Skocz do zawartości
jajacek

Test Specialized Venge Pro ViAS 2017

Polecane posty

Jacku, chodzilo mi o predkosci srednie w zestawie Venge + CL64 vs Tarmac + niski stozek (32mm). I to nie testowane porzadnie, tylko odczucia, ze Venge jest wyraznie szybszy. Jak bede mial dostep do kolek aero to sprobuje wreszcie zrobic sensowny test na stałej mocy. 1.5wata to calkiem, calkiem, tu kilka, tam kilka i znikasz pod górę kolegom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Przemek01460
Temat Venge nam trochę powraca bo mój młody potrzebuje ramę aero do czasówek a na razie ze względu na przepisy nie może startować na rowerze czasowym. Więc wcale niewykluczone że pojedzie na tym opisywanym Venge ViAS, który kolega będzie sprzedawał. Właśnie ze względu na beznadziejne hamulce i problemy z mostkiem i serwisowanie tego roweru. Jego syn przesiada się na Madone.

Natomiast mam potwierdzenie że moje odczucia mnie nie myliły. Po latach Cavendish się wypowiedział że były to najbardziej beznadziejne hamulce z jakimi kiedykolwiek miał do czynienia i nigdy by na tym rowerze nie podjął się jazdy po górach czy podczas deszczu. Konstrukcja ramy i jej niekomfortowość, kiepskie przyspieszenie i zwrotność została z perspektywy czasu również zjechana z góry na dół.
https://cyclingtips.com/2018/07/2019-specialized-venge-first-ride-review/

Sagan w swojej książce tez napisał że Venge to rower wyłącznie na krótkie etapy zakończone sprintem po płaskim. A ogólnie to się nie bardzo poza tym do czegoś nadaje. Tarmac rules 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opinie są bardzo pozytywne. Zresztą masz to w podlinkowanym artykule. Natomiast nowe rowery typu race, nie odbiegają wiele od rowerów typu aero. Są natomiast trochę lżejsze, żwawsze i łatwiej je serwisować. Natomiast różnica między rowerem aero a nie aero jest tym większa im większa prędkość. W jednym z testów na torze, w 10-minutowej czasówce jechanej z mocą 300 wat, rower aero był szybszy od roweru race o 2,6 km/h. Jest to dramatyczna różnica.

Dlatego rozpoczęliśmy poszukiwania ramy aero. Dla przykładu w czasówce juniorów młodszych na Pucharze Polski, w sobotę, na 10km, pierwsze cztery miejsca zajęli zawodnicy Copernicusa CCC, na ramach Trek Madone. Mój młody był siódmy ze stratą 28 sekund. Prędkość zwycięzcy wynosiła 44,88m czas 13:23. Prędkość mojego młodego 43,32, czas 13:51. Do drugiego stracił 25 sekund, do trzeciego 21 sekund. Młody jechał na standardowej ramie Tarmac SL4, bez kierownicy aero i w trochę gorszym kasku. Reszta podobna. Więc przesadzając go na sprzęt aero mamy szanse walczyć o medal Mistrzostw Polski. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...

×
×
  • Utwórz nowe...