Skocz do zawartości

Rozmiar ramy Giant roam 1


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was to mój pierwszy wątek . Jestem właśnie na kupnie ww roweru . Pytanie na jakich ramach jeździcie przy swoim wzroście ja mam 174 cm i przymierzałem M wydawała się dziwnie mała więc wsiadłem na L i jest o niebo lepiej czy aby nie przesadze z tą wielkością ramy jak wyruszę w dalszą podróż niż tylko dookoła sklepu rowerowego ktoś jedził na L-ce przy tym wzroście i może się wypowiedzieć ? Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

A jeździłeś wcześniej na szosie? Jeśli nie, to na jakim rowerze? Ja miałam podobnie z Tribanem. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że powinnam jeździć XS lub max S, a czułam się na nich w sklepie jak na trzykołowcu i w sumie kupiłam M. Im dłużej jeżdżę, tym bardziej jednak zastanawiam się, czy mój wybór nie wynikał z totalnego braku giętkości, czego większy rozmiar nagle cudownie nie rozwiąże.

Zrób sobie ten pomiar, który podrzucił Jacek. Sam wzrost ani nawet długość nogi mają sens w przypadku modelowych przykładów, jeśli natomiast jakieś proporcje masz inne niż statystyczny facet (bo to z myślą o nich zwykle są projektowane rowery), mogą pojawiać się wątpliwości, o jakich piszesz.

Odnośnik do komentarza

Rozmiar M wydaje się dla Ciebie odpowiedni. Co do przymierzania roweru w sklepie to ja akurat uważam, że to nic nie daje. Można wysnuć bardzo błędne wnioski. Ja swój pierwszy rower (szosowy) ustawiałem kilka tysięcy kilometrów. Dzisiaj rozumiem co potrafi spowodować drobna zmiana. Rower, który jest idealny może zmienić się w przekleństwo, bo np. siodło jest za daleko od suportu. Z kolei poprawisz siodło, nogi pracują super, no to masz za blisko do kierownicy. Więc trzeba zmienić mostek. Zmieniasz mostek, pojeździsz i stwierdzasz, że kierownica jest za wysoko. No to ciach niżej. Masz niżej, fajnie się czujesz, a po godzince szyja boli. Czyli, że co, źle? Niekoniecznie, czasem ciało musi się przyzwyczaić. Jedziesz drugi, trzeci, czwarty raz i okazuję się, że jest jednak dobrze. Jak miałbyś to wszystko stwierdzić w sklepie? :)

Odnośnik do komentarza

Ale Giant nie ma l/m temu problem wcześniej jeździłem na 17 cali MTB KTM race i był dziwnie malutki no i te koła 26.5 masakra teraz chce pomykać szybko ale nie o to chodzi . Przymierzałem M gianta i naprawdę czuję się podobnie jak na KTM wbiłem się na L i wydaje się że jest o niebo lepiej choć rama jest przy samych jajach

 

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Ludziska, nie można porównywać geometrii szosy, mtb i trekkinga. To są inne rowery, przeznaczone do innych pozycji. Roam to jest trekking, zwany teraz nie wiedzieć czemu crossem bo cross od lat oznacza na zachodzie rowery do cyclocrossu czyli przełajówki.

Na stronie Gianta jest wyraźnie napisane że granicą pomiędzy S i M jest 173 cm. Następna granica to 183 cm. Rozumiem niestandardowe wymiary ale nie o 10 cm. Trekking to jest rower do jazdy we w miarę wyprostowanej, rekreacyjnej pozycji. Nie jest to rower do żadnej agresywnej jazdy ani ścigania. Odpowiednim rozmiarem tego Gianta jest M. A jak ktoś koniecznie chce kupić L to kto mu zabroni?

Odnośnik do komentarza

Ludziska, nie można porównywać geometrii szosy, mtb i trekkinga. To są inne rowery, przeznaczone do innych pozycji. Roam to jest trekking, zwany teraz nie wiedzieć czemu crossem bo cross od lat oznacza na zachodzie rowery do cyclocrossu czyli przełajówki.

Na stronie Gianta jest wyraźnie napisane że granicą pomiędzy S i M jest 173 cm. Następna granica to 183 cm. Rozumiem niestandardowe wymiary ale nie o 10 cm. Trekking to jest rower do jazdy we w miarę wyprostowanej, rekreacyjnej pozycji. Nie jest to rower do żadnej agresywnej jazdy ani ścigania. Odpowiednim rozmiarem tego Gianta jest M. A jak ktoś koniecznie chce kupić L to kto mu zabroni?

Sorry, zamieszanie chyba przeze mnie. Nie wiem, co mi się upitoliło, że pytanie jest szosę (taki ich ostatnio wysyp ;)).

Przy czym nadal podtrzymuję wersję z podrzuconą przez Ciebie wyliczajką. Choć przyznam, że to aż dzwine, żeby na ramie dobranej według rozmiarówki producenta w tego typu rowerach mieć poczucie, że są za małe. Jakkolwiek NoOnesThere ma słuszność - pod sklepem różnie to przymierzanie wygląda, w dodatku czasem wystarcza drobna modyfikacja i zmienia się wszystko. Pewnie w szosie czuć to bardziej, ale na crossie też ma to znaczenie. Wiem, jak kombinowałam u siebie z długością mostka, a wcześniej szerokością kierownicy. Diametralne zmiany. Ba, czasem wysokość czy wysunięcie siodełka zmienia "rozmiar".

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...