Skocz do zawartości

lazaro v 1 - wymiana przerzutek


Rekomendowane odpowiedzi

Ja uważam, że jaka by nie była przerzutka i część rowerowa, jaki by nie był suport, to wszystko tu ma swoje wady i zalety w użytkowaniu.

Nie jestem do końca przekonany, że części do roweru: suporty różnego rodzaju, piasty, przerzutki droższe i lepsze, będą bardziej jakościowe w użytkowaniu.

To zależy od jakości.

Czasami można jeździć rowerem tańszym, z tańszymi częściami, które wymieniłem latami i nic się nie popsuje. A jeżdżąc rowerem droższym, z droższymi częściami, one się mogą szybciej zużyć i padną.

 

Mogą być jakieś  podrobione części, droższe, do lepszych rowerów, które długo nie wytrzymają, zapłaci się za nie więcej, a jakości nie będzie, np. przy wymianie tych części.

Jeżeli części do roweru, czy to do tańszego, czy do droższego są wykonane z naprawdę dobrych materiałów, bo producent o to dba, to one nie mają prawa się szybciej zużywać i się popsuć podczas jazdy rowerem.

One muszą posłużyć na kilka lat, jak nie więcej, ale to też zależy od tego, ile się jeździ na rowerze. Na to mają wpływ jakieś czynniki.

Natomiast, co do samych przerzutek, to ja nigdy nie miałem roweru z przerzutkami, ale słyszałem opinię, że każda przerzutka, czasem się psuje i trzeba naprawiać, wyregulować.

 

Nie wiem, czy firma SHIMANO ma najlepsze przerzutki na rynku, ale skoro to firma japońska, to oni mają same dobre rzeczy, od dziesiątek lat?

Odnośnik do komentarza

Jakoś nie bardzo Cię rozumiem ;)

Przerzutka do 9s. powinna mieć większe wychylenie pantografu, niż ta - do 7-ki.

Rozumiem, że autor tematu ma manetkę indeksowaną. Zresztą - jeśli nie - też działa tak samo :)

Manetka pociągnie 7 pozycji w rozstawieniu takim - jak ma 7-ka. (Zresztą od 5 do 8s. jest takie samo) i dalej nie pójdzie, chociaż pantograf mógłby się wychylić dalej.

Blokuje się zderzaki w pozycjach, w których wchodzi najwyższy i najniższy bieg (tak dla bezpieczeństwa) i... to wszystko.

Zresztą nawet przerzutka fabrycznie przeznaczona do napędu o określonej ilości rzędów ma możliwość nieco większego wychylenia pantografu, więc i tak zderzaki warto zablokować.

Oczywiście - nie należy przeginać. Np. do 7s. zakładać przerzutki do 11-ki. Raz - że są znacznie droższe, a po drugie - mają węższy wózek i łańcuch mógłby obcierać o blachy. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...