dawidm Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Witam, Szukam gravel'a za ok 5-6 tys. Mam okazję w tej cenie kupić Giant'a Anyroad Comax 2017 (cena nominalna 7,3tys). Czy jakbym go miał powiedzmy za 5tys to znajdzie się coś porównywalnego w podobnej cenie? Czy to już na tyle okazyjna cena, że nic tylko brać? :) https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-comax-2017 Przy okazji, przeglądając oferty różnych marek zauważyłem, że Romet oferuje nową wersję Boreas 2 (4tys), z napędem Sram Apex 11. Nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi i ten napęd. Czy to nie za mało przełożeń? I jak to się sprawuje w porównaniu do Shimano np. 105? https://www.romet.pl/Rower,BOREAS_2,10,735,736,14832,2018.html dzięki Dawid Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Nie ma porównania między karbonem a alu. Więc jeśłi możesz mieć Gianta za 5k to sugeruję brać. Łukasz, admin serwisu, tez ma Anyroad 1 ale alu. Inne opcje tu:https://roweroweporady.pl/f/topic/2877-gravel-do-5000zl/?hl=anyroad&do=findComment&comment=21640 SRAM Apex nie miałem. Kolega ma oczko wyższy Rival i pracuje dobrze. Problemem jest przełączanie prawą manetką. Krótkie nacisnięcie przełącza w jedna stronę, długie w drugą. Znam troch osób, które narzekają na ten, system. Jest mało intuicyjny. Co do 1x11 są różne opinie. Łukasz jest zwolennikiem, ja nie mam przekonania. Korba 40 w Boreas nie jest zła. Na asfalcie na przełożeniu 40x11 rozpędzisz się do ok. 40-45 km/h. Pod górę przy przełożeniu 40x42 może zabraknąć. Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Pod górę 40x42 to odpowiednik 34x36, więc przy szosowej korbie 50-34 i tak lżejszego przełożenia nie dostaniesz. Chyba, że pokombinujesz z adapterem do przerzutki (coś od Wolf Tooth) żeby założyć kasetę 11-40 (może uda się wcisnąć 11-42). Albo znajdziesz korbę 46/30 czy 48/32 - na Allegro widzę, że są FSA Vero (z mocowaniem niestety na kwadrat) albo Praxis Alba. Według mnie, jeżeli ktoś potrzebuje mieć lekkie przełożenia, właśnie 34x36 (oczywiście można chcieć jeszcze lżejsze) i jednocześnie te 40-45 km/h mu w zupełności wystarczają, to napęd 1x będzie w zupełności wystarczający. Na 10. rzędowej kasecie 11-36 będą praktycznie te same różnice pomiędzy zębatkami, co na 11. rzędowej 11-42 (po prostu ten 11 bieg to będą właśnie 42 zęby). Tak więc odpada argument przeciwników 1x, że na kasecie będą zbyt duże różnice pomiędzy zębatkami, bo czy tak, czy siak - będą. Trzeba byłoby założyć kasetę 11-28 lub 11-25, żeby były mniejsze różnice. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 dobilem targu, rower kupiony. teraz czekac na wiosne ;) dzieki za porady na forum! Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Gratuluje zakupu! Dlaczego masz czekać na wiosnę? Taka maszyna do ujeżdżania! Trzeba jeździć póki lodu nie ma :) Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 mieszkam w Krakowie, snieg lada moment :) jak tylko pogoda pozwoli to bede smigal, nie wytrzymam :) Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 W jakiej kwocie w końcu udało Ci się go wyrwać? I jest jeszcze jeden? Też bym kupił. Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 za równe 5tys. mieli tylko tego jednego Anyroad'a. akurat mój rozmiar L. http://www.rowerowy.biz/tutaj kupowałem, chyba uchował się tylko dlatego ze stronkę maja z dupy i nieaktualizowana. Oglądałem go już w sierpniu, ale nie myślałem ze kupie widząc cenę nominalna. Jak jeździłem i patrzyłem po sklepach w Krk to już niektórzy mieli rocznik 2018, oczywiście z odpowiednia cena, czyli ten zwykły za ponad 4tys. pzdr Odnośnik do komentarza
Toma Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 da się założyć do niego bagażnik i błotniki? Myślę zastąpić nim mój rower "wyprawowy" Odnośnik do komentarza
dawidm Opublikowano 28 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 da się :) Łukasz świetnie tutaj opisuje: https://roweroweporady.pl/giant-anyroad-1-test-roweru-szutrowego/ Odnośnik do komentarza
Wojciech Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 Cześć, Jako że model roweru który mnie interesuje padł w tej dyskusji, postanowiłem nie tworzyć nowego tematu. Szukam roweru do: - codziennego dojazdu do pracy (aglomeracja); - wypadów małych i dużych z dzieckiem w foteliku do parku/lasu; - wyrzycia się na singlach; - samotnych wypraw weekendowych; Najchętniej kupił bym Rondo Ruut ST :D Jednak budżet nie pozwala... Co sądzicie o Romet Boreas 2 2018? Odnośnik do komentarza
lukasz.przechodzen Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Bardzo fajny rower, a w tej cenie to nawet mega fajny. 1x i hydrauliczne hamulce tarczowe za 4000 złotych to naprawdę świetna oferta. Wielka szkoda, że nie ma fabrycznych otworów do montowania bagażnika. Zupełnie nie mam pojęcia czemu Romet ich nie zrobił w aluminiowych ramach, a w karbonowym modelu Nyk - otwory już są. Ale Boreas nie ma sztywnych osi (w tej cenie ciężko wymagać), tak więc będzie można zastosować adapter do montażu od osi koła (chociażby Tubus takie robi). Odnośnik do komentarza
Wojciech Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Wskrzeszam pasje jazdy na rowerze po wielu latach przerwy. Czy Boreas 2 będzie rowerem na wiele lat, czy raczej sprzętem na 2-3 sezony. Nnie lubię zmieniać sprzetów, wole kupować coś solidnego i na lata. Czy Romet w tej cenie to gwarantuje? Może jednak jeżeli rower na lata, to trzeba myśleć o czymś klasy Roond Ruut AL/ST? Te rowery wyglądają na Gravelowe ideały :) Odnośnik do komentarza
dunbar Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Witam serdecznie. zakupiłem rower giant anyroad 2 2017 i jestem mega zły. 1 . krzywa opona, której nie można napompować aby uzyskała normalny kształt. bardzo słabe hamulce, które zupełnie nie hamują- klocki są tak słabe jak zrobione z plasteliny. dopiero wymiana na spiekane rozwiązało problem. kiepskie linki od przerzutek i hamulców, które bardzo szybko nadają sie tylko do wymiany. w moim egzemplarzu producent nie bał sie wsadzic sruby mocującej siodełko z jakiegoś złomu- ciągle siodełko latało i nie dało się jej dokręcić aż pękła w czasie jazdy. wielki minus . a najgorsze w całym modelu są koła- nie wiem kto odpowiada za kontrolę jakości- momentalnie robią się krzywe- w tylnym pękła szprycha. jeżdzę od 30 lat na rowerach i takiego badziewia na oczy ie widziałem. kupiłem nowe tylne koło złożone w polskiej firmie. bardzo dobry zakup- mam na myśli składane koło ale nie rower giant anyroad . ogólnie nie polecam ani tego modelu ani firmy giant. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się