Skocz do zawartości

Zakup Roweru, pomoc w wyborze Producentów


Rekomendowane odpowiedzi

Okej dzięki za radę. 

Teraz zastanawiam się czy jakbym do tego Scotta chciał dać amortyzator to czy mi wejdzie amor 1 1/8 do tego roweru ? Szukałem na internecie ale nic o tym nie pisali w specyfikacjach 

Wejść, wejdzie, ale na 90% podniesie się przód roweru o dobre kilka cm, czego efektem będzie nie tylko zupełnie inna geometra, ale i ryzyko pęknięcia główki ramy. Zdecydowanie zły pomysł.

Ten Scott Metrix 40, to jest rower typu Fitness, to szybkiej jazdy po asfalcie.

Jak chcesz do jazdy i w terenie i po asfalcie to kupuj MTB 29 cali lub crossa 28 cali z amortyzatorem,  a nie rower typu Fitness.

Odnośnik do komentarza

Wejść, wejdzie, ale na 90% podniesie się przód roweru o dobre kilka cm, czego efektem będzie nie tylko zupełnie inna geometra, ale i ryzyko pęknięcia główki ramy. Zdecydowanie zły pomysł.

Ten Scott Metrix 40, to jest rower typu Fitness, to szybkiej jazdy po asfalcie.

Jak chcesz do jazdy i w terenie i po asfalcie to kupuj MTB 29 cali lub crossa 28 cali z amortyzatorem,  a nie rower typu Fitness.

Okey rozumiem, a w sumie rozumiem tak do połowy. Jeżeli dobrze myślę to jeśli dodam amor to jest większe ryzyko pęknięcia jednego z elementów ramy ? Mówisz że fitness ? czyli celując w crossa przez mój brak wiedzy chciałem kupić rower fitnessowy ? Widzisz chodzi o to że chce go na dojazdy do pracy a droga jest wielokrotnie nierówna krzywa nawierzchnia itp. ale również chciałbym jechać z rodziną na jakąś wycieczkę do lasu a może i dalej dlatego Cross mi najbardziej wpadł w gust bo i do miasta i do lasu. Jednakże patrząc na sztywny widelec lepszym wyborem będzie chyba Trek Marlin rocznik 2017 za 1700 zł który ma specjalnie wyprofilowaną ramę i amor z Rock Shox do tego tarcze i inne sprawy. Jak myślicie lepiej zaoszczędzić i brać treka czy może jednak Scott będzie lepszym wyborem ?

Tak wiele pytań sroki :-(

Odnośnik do komentarza

Tak, jak Ci się podoba i możesz tanio kupić, to bież tego Treka Marlin 7 rocznik 2017. Na pewno będzie bardziej uniwersalny niż ten Scott. I do miasta i do lasu, tak jak chcesz.

 

Tylko zwróć uwagę na to, czy odpowiada ci taka sportowa pozycja, czyli nisko kierownica. 

Jeżeli nie, to warto by było poszukać modelu z bardziej rekreacyjną geometrią (czyli dla uproszczenia z wyżej ustawioną kierownicą).

Może to być jakiś model crossa (ale nie fitness) na kołach 28 cali, np : https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-hybrydowe/seria-ds/ds-2/p/2325600-2018/?colorCode=black

Ewentualnie MTB 29, ale z inną geometrią. (najprostszy sposób na wstępną ocenę geometrii to albo porównanie jak wysoko jest kierownica względem siodełka, albo sprawdzenie wizualne/ w specyfikacji wysokości główki ramy). Rowery o sportowej geometrii mają bardzo krótką główkę ramy (czyli kierownica jest bliżej koła, nisko) . W tych rekreacyjnych odwrotnie, kierownica wysoko. 

Na tej Meridzie jeszcze wyraźniej widać o ile wyżej jest kierownica niż w Treku Marlin : https://www.goride.pl/rowery/merida-crossway-20-d-2018-odbior-osobisty?from=listing&campaign-id=20 

Albo taki Kands : http://allegro.pl/rower-crossowy-meski-28-kands-maestro-alivio-i6454423480.html Też wysoko kierownica, dodatkowo gięta. Ponieważ pozycja jest bardziej wyprostowana, dają też szersze, miększe siodełko.

 

Tak że zweryfikowałbym jeszcze tę podstawową kwestię odnośnie pozycji za kierownicą (czyli geometrii roweru). Jak nie jeździsz często, to jest jednak spora szansa, że rower z geometrią sportową możesz odbierać jako mało wygodny, czyli wrażenia typu : lecę na kierownicę, plecy mnie bolą od tego schylania, itp. Jak ktoś już trochę jeździ i się przyzwyczaił, to dla niego nie jest problem, ale dla osoby niewytrenowanej, czy też mało giętkiej, że tak powiem, to może już być nie do końca fajnie.

Odnośnik do komentarza

Praktycznie dowolny komponent można wymienić na wyższy/inny model : opony, koła, łańcuch, kasetę, przerzutki, manetki, siodełko, sztycę, kierownicę , mostek, itd.

Oczywiście nie wszystko jest ze sobą kompatybilne, trzeba sprawdzać.

Problemem może być, tak jak pisałem wymiana widelca sztywnego na amortyzator, wymiana hamulców na tarczowe, plus pewnie kilka innych. Np. jakbyś chciał kierownicę zmienić na baranek, to też jest problematyczne.

Odnośnik do komentarza

Możesz ulepszyć w zasadzie wszystko. No w zasadzie poza ramą. Nawet hamulce możesz wsadzić takie "najlepsiejsze". Nie wiem czy można mówić o max ulepszeniu, bo sam napęd może kosztować o wiele więcej niż cały rower (pisałeś chyba o kwocie 800zł).

Poza tym nie miało by to najmniejszego sensu. 

Ale jeśli chcesz to na początek napęd, może koła, może hamulce, może siodełko. Jest o czym pisać.

Edit. Widzę, że "pepe" pisał o tym samym i w tym samym momencie 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...