DEVGRU Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Identyczne pytanie,jak wielu przede mną zadało:który rower i dlaczego? Cube Peloton Pro Specialized Allez Sensa Umbria Triban 520 budżet ok 2500 plnów. @jajacek liczę na twoją odpowiedź Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 A do jakich zastosowań ten rower? Odnośnik do komentarza
DEVGRU Opublikowano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Czysta amatorska jazda dla przyjemności oraz odskocznia od MTB Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 To postawiłbym na wygodę i wziąłbym Tribana. Odnośnik do komentarza
DEVGRU Opublikowano 25 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Dzięki jajacek za odpowiedź Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Ja bym się skłaniał ku Sensie, bo wolałbym pełną grupę Sora R3000 2x9 niż niepełną 3x9 z Tribana. Aczkolwiek napęd 3x9 też ma swoje zalety. Kto co lubi :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Ja tam do 3x na szosie jestem przyzwyczjony. Plus jest taki że podjedziesz każdą górę i masz lepiej zestopniowany napęd. Minus że ciut cięższy napęd i większe przekosy łańcucha na które trzeba uważać. No i do Tribana włożysz szersze opony. Odnośnik do komentarza
NoOnesThere Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Ja się do wygody dwóch blatów tak przyzwyczaiłem, że na 3 tarcze już bym nie wrócił :) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Na pewno jest prościej. Ale pewne rzeczy tracisz. Możesz mieć bardzo miekkie przełożenia w górach o których zawsze marzyłem umierając pod Stelvio czy Grossglockner. Podobne możesz uzyskać na 2x ale musisz się dobrze nakombinować. A tu już dają w komplecie. Odnośnik do komentarza
amatorex Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 takie pytanie z ciekawości - a ten cube czy też spec nie będą lepsze ze względu na osprzęt na Tiagrze ? - co do sensy czy Kross Vento 3.0 będzie na podobnym poziomie ? ........a ponadto co myślicie o takim specyfiku - Haibike Seet Allroad - czy ewentualnie po założeniu np 28 na koła nie spełniałaby oczekiwań amatorskiego kolarza ? Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Triban. W zeszłym tygodniu zjeżdżałem z Przełęczy Karkonoskiej moim MTB i dogoniłem gościa na kolarce. Ile tarcz miał z przodu? Trzy. W innym wypadku musiałby być robotem by tam wjechać na standardowym 34x28 a tak, proszę bardzo, da się. Odnośnik do komentarza
DEVGRU Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Postawie najpewniej na tribana .(Na plus tego roweru:możliwość zamocowania bagażników,szerszych opon i mam coś w stylu gravela). Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 W dniu 26.10.2017 o 11:59, amatorex napisał: takie pytanie z ciekawości - a ten cube czy też spec nie będą lepsze ze względu na osprzęt na Tiagrze ? - co do sensy czy Kross Vento 3.0 będzie na podobnym poziomie ? ........a ponadto co myślicie o takim specyfiku czy ewentualnie po założeniu np 28 na koła nie spełniałaby oczekiwań amatorskiego kolarza ? Stara Tiagra to kiepski osprzęt. Sądzę że gorszy od nowszej Sory. No i Cube i Spec to rowery używane a tu ma nówkę sztukę. Co do Haibike to bardzo przyzwoity rower. Jeśli jest to prawdziwy Gravel to powinien brać opony do 35. Odnośnik do komentarza
amatorex Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 zgadza się w Haibike w standardzie są opony 35, tylko się zastanawiam czy jeżeli kiedyś bym zamontował dajmy na to jakieś 28 to czy spełniałby on zadania typowej szosy dla amatora ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Co prawda gravel to nie jest rower, który spełnia jakieś wyznaczone standardy, więc rowery z tej grupy mogą się między sobą sporo różnić. Generalnie gravel jest to połączenie przełajówki (szersze opony) z rowerem szosowym o geometrii endurance i szosowym napędzie. Czyli jak włożysz węższe opony to powinieneś dostać szosę typu endurance. Tu niestety tak nie jest. Spojrzałem w geometrię i jest ona bardzo dziwna. W rowerze w moim rozmiarze M, 54 cm, górna rura ma 56 cm, do tego dosyć krótka główka rury sterowej 155 mm, wymuszająca niską pozycję. Generalnie rower dla kogoś kto ma bardzo długi tułów. W mojej szosie endurance górna rura ma 54,8mm a główka rury sterowej 165 mm. Dosięg (reach) jest u mnie 380mm a tu 390 mm. Baza kół (odległośc między piastami) 1035 mm a u mnie 1000 mm. Napęd jest szosowy. Więc generalnie ani nie jest to gravel ani przełaj ani endurance. Co nie znaczy że zły rower tylko trzeba do niego człowieka o odpowiednich proporcjach. Ktoś taki jak ja, o długich nogach i krótszym tułowiu nie czułby się na nim komfortowo. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się