Skocz do zawartości

WIDELEC 26" XCM-RL (100) 28,6X255 CZARNY VB/DB


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chcę zmienić amortyzator w rowerze na: https://www.dobrerowery.pl/widelec-26-xcm-rl-100-28-6x255-czarny-vb-db?from=listing

Jeżdżę hobbistycznie po różnych lasach i pagórkach (bez szaleństw) oraz trochę po asfalcie, dlatego też szukam amortyzatora z blokadą i trochę większym skokiem niż mój obecny (sr Suntour M3030).

Czy ten, wyżej podany będzie pasował, do mojego roweru? Mam Kross X3 2015 i hamulce typu v-brake. A może da się znaleźć coś tańszego? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Jacku, nie wiem czy nie pojawi się problem, aby znaleźć taki amortyzator z pivotami do V-Brake. Okej, może jakaś używka, ale nie jestem przekonany czy warto się pakować w coś używanego.

Kanonek napisał o jeździe hobbystycznej i bez szaleństw. Do takiej jazdy prosty sprzężynowiec w zupełności wystarczy. Też oczywiście byłbym za powietrzniakiem, nawet prostym. Ale pytanie czy jest sens i czy jest na to budżet (+ trzeba liczyć do tego zakup pompki).

Odnośnik do komentarza

Uważaj z tym zwiększaniem skoku. Możesz zaburzyć geometrię i osłabić główkę ramy. Jeżdżę na XCM i do jazdy turystycznej może być. Co prawda za wybieranie najmniejszych nierówności odpowiada bardziej ciśnienie w oponach ale na większej dziurze czuć, że amor działa. Oczywiście działa od wiosny do jesieni. W niskich temperaturach robi się sztywny.

Sprawdź czy masz takie same stery (prawdop. 1 1/8").

Odnośnik do komentarza

Uważaj z tym zwiększaniem skoku. Możesz zaburzyć geometrię i osłabić główkę ramy. Jeżdżę na XCM i do jazdy turystycznej może być. Co prawda za wybieranie najmniejszych nierówności odpowiada bardziej ciśnienie w oponach ale na większej dziurze czuć, że amor działa. Oczywiście działa od wiosny do jesieni. W niskich temperaturach robi się sztywny.

Sprawdź czy masz takie same stery (prawdop. 1 1/8").

Stery takie same, tak jak piszesz 1 1/8" ale długość rury sterowej jest większa o 6cm. To się przycina?

Odnośnik do komentarza

Stery takie same, tak jak piszesz 1 1/8" ale długość rury sterowej jest większa o 6cm. To się przycina?

Możesz zostawić nieprzyciętą, ale będziesz miał sterczącego kikuta nad mostkiem. Albo kierownica pójdzie ostro do góry, co niekoniecznie będzie dobrym rozwiązaniem. Tym bardziej, że i tak pójdzie w górę, od zwiększonego skoku.

 

Dlatego najlepiej przyciąć w serwisie i oczywiście przy okazji nabić gwiazdkę.

Odnośnik do komentarza

Jacku, nie wiem czy nie pojawi się problem, aby znaleźć taki amortyzator z pivotami do V-Brake. Okej, może jakaś używka, ale nie jestem przekonany czy warto się pakować w coś używanego.

 

Kanonek napisał o jeździe hobbystycznej i bez szaleństw. Do takiej jazdy prosty sprzężynowiec w zupełności wystarczy. Też oczywiście byłbym za powietrzniakiem, nawet prostym. Ale pytanie czy jest sens i czy jest na to budżet (+ trzeba liczyć do tego zakup pompki).

 

No właśnie pytanie czy warto lub nie warto znaleźć używkę. Nie wiem. Wiem natomiast że mam trzech kumpli, którzy jeżdżą na starych amorach RockShox olejowo-sprężynowych. Tora, Judy i chyba Dart. Mimo upływu czasu, bo każdy z nich ma powyżej 5 a chyba bliżej 10 lat, działają bardzo przyzwoicie, mimo że chyba nigdy nie były serwisowane. Więc może warto spróbować. Że XCM jest to shit nie mający w środku oleju a jedynie sprężynę i elastomer, twardniejący poniżej 10 stopni to nie ma chyba żadnej wątpliwości. Z mojego punktu widzenia są to pieniądze wyrzucone w błoto. Jest dla mnie wart max 100 zł. Z kolei widziałem nówki RockShoxa olejowo-sprężynowego, chyba XC30 albo 32 za cenę poniżej 600 zł. Natomiast może być faktycznie bardzo trudno kupić go pod v-brake.

Odnośnik do komentarza

Jacek nie wyluzuje ;-) - jak amorek nie ma powietrza to dla niego to jest podły uginacz ;-)

Szanuje jego zdanie i to też dobra metoda edukacji ;-)

niestety z racji budżetu mam XCM i używam tego wyrobu amortyzatoropodobnego - dopóki się nie rozpadnie będzie w rowerze - nie skaczę nie jeżdżę w super trudnym terenie i nie muszę wydawać koszmarnej kasy na serwis i porządną pompkę z porządnym manometrem do jego ustawiania ;-) a wg moich odczuć działa ;-)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...