bezkakakasku Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Panowie, potrzebuję porady ws wyboru roweru Rower będzie użytkowany ok 1raz w tygodniu 80% jazda po lesie; 20% jazda po szosie/ścieżkach rowerowych moje parametry: 193cm wzrostu; 120kg wagi zakupu chcę dokonać w tym tygodniu. Do tej pory przymierzyłem się do ok 10 rowerów a to są moi faworyci: Merida Big nine 300 (mogę kupić za 2600zł) http://www.rowerymerida.pl/produkt1016/bignine-300-rower-merida.html GT Karakoram 29 Elite (za 2900zł) https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180276-Rower-gorski-GT-Karakoram-29-Elite-2017.html#close Kross Level B6 https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b6 Giant Talon 1 (za 2500zł - na kołach 27,5) https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-1-ltd-2017 Specialized Rockhopper 29 (za 2000zł) https://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/trail/rockhopper/rockhopper-29/106525 Scott Aspect 920 ( za 2700zł) https://www.scott.pl/produkt/168/514/rower-aspect-920-kolor-1/ Co byście mi polecili? Z góry dzięki za porady Odnośnik do komentarza
niet Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 uuuu Panie też dobrze radzą, nie skazuj się na jednostronność;D Ja bym ograniczył wybór do pierwszych trzech. koła 27.5 całkiem bym odpuścił. link do scott-a Ci nie działa, ale podejrzewam, że w tej cenie to oszczędności na osprzęcie są jak w Specu. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Rozmiar ramy Przy tym wzroście tylko 29 cali. 27,5 byłoby pomyłką Amor Przy tej wadze amor Suntoura długo nie pociągnie. XCR jest wykonany z kiepskich materiałów i ma kiepską sztywność boczną więc gdybyś jeździł agresywnie to długo nie pociągnie. Najlepszym wyborem byłby mocniejszy amor z grubszymi goleniami 32 mm. W tej klasie cenowej ciężko go dostać. Ale skoro rozważasz rowery za ok. 3000 to za niewiele więcej kupisz Cube Attention SL właśnie z takim amorem. Jak poszukasz to dwie osoby z tego forum go kupiły niedawno. Z rowerów, które wymieniłeś najlpeszym wyborem jest Kross Level B6. Ma amor sprężynowo-olejowy, nie tak czuły i wygodny jak amor powietrzny w Attention SL ale za to tani w serwisowaniu. Jeśli nie będziesz jeździć zbyt agresywnie to jego golenie może wytrzymają Twoją wagę. Odnośnik do komentarza
bezkakakasku Opublikowano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 "Najwygodniej" jeździło mi się na GT i Scott Merida ma 32mm golenie i powietrzny amortyzator z możliwością regulacji twardości (ale bez blokady amortyzatora na kierownicy) i tym amorem najbardziej mnie przekonała na krossie jeszcze nie siedziałem To mam jeszcze 3 pytania: 1. co jest lepsze przy zawodniku wagi ciężkiej, droższy amortyzator na sprężynie czy najtańszy powietrzny? 2. ta blokada amortyzatora z kierownicy przydaje się przy "niedzielnej" jeździe, czy można żyć bez tego? 3. znacie jakiś godny polecenia sklep z rowerami cube na terenie warszawy? dzięki Odnośnik do komentarza
bezkakakasku Opublikowano 7 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Jakbyscie mieli do wyboru ten sam rower, z tym samym sprzetem, w tej samej cenie, jedyna roznica to amortyzator to co byscie wybrali Rockshox XC30 TO coil (100mm), czy SR Santour 29 XCR air LOR 100? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Gdybyś nie ważył 120 to nie miałbym wątpliwości że RockShox. Tak samo gdyby był to XC32. Jeśli nie zamierzasz jeździć agresywnie to pewnie ten XC30. Trudny wybór. Bez blokady można żyć. XC30 będzie tańszy w utrzymaniu. Każdy sklep Ski Team ma rowery Cube. Może te filmiki coś pomogą: https://www.youtube.com/watch?v=4YQnPcHiH78 https://www.youtube.com/watch?v=4YQnPcHiH78 Odnośnik do komentarza
IgorK Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Blokada koniecznie sterowana manetką na kierownicy. Używam jej bardzo często: podjazd: amor blokowany, zjazd: luzowanie. I tak w kółko. Chyba że będziesz jeździł po jednolitej nawierzchni (np. tylko asfalt) to jeden stan pracy amortyzatora wystarczy. Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 7 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2017 Igor, z blokadą jest pewien problem. Ano taki że nieprawidłowe jej użycie może skończyć się uszkodzeniem amortyzatora. Zdarzyło mi się wielokrotnie zablokokowac amor na asfalcie i zapomnieć go odblokować w terenie. Lepszy amor może to wytrzymać ale gorszy po wpadnięciu w dużą dziurę przy zablokowanym amorze może się skończyć uszkodzeniem tłumika. A nowy tłumik kosztuje 75% ceny amora. Z tego też powodu Specialized rozwijał technologię Brain. Dzięki temu amor nie ma u nich blokady tylko układ, który się aktywuje przy wpadnięciu w dziurę i usztywnia podczas jazdy pod górę. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się