Skocz do zawartości

Szosa do 4200


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, planuje zakupic pierwsza szose i potrzebuje poradzic sie kogos bardziej doswiadczonego odnoscie sprzetu, na oku mam te oto rowerki

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt1553/scultura-300-rower-merida.html cena 4000

 

https://www.kellysbike.com/pl/racing-c602/arc-50-p53542 rowniez okolo 4000

 

http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-le-2017-shimano-105-2x11-p-76.html cena 3500

 

https://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_4,10,733,734,14824,2018.htmlcena 3350

 

podoba mi sie rowniez huragan 4 z 2017 ale raczej juz go nigdzie nie znajde

mam 196cm wzrostu i 90 przekroku wiec co do np kellysa raczej nie bedzie na mnie rozmiaru. 

Chcialem poznac zdanie kogos innego na temat sprzetu

Odnośnik do komentarza

Linki w meridzie i kellysie nie działają - jeżeli chodzi o nowy model Kellysa to  jako jedyny ma geometrię endurance, polecaną dla początkujących. Sam się nad nim zastanawiam, ale faktycznie rozmiar L chyba będzie za mały.

Fuji i Romet mają geometrię race-  z tych dwóch wolałbym Fuji. Może poszukaj po wyprzedażach, takie duże rozmiary można okazyjnie kupić z poprzednich roczników.

Odnośnik do komentarza

Zawsze możesz kierować się kobiecą logiką czyli kupić najładniejszy. Najwyżej sprzedasz go za 60% ceny i kupisz inny. Emocjonalny sposób kupowania ma to do siebie że jest bardziej kosztowny. Piszą że nie jest mega sztywna jak Romet. Może kręgosłup da radę.

 

Z geometrii wynika że pozycję ma niezbyt agresywną ale wyciągniętą. Fakt że dali opony 25 świadczy że jakiś komfort będzie. Trochę mniej ciśnienia na treningach i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza

Tiagra 4700 jest dobrą grupą. Ma jednak pewną wadę. Jest kompatybilna tylko sama ze sobą. Gdyby coś się stało nie możesz kupić innych 10-biegowych klamek czy tylnej przerzutki bo nie będą współpracować. Tu jest właśnie haczyk. Shimano w tym modelu zmieniło uciąg linki i nic innego nie pasuje. Tiagra 4700 jest określana jako najwyższy groupset rekreacyjny.

Kupując rower na Shimano 105 możesz wymienić każdą część napędu i założyć inną z dowolnej 11-biegowej grupy Shimano, starej czy nowej. Czyli masz obecnie wybór części z pięciu groupsetów: Shimano 105 5800, Ultegra 6800, Ultegra 8000, Dura-Ace 9000, Dura-Ace 9100. Możesz wszystko mieszać ze sobą i mieć np. Manetki Dura-Ace, kasety 105, itd. 11-biegowe kasety są też kompatybilne z 11-biegowym Campagnolo. Jak np. mam w tej chwili w swoim rowerze 11-biegowy, profesjonalny Campagnolo Chorus , klasy Dura-Ace i kasetę Shimano 105 ze względu na niższy koszt. Wszystko pięknie działa. Shimano 105 jest najniższą grupą do zastosowań profesjonalnych czyli wyścigowych a w związku z tym jest wykonana z większą starannnością, z lepszych materiałów i z założeniem dłuższych przebiegów niż Tiagra.

Jest to analogiczna sytuacja jak grupy SLX, XT i XTR w rowerach MTB, które mozna mieszać ze sobą. W moim rowerze MTB mam trochę każdej z nich.

Odnośnik do komentarza

Szacun za wiedze , ja do tej pory nie interesowal sie sprzetem lecz samymi wyscigami. Powoli sie w to zaglebiam i widze jaki to kosmos:) W kazdym razie dzieki za porady , teraz tylko wybrac mam swoje 3 typy , canyona 6.0 , tribana 540 no i fuji 1.3 roubaix ( wiem ze bardziej  wyscigowy ) ale mam mozliwosc  przymiarki i przetestowania wiec sprawdze jak mi "leży" i czy jednak lepiej bedzie mi pasowac endurace. Jeszcze raz dzieki.

Odnośnik do komentarza

Jeśli będziesz chciał jeździć z jakimiś grupami szosowymi to prędzej czy później kupisz rower karbonowy i dobre koła. Całość będzie kosztować ok. 10k. Używana trochę mniej. Co nie znaczy że nie da się szybko jeździć na alu. Kilka dobrych lat temu jeździłem na Btwinie z Decathlonu i dawałem radę wyciągać średnią 38-40. Ale dojście do tego zajęło mi ze 2 lata. A jeździłem na rowerze alu ważącym trochę ponad 9 kg na kiepskich kołach. Niestety okupiłem to kontuzjami kręgosłupa,  bioder i kolan. Bo rower był o rozmiar za duży, miał za długie ramiona korb i alu jest kiepskie w tłumieniu drgań więc kręgosłup mocno dostaje. To też zależy od konstrukcji ramy bo można zrobić dosyć komfortową ramę alu ale będzie ona trochę kosztować bo trzeba mieć domieszki innych stopów i dobrą fabrykę. Jeżdżę teraz w MTB na ramie alu, która jest bardzo komfortowa. Ale to jest rama co kosztowała swego czasu 3k i wazy 30-40% mniej niż ramy większości producentów.

Odnośnik do komentarza

W Kotlinie Kłodzkiej bardzo mało jeździłem. Ostatnio jechaliśmy Czarną Górę. Zrobiłem błąd dodając ją do listy polskich podjazdów szosowych w ramach Challenge BIG bez rozpoznania. Możesz się zapisać.

https://www.bigcycling.eu/en/big/index/map/

http://big-forum.forumsmotion.com/t636-5-nowych-bigow-dla-polski

http://big-forum.forumsmotion.com/t646-new-climbs-for-poland

 

Ale nie jest to jednak podjazd szosowy. A przynajmniej nie za przełęczą Puchaczówka. Natomiast jestem co roku w Jesenikach, To jedne z moich ulubionych terenów do jazdy. Mieszkając w tych okolicach potrzebujesz rower z górską kasetą i dobrymi hamulcami. A z podanych modeli tylko Arc 50 to spełnia. No i Kotlina Kłodzka jest znana z kiepskich nawierzchni. Na maratonie szosowym w Zieleńcu trzeba było swego czasu zaprezentować dwie zapasowe dętki żeby być dopuszczonym. Więc wolałbym szersze opony, najchętniej na tarczówkach na te okolice.

 

Szkoda że Altimetr umarł. Próbowałem przekonać Rafała, który go tworzył żeby zrobić wspólnie inny, międzynarodowy projekt i wtedy baza by się znacząco rozbudowała i przetrwała. Ale nie był zainteresowany. Cały czas mam chęć to zrobić i jak zaistnieją sprzyjające okoliczności to może go ruszę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...