, z którym masz problem, w ogóle nie drgnie, znaczy, że jest z nim ewidentnie coś nie halo.

Odnośnik do komentarza

Jeśli hamulce nierówno pracują (jedno ramię zaciska się inaczej niż drugie) musisz wyregulować je śrubkami, któe znajdują się na bokach ramion. Dokręcając "napinasz" sprężynę, odkręcając "luzujesz" ją. A jak z ramiona nie "rozlezą" :D się na boki (jak pisze Elle), to najlepiej je zdjąć, wyczyścić i nasmarować piwoty i założyć na nowo. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...